Τετάρτη , Σεπτέμβριος 26 2018
Home / Δίαιτα / Ξεκίνησες δίαιτα; Κάνε τα σωστά ψώνια στο σούπερ μάρκετ

Ξεκίνησες δίαιτα; Κάνε τα σωστά ψώνια στο σούπερ μάρκετ

Κάθε πρόγραμμα απώλειας βάρους ξεκινάει με τα ψώνια για τη δίαιτα. Το πιθανότερο είναι πως όταν αποφασίζεις να χάσεις βάρος, εξαφανίζεις κάθε δείγμα πρόχειρου φαγητού που έχει απομείνει στην κουζίνα σου και μετά πηγαίνεις να προμηθευτείς «διαιτητικές» τροφές (ψωμί με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, ντρέσινγκ για τη σαλάτα και παγωτό χωρίς λιπαρά). Αρκετές από τις τροφές που έχεις χαρακτηρίσει παχυντικές – σοκολάτα, ξηροί καρποί, ακόμη και η πίτσα και τα πατατάκια– μπορεί να είναι υγιεινές απολαύσεις, αν τις καταναλώνεις με μέτρο. Ακόμη χειρότερα, αν γεμίσεις το καρότσι σου μόνο με προϊόντα που απευθύνονται σε όσους κάνουν δίαιτα, μπορεί να νιώσεις στέρηση και απογοήτευση. Υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες ότι δε θα σου αρέσει η γεύση των τροφών αυτών. Επιπλέον, καθώς δε θα είσαι ικανοποιημένη με το γεύμα σου, θα επιθυμήσεις ένα κομμάτι κέικ σοκολάτας αμέσως μετά ή θα ανοίξεις ένα σακουλάκι πατατάκια μία ώρα αργότερα!

– Μοίρασε σωστά το καρότσι σου.

Ο πρώτος κανόνας για τα ψώνια για τη δίαιτα, ώστε να έχεις την καλύτερη δυνατή γεύση και τη μέγιστη απώλεια βάρους; Το μισό σου καρότσι θα πρέπει να είναι γεμάτο με φρέσκα φρούτα και λαχανικά και προϊόντα ολικής αλέσεως (σε αναλογία 50-50), ενώ το άλλο μισό θα πρέπει να έχει ίση ποσότητα πρωτεϊνών (όπως κοτόπουλο και ψάρια), υγιεινών λιπαρών (ελαιόλαδο και ξηροί καρποί) και γαλακτομικών (γάλα με χαμηλά ή μηδέν λιπαρά, γιαούρτι και τυρί). Καλές επιλογές για σνακ είναι το ποπκόρν, τα ψητά τσιπς πατάτας με ελαιόλαδο (ένας συνδυασμός υγιεινών λιπαρών και φρέσκων λαχανικών), ακόμη και η μαύρη σοκολάτα.

– Η λίστα σου με τα ψώνια για τη δίαιτα να είναι γενική.

loading...

Οι περισσότερες δίαιτες σε συμβουλεύουν να κάνεις μια συγκεκριμένη λίστα και να την τηρήσεις αυστηρά. Αυτό μπορεί να σε κάνει να νιώσεις εγκλωβισμένη και ανικανοποίητη. Μετά από λίγο, δε θα αντέχεις να τρως τα ίδια φαγητά ξανά και ξανά και θα καταβροχθίσεις μια οικογενειακή συσκευασία παγωτού ή μισή πίτσα στην καθισιά σου. Για το λόγο αυτόν, καλύτερο είναι να σημειώσεις τις κατηγορίες τροφίμων που χρειάζεσαι, όπως «προϊόντα ολικής αλέσεως» ή «φρέσκα φρούτα και λαχανικά», και έπειτα να δεις τι διαθέτει το σούπερ μάρκετ. Εάν η λίστα σου με τα ψώνια για τη δίαιτα περιέχει πορτοκάλια, μπανάνες και μήλα, τότε θα αγοράσεις αυτά. Εάν, όμως, γράψεις «φρούτα», τότε θα πάρεις ό,τι τραβήξει την προσοχή σου.

– Μείνε μακριά από τις πολλαπλές συσκευασίες.

Οι συσκευασίες τροφίμων που περιέχουν πολλά προϊόντα (π.χ., τρία είδη τσιπς ή τέσσερα διαφορετικά πατέ ελιάς) σε ενθαρρύνουν να τρως περισσότερο, ακόμη κι αν η μοναδική τους διαφορά είναι το χρώμα. Σε μελέτη του Πανεπιστημίου Kornel, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες έτρωγαν 43 περισσότερα Μ&Μ (πολύχρωμα μικρά σοκολατάκια) όταν τα αγόραζαν σε δέκα χρώματα αντί για επτά. Αυτό μπορείς να το χρησιμοποιήσεις και υπέρ σου ώστε να τρως πιο πολλές υγιεινές τροφές. Παραδείγματος χάριν, όταν κάνεις τα ψώνια για τη δίαιτα προτίμησε ένα πακέτο με πολύχρωμη σαλάτα (μαρούλι-λάχανο-καρότο) αντί για μια «μονόχρωμη» (μόνο μαρούλι).

– Μάθε πότε να κάνεις μικρές καταχρήσεις.

Από τη στιγμή που δεν αγοράζεις τόσες επεξεργασμένες τροφές, θα έχεις περισσότερα χρήματα για να αγοράσεις τρόφιμα υψηλής ποιότητας που θα χαρίσουν υπέροχη γεύση στα γεύματά σου. Υλικά που ίσως κοστίζουν, αλλά σίγουρα αξίζουν, είναι το έξτρα παρθένο βιολογικό ελαιόλαδο, το ξίδι μπαλσάμικο, η βιολογική παρμεζάνα, τα φρέσκα μυρωδικά, οι ξηροί καρποί και τα εξωτικά φρούτα.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …