Τετάρτη , Δεκέμβριος 13 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Να αγοράσω light προϊόντα ή όχι;

Να αγοράσω light προϊόντα ή όχι;

Καλώς ήρθατε στο κόσμο των light προϊόντων! Ο κατάλογος των light τροφίμων είναι μακρύς: γαλακτοκομικά, αναψυκτικά, παγω­τά, αλλαντικά, μαγιονέζα, μαργαρίνη, μπισκότα, σάλτσες, ακόμη και μπίρες!

Είναι γεγονός ότι οι «ελαφρύτερες» εκδοχές διάφορων προϊόντων έχουν γίνει ιδιαίτερα ελκυστικές και αγαπητές από τους Έλληνες καταναλωτές οι οποίοι φαίνεται να τα προτιμούν όλο και πιο πολύ, πιθανόν γιατί τις περισσότερες φορές τα light προϊόντα είναι συνυφασμένα με την απώλεια βάρους και θεωρούνται πανάκεια ή/και «εύκολη λύση» για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας.

Γιατί αυξήθηκε η παχυσαρκία από τότε που μπήκαν τα light προϊόντα στο τραπέζι μας;
Οι περισσότεροι καταναλωτές πέφτουν σε μια μεγάλη παγίδα. Θεωρούν ότι, αφού τα light προϊόντα «δεν παχαίνουν», μπορούν να τα υπερκαταναλώνουν! Το αποτέλεσμα, τελικά, είναι να προσλαμβάνουν περισσότερες θερμίδες από όσες θα έπαιρναν αν είχαν προτιμήσει εξαρχής μια μερίδα από το αντίστοιχο «κανονικό» τρόφιμο. Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι όσοι καταναλώνουν light τρόφιμα, συχνά αυξάνουν τις ποσότητες κατανάλωσης και των υπόλοιπων τροφίμων καθώς θεωρούν ότι “υπάρχει περιθώριο”.

loading...

Μπορώ τελικά να αγοράζω light προϊόντα από το Super Market;
Σαφώς η αντικατάσταση τροφίμων υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος με τρόφιμα χαμηλότερης περιεκτικότητας σε λίπος ή/και ζάχαρη μπορεί να βοηθήσει ένα άτομο που κάνει προσπάθεια να μειώσει το βάρος του. Είναι βασικό να θυμάστε ότι η απώλεια βάρους επιτυγχάνεται όταν η συνολικά προσλαμβανόμενη ενέργεια είναι μικρότερη από την ενέργεια που συνολικά καταναλώνεται, κυρίως μέσω της σωματικής άσκησης. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για σωστή απώλεια βάρους είναι η μείωση των θερμίδων και η υιοθέτηση φυσικής δραστηριότητας στην καθημερινότητά σας.

Ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχουμε τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε είναι να διαβάζουμε τις ετικέτες που αναγράφουν τη σύσταση των προϊόντων αυτών και να διαπιστώνουμε κατά πόσο το εκάστοτε προϊόν έχει όντως λιγότερες θερμίδες από κάποιο άλλο που παραδοσιακά θα επιλέγαμε. Μην ξεχνάτε ότι ο όρος «light» σε ένα προϊόν πρέπει να συνοδεύεται από το συστατικό, για το οποίο αναγράφεται αυτός ο χαρακτηρισμός. Ένα προϊόν μπορεί να είναι light σε θερμίδες, σε λίπος, σε ζάχαρη ή σε αλάτι οπότε πρέπει να αποκωδικοποιούμε τις ετικέτες των τροφίμων ανάλογα με το σε τι αφορά ο χαρακτηρισμός αυτός.

Έτσι, αν ένα τρόφιμο είναι light σε λιπαρά, δεν μας εξασφαλίζει ότι μπορεί να είναι και light σε ζάχαρη και άρα ότι σίγουρα έχει μειωμένες θερμίδες, καθώς μπορεί οι θερμίδες που αφαιρούνται λόγω του μειωμένου λίπους να αντικαθιστώνται μέσω της προσθήκης μεγαλύτερης ποσότητας ζάχαρης κι έτσι να έχουμε ένα τελικό προϊόν με ελάχιστα λιγότερες θερμίδες ή και με ίδιες θερμίδες με το πρότυπο προϊόν.

Αξίζει να δείτε...

Γλυκοπατάτα η ισχυρή!! 8 λόγοι για να την εντάξεις στη διατροφή σου.

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα τρόφιμο πολύ υγιεινό, που μπορεί κανείς να βρει εύκολα όλο το ...