Σάββατο , Ιούλιος 22 2017
Home / Δίαιτα / Οι πατάτες τι προσφέρουν στην υγεία μας;

Οι πατάτες τι προσφέρουν στην υγεία μας;

Η πατάτα είναι σίγουρα μια “παρεξηγημένη” τροφή από πολλούς από εμάς. Τη θεωρούμε μια τροφή ιδιαίτερα παχυντική και για αυτό είναι ίσως από τις πρώτες τροφές που μειώνουμε από το διαιτολόγιο μας όταν ακολουθούμε ένα αυτοσχέδιο πλάνο διατροφής, με στόχο την απώλεια του σωματικού μας βάρους. Και όμως η πατάτα είναι τροφή πολύ χρήσιμη και ωφέλιμη για την υγεία μας αλλά και όταν θέλουμε να αδυνατίσουμε, αφού μας παρέχει πολύτιμη ενέργεια μέσα από σύνθετους υδατάνθρακες, χωρίς αντίστοιχη επιβάρυνση από λίπος, όταν βέβαια είναι στη βραστή ή ψητή τους μορφή. Συμπερασματικά: εντάξτε την πατάτα στο διαιτολόγιο σας, αλλά πάντα μαγειρεμένη με υγιεινό τρόπο, ώστε να πάρετε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά από το χρήσιμο αυτό τρόφιμο. Οι πατάτες μπορούν να σας προσφέρουν πολλά εάν τις χρησιμοποιείτε σωστά.
Φυσικά οι θαυματουργικές ιδιότητες της πατάτας δεν σταματούν εδώ: Ο χυμός ωμής πατάτας θεωρείται σπασμολυτικός και αντιόξινος, ενώ είναι πιθανό να βοηθάει και σε περιπτώσεις ρευματισμών και της ουρικής αρθρίτιδας. Επιπλέον ο χυμός της πατάτας, που μπορούμε να φτιάξουμε περνώντας 2 πατάτες στον αποχυμωτή, βοηθάει σε περιπτώσεις δυσπεψίας και επίσης ο ζεστός πουρές πατάτας με λάδι βοηθάει στην ανάρρωση από το κρυολόγημα. • Αν υποφέρετε από εξανθήματα, ένας τρόπος για να υποχωρήσουν θεωρείται ότι είναι να βάλετε στην πληγή ωμή κοπανισμένη πατάτα. • Τα επιθέματα ωμής πατάτας φρεσκάρουν το δέρμα, απαλύνουν τους μαύρους κύκλους και τις σακούλες κάτω από τα μάτια, ενώ ανακουφίζουν και από τον πονοκέφαλο. Τέλος η πατάτα βοηθάει στις αιμορροΐδες και στη γαστρίτιδα.
Οι πατάτες στο οπλοστάσιο τους περιλαμβάνουν και τη βιταμίνη C. Πρώιμες ποικιλίες πατατών, περιέχουν περίπου τα διπλάσια επίπεδα. Αν και υπάρχουν πολλά φρούτα και χυμοί που περιέχουν βιταμίνη C, κανένα άλλο από τα αμυλούχα τρόφιμα που καταναλώνονται συνήθως δεν αποτελεί σημαντική πηγή της βιταμίνης C. Παρά το γεγονός ότι η βιταμίνη C είναι ευαίσθητη στη θέρμανση και αποσυντίθεται ως έναν βαθμό κατά το μαγείρεμα, αρκετή ποσότητα διατηρείται, αν μαγειρευτεί σωστά. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για τη διατήρηση υγιούς δέρματος, δοντιών, ούλων, μυών και οστών και συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου από τα φυτικά τρόφιμα, ο οποίος δεν είναι διαθέσιμος στο σώμα με άλλον τρόπο. Επομένως, τα άτομα που έχουν σιδηροπενική αναιμία θα μπορούσαν να έχουν την πατάτα συχνότερα στο διαιτολόγιο τους. Επιπρόσθετα, η βιταμίνη C δρα ως αντιοξειδωτική ουσία στο σώμα. Ορισμένες πατάτες, μάλιστα, με κίτρινο, πορτοκαλί ή μωβ χρώμα, ιδιαίτερα οι γλυκοπατάτες, περιέχουν σημαντικές ποσότητες και άλλων αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως τα καροτένια και τα φλαβονοειδή, τα οποία συμμετέχουν στην πρόληψη του καρκίνου.

Αξίζει να δείτε...

Αντιμετωπίστε την κυτταρίτιδα με τη διατροφή!

Είναι αν όχι το πρώτο, σίγουρα ένα από τα πρώτα πράγματα που σκέφτεσαι όταν έρχεται ...