Παρασκευή , Δεκέμβριος 15 2017
Home / Διατροφή / Οι μικρές αλλαγές που ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα.

Οι μικρές αλλαγές που ανακουφίζουν από την δυσκοιλιότητα.

Η δυσκοιλιότητα αποτελεί ένα πρόβλημα χρόνιο για πολλούς ανθρώπους, αλλά και παροδικό όπως στις εγκύους, σε άτομα που έχουν ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα δίαιτας ή λόγω της χρήσης συγκεκριμένων φαρμάκων. Ανεξάρτητα από το αίτιο, το πρόβλημα αυτό αποδεικνύεται εξαιρετικά ενοχλητικό και επηρεάζει την καθημερινή μας διάθεση και ενέργεια.

Ας δούμε μερικούς εύκολους, φυσικούς και αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισής του.

Φυτικές ίνες

Είναι απαραίτητες για την υγεία του γαστρεντερικού συστήματος, καθώς βοηθούν στην αποκατάσταση της εντερικής λειτουργίας. Καταναλώνετε καθημερινά τροφές πλούσιες σε διαλυτές (όπως μήλα, καρότα, φράουλες, εσπεριδοειδή, όσπρια, βρώμη), οι οποίες φαίνεται να συμβάλλουν μερικώς στην αντιμετώπιση του προβλήματος και κυρίως αδιάλυτες φυτικές ίνες (όπως δημητριακά ολικής άλεσης, λαχανικά, σιτάρι, δαμάσκηνα και άλλα φρούτα).

Αν συνυπολογίσετε το γεγονός ότι ο σύγχρονος άνθρωπος σπάνια ξεπερνά τα 10-12 γρ ημερησίως, τότε εύκολα αντιλαμβανόμαστε ότι αλλαγές στη διατροφή μας θα πρέπει να είναι περισσότερο δραστικές. Σε περιόδους που το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας είναι έντονο, καθιερώστε τα δημητριακά τύπου all bran ή αντίστοιχα μπάρες με δημητριακά ολικής άλεσης στο πρωινό σας, όσπρια τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα και 6-8 μερίδες φρούτων και λαχανικών ημερησίως.

Υγρά

Μεταφέρουν τις άχρηστες ουσίες και κάνουν τα κόπρανα πιο μαλακά. Παράλληλα ενισχύουν την κινητικότητα του εντέρου, βοηθώντας το να κάνει περισταλτικές κινήσεις, ενεργοποιώντας έτσι την κένωση. Ο καφές, τα αναψυκτικά με καφεΐνη και το τσάι επιτείνουν την εντερική κινητικότητα.

loading...

Να θυμάστε ότι το σώμα μας χρειάζεται περίπου 2-2,5 λίτρα υγρών ημερησίως.

Μέλι

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η περιεκτικότητά του σε πρεβιοτικά (ολιγοσακχαρίτες και ινουλίνη) συμβάλλουν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Για να επωφεληθείτε από τις ευεργετικές του ιδιότητες, πίνετε κάθε πρωί ένα ποτήρι ζεστό (σχεδόν καυτό) νερό στο οποίο θα έχετε προσθέσει μισή κουταλιά του γλυκού μέλι.

Βασιλικός

Είναι ευεργετικός ενάντια σε όλες τις παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος, γιατί περιέχει φλαβονοειδή και αιθέρια έλαια που φαίνεται να ενεργοποιούν την κινητικότητα του εντέρου. Φτιάξτε ένα θεραπευτικό ρόφημα, κόβοντας μερικά φρέσκα φύλλα βασιλικού σε μικρά κομμάτια και προσθέτοντάς τα σε ένα φλιτζάνι με ζεστό νερό.

Πίνετε το μείγμα μετά από κάθε γεύμα. Εναλλακτικά, καταναλώστε μερικά τρυφερά φρέσκα φύλλα του με λίγο λάδι.

Λάδι

Το ελαιόλαδο συμμετέχει στην καλή υγεία του εντέρου. Μην παραλείπετε το λάδι στο διαιτολόγιό σας, ακόμα και αν κάνετε κάποια δίαιτα για απώλεια βάρους. Προσθέστε τουλάχιστον μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο στη σαλάτα σας και θα εξασφαλίσετε την καλή εντερική λειτουργία.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι και ακόμα περισσότερο το ξινόγαλο, περιέχουν προβιοτικούς οργανισμούς (κυρίως bifido βακτήρια και λακτοβάκιλλους) που συμμετέχουν καθοριστικά στη διατήρησης της ισορροπίας της εντερικής χλωρίδας. Συνδυάστε το με λίγο μέλι και ωμά αμύγδαλα ή με δημητριακά ολικής άλεσης και θα σύντομα θα νιώσετε βελτίωση.

Αξίζει να δείτε...

Κοτόπουλο με κρούστα αμυγδάλου και σταμναγκάθι σοτέ!!

Ένα κοτόπουλο πανέ που δεν θα πανάρετε με φρυγανιά, ούτε θα χρειαστεί να τηγανίσετε. Θα ...