Τρίτη , Δεκέμβριος 12 2017
Home / Βιταμίνες / Οι καλύτερες τροφές που είναι πηγές Ασβεστίου και πως θα γίνει καλύτερη απορρόφηση!!

Οι καλύτερες τροφές που είναι πηγές Ασβεστίου και πως θα γίνει καλύτερη απορρόφηση!!

Το Ασβέστιο αντιπροσωπεύει περίπου το 1,5% του σωματικού βάρους του ανθρώπου. Το 99% του ασβεστίου βρίσκεται στα οστά και στα δόντια και το υπόλοιπο 1% συμμετέχει σε διάφορες μεταβολικές διεργασίες όπως είναι η ρύθμιση της πήξης του αίματος, η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, η μεταβίβαση των νευρικών και ορμονικών σημάτων και η μυϊκή σύσπαση.

Πού βρίσκεται το ασβέστιο;

Είναι το πιο διαδεδομένο από όλα τα μεταλλικά στοιχεία, έτσι το βρίσκουμε στα γαλακτοκομικά, στα μικρά ψάρια που καταναλώνονται μαζί με τα κόκαλα, αλλά βρίσκεται και σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης όπως: τα κραμβοειδή λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών) βρίσκεται επίσης στα όσπρια, στα αμύγδαλα και μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και στο μεταλλικό νερό.

Το ποσοστό απορρόφησης του ασβεστίου από τον οργανισμό εξαρτάται από το τρόφιμο στο οποίο περιέχεται.

Έτσι, τα γαλακτοκομικά αποτελούν μια από τις κύριες πηγές λήψης Ca και παρουσιάζουν απορρόφηση γύρω στο 30%.

loading...

Τα κραμβοειδή λαχανικά στα οποία περιέχεται παρουσιάζουν απορρόφηση γύρω στο 60%. Ενώ τα όσπρια και τα αμύγδαλα εμφανίζουν απορρόφηση της τάξης του 20% και το σπανάκι μόλις 5%.

Ποιες ουσίες μειώνουν την απορρόφηση του;

Οι ουσίες που μειώνουν την απορρόφηση του ασβεστίου είναι το φυτικό οξύ, το οξαλικό οξύ και οι τανίνες. Ακόμη η αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνών, το νάτριο, η καφεΐνη και το αλκοόλ αυξάνουν την απέκκρισή του από τα νεφρά.

Τι προκαλεί η μειωμένη πρόσληψη Ca;

Η μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου στα παιδιά και στους εφήβους, έχει ως αποτέλεσμα την μειωμένη οστική πυκνότητα και ως επακόλουθο τον αυξημένο κίνδυνο οστεοπόρωσης και οστεοπενίας στην ενήλικη ζωή.

Τι προκαλεί η υπερβολική λήψη Ca;

Η υπερβολική λήψη Ca συχνά συμβάλλει στη δημιουργία λίθων στα νεφρά και αποτιτανώσεων δηλαδή στην εναπόθεση ασβεστίου στους μαλακούς ιστούς.

Αξίζει να δείτε...

Πως θα καταλάβετε ότι πρέπει να τρώτε περισσότερα λαχανικά

Είσαι σίγουρη ότι καταναλώνεις καθημερινά αρκετά λαχανικά, ώστε να εξασφαλίσεις τις φυτικές ίνες και τις ...