Πέμπτη , Οκτώβριος 18 2018
Home / Δίαιτα / Νιώθεις ότι θέλεις να φας κάτι ακόμα, ενώ έχεις ολοκληρώσει ένα πλήρες γεύμα;

Νιώθεις ότι θέλεις να φας κάτι ακόμα, ενώ έχεις ολοκληρώσει ένα πλήρες γεύμα;

Σου έχει τύχει να σηκωθείς από το τραπέζι και να αισθάνεσαι σαν να μην κάθισες ποτέ να φας; Ή να σηκωθείς από το κρεβάτι επειδή πεινάς και να εξακολουθήσεις να νιώθεις ένα κενό στο στομάχι σου παρόλο που καταβρόχθισες ένα σνακ. Υπάρχουν μερικοί παράγοντες που μπορεί να παραπλανήσουν το σώμα σου και να μην μπορεί να αισθανθεί κορεσμό. Μάθε ποιοι είναι για να μπορείς να τους αποφύγεις όταν θέλεις να αποφύγεις να φας κι άλλο (μέχρι να σταματήσεις να νιώσεις πείνα).

1. Ήπιες αναψυκτικό με το φαγητό σου

Τα ανθρακούχα αναψυκτικά, αλλά και το παγωμένο τσάι ή άλλα αφεψήματα που περιέχουν ζάχαρη μπορεί να ξεγελάσουν τον εγκέφαλο, επηρεάζοντας εκείνες τις περιοχές που είναι υπεύθυνες για τη ρύθμιση της όρεξης και το βαθμό του κορεσμού. Έτσι, δεν νιώθεις όσο χορτάτη θα ένιωθες εάν είχες καταναλώσει το ίδιο γεύμα αλλά χωρίς το αναψυκτικό ή το ρόφημα. Επιπλέον, έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια έδειξε ότι η φρουκτόζη μπορεί να μας κάνει να θέλουμε να φάμε κι άλλο, μολονότι έχουμε ήδη χορτάσει.

2. Έφαγες κάτι από κονσέρβα

Πολλά κονσερβοποιημένα τρόφιμα περιέχουν σε μεγάλες ποσότητες το χημικό δισφαινόλη Α ή BPA το οποίο θεωρείται ότι μπορεί να ευθύνεται για πολλά προβλήματα υγείας. Εκτός από αυτά, το BPA ενοχοποιείται για απότομες αυξομειώσεις των επιπέδων της λεπτίνης, οι οποίες σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Harvard οδηγεί σε έντονες λιγούρες και αύξηση του βάρους.

loading...

3. Δεν έφαγες αρκετά το πρωί

Σε έρευνα που έγινε με τη συμμετοχή 6.764 υγιών ατόμων επί 4 χρόνια, επιστήμονες του Πανεπιστημίου Cambridge διαπίστωσαν ότι όσοι έτρωγαν πρωινό που περιελάμβανε μόνο 300 θερμίδες έπαιρναν περισσότερο βάρος από όσους έτρωγαν περισσότερο το πρωί (500 θερμίδες). Ο λόγος είναι ότι ένα καλό πρωινό διατηρεί σε σταθερά επίπεδα τη γλυκόζη και την ινσουλίνη στο αίμα για όλη την ημέρα, που σημαίνει ότι νιώθουμε λιγότερη πείνα. Εάν μάλιστα φροντίσεις το πρωινό σου να περιλαμβάνει μια καλή δόση πρωτείνης (περίπου 40 γραμμάρια) τότε θα πεινάς ακόμα λιγότερο την υπόλοιπη μέρα.

4. Δεν έφαγες σαλάτα

Όταν δεν τρως αρκετά λαχανικά στο γεύμα σου, δεν παίρνεις βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό σου, όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες σε προστατεύουν από την κακή διάθεση, την κούραση και την αύξηση του βάρους. Επίσης, η βιταμίνη Κ που εξασφαλίζουν τα πράσινα λαχανικά έχει την ικανότητα να προκαλεί αίσθημα κορεσμού, σταματώντας τις λιγούρες. Οι καλύτερες πηγές αυτών των βιταμινών είναι το σπανάκι, το μαρούλι, το ραδίκι και τα υπόλοιπα λαχανικά με σκούρα πράσινα φύλλα.

5. Δεν ήπιες τσάι

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση του Αμερικανικού Κκολλεγίου Διατροφής, όσοι πίνουν ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι μετά από ένα γεύμα πλούσιο σε υδατάνθρακες, έχουν χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα έως και 2,5 ώρες μετά το φαγητό. Αυτό σημαίνει ότι νιώθουν πλήρεις και δεν έχουν λιγούρες. Ο λόγος πιθανότατα οφείλεται στις πολυφαινόλες του τσαγιού που καταστέλλουν την πείνα.

6. Δεν έχεις πιει αρκετό νερό

Η αφυδάτωση πολλές φορές παρερμηνεύεται από τον εγκέφαλο σαν πείνα. Εάν λοιπόν έχεις μόλις φάει αλλά εξακολουθείς να πεινάς, αντί να αναζητάς κάτι ακόμα να φας πιες ένα ποτήρι νερό. Είναι πολύ πιθανό η πείνα σου να σταματήσει.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …