Σάββατο , Αύγουστος 18 2018
Home / Διατροφή / Ντομάτα & παντζάρι: Η κόκκινη δύναμη!!!
Tomato and beet juice

Ντομάτα & παντζάρι: Η κόκκινη δύναμη!!!

Ενημερώσου για τα οφέλη που προσφέρουν στον οργανισμό σου και δες με ποιους τρόπους μπορείς να τα απολαύσεις.

Ντομάτα

Για το δέρμα και το καρδιαγγειακό

Ενεργειακή αξία: 24 θερμίδες ανά 100g.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, βιταμίνες C, Α και φολικό οξύ, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, σελήνιο και χαλκός, οξαλικά και κιτρικά οξέα, λυκοπένιο.

Οφέλη στην υγεία: Έχει διουρητική, αντιοξειδωτική και αντιμικροβιακή δράση. Ενισχύει και προστατεύει το δέρμα, βοηθά σε περιπτώσεις υπέρτασης και σακχαρώδους διαβήτη, ελαττώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και προβλημάτων στον προστάτη, συμβάλλει στην αντιμετώπιση μυϊκών κραμπών.

Προτάσεις κατανάλωσης: Μαγειρεμένη ή ωμή, αφού πρώτα καθαριστεί από φλούδα και σποράκια. Η βιοδιαθεσιμότητα του λυκοπένιου αυξάνεται όταν η ντομάτα βράζεται, ψήνεται, γίνει λιαστή, χυμός, σάλτσα, πάστα ή κέτσαπ αλλά και με το συνδυασμό της με ελαιόλαδο.

Σημείο προσοχής: Απόφυγε την υπερκατανάλωση εάν έχεις υψηλό ουρικό οξύ, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, αιμορροΐδες, δυσπεψία.

loading...

 

Παντζάρι

Ισχυρότατο προληπτικό «φάρμακο»

Ενεργειακή αξία: 34 θερμίδες ανά 100g βρασμένα.

Διατροφικά στοιχεία: Φυτικές ίνες, φολικό οξύ, μαγνήσιο, μπεταΐνη, νιτρικά ιόντα, ένζυμα, φυτοθρεπτικά.

Οφέλη στην υγεία: Διαθέτει αντιοξειδωτικές, αγγειοδιασταλτικές, καρδιοπροστατευτικές, διουρητικές, αποτοξινωτικές, χωνευτικές και καθαρκτικές ιδιότητες. Αυξάνει την παραγωγή μονοξειδίου του αζώτου (ΝΟ) και την κυκλοφορία του αίματος, ελαττώνει την υψηλή ομοκυστεΐνη στο αίμα και την αρτηριακή πίεση, βοηθά στην αποτοξίνωση του ήπατος και σε περιπτώσεις αρθρίτιδων βελτιώνει τη λειτουργία πεπτικού συστήματος, χοληδόχου κύστης και εντέρου.

Προτάσεις κατανάλωσης: Τα φύλλα των παντζαριών μαγειρεύονται όπως το σπανάκι. Οι βολβοί τρώγονται βραστοί (πιες και το ζουμί!), ψημένοι σε αλουμινόχαρτο ή ωμοί, τριμμένοι μέσα σαλάτες. Επίσης, ως χυμός με άδειο στομάχι, π.χ. μόλις σηκωθείς το πρωί ή πριν από γυμναστική.

Σημείο προσοχής: Ο χρωματισμός των ούρων («κόκκινα») μετά την κατανάλωση παντζαριών είναι κάτι το απολύτως φυσιολογικό. Να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση από άτομα με υπόταση, υψηλό ουρικό οξύ ή/και προβλήματα θυρεοειδούς.

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …