Κυριακή , Φεβρουάριος 18 2018
Home / Διατροφή / Λιπώδης Διήθηση Ήπατος: ποια η σημασία της διατροφής;

Λιπώδης Διήθηση Ήπατος: ποια η σημασία της διατροφής;

Μία από τις παρενέργειες της υπερκατανάλωσης τροφίμων και του πάχους είναι και η συσσώρευση λίπους στο συκώτι, η οποία μπορεί να προκαλέσει –έστω και σε δεύτερο χρόνο– σημαντικές παρενέργειες.

Τί είναι η λιπώδης διήθηση

Η λιπώδης διήθηση του ήπατος είναι ένα από τα συχνότερα ευρήματα των υπερήχων της κοιλιάς και αντιπροσωπεύει την άθροιση λίπους μέσα στα κύτταρα του συκωτιού και όχι γύρω από αυτό, όπως συχνά λέγεται. Το συκώτι, λοιπόν, μετατρέπεται από τρυφερό και ροδαλό σε λιπαρή μαργαρίνη! Όμως, από αυτούς που εμφανίζουν λιπώδη διήθηση στο υπερηχογράφημα, μόνο ένα μικρό ποσοστό θα εμφανίσει ηπατίτιδα (στεατοηπατίτιδα) και κίρρωση του ήπατος, έπειτα από πολλά χρόνια. Μερικές στατιστικές ανεβάζουν το ποσοστό στο τουλάχιστον 20% του γενικού πληθυσμού (ένας στους πέντε).

Αίτια της νόσου

1)Έκθεση του ήπατος σε τοξικές ουσίες για μακρό χρονικό διάστημα. Τα φάρμακα και το αλκοόλ είναι οι συχνότερες ουσίες που μπορούν να δράσουν τοξικά. Η τοξικότητα αυτή φυσικά σχετίζεται με την δόση των ουσιών και με την χρονική διάρκεια δράσης τους : μεγαλύτερες δόσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σημαίνει μεγαλύτερη τοξικότητα.

2)Το αυξημένο βάρος του σώματος και ιδιαίτερα το αυξημένο ποσοστό ενδοκοιλιακού λίπους στον οργανισμό. Η υπερφαγία και η υπερκατανάλωση λίπους και θερμίδων οδηγεί στην σύνθεση λίπους στα ενδοκοιλιακά λιποκύτταρα, με αποτέλεσμα την εναπόθεση του στο συκώτι.

2)Η αντίσταση στην ινσουλίνη που μπορεί να συμβαίνει σε διάφορες καταστάσεις ή νόσους, σε ορμονικές διαταραχές ή ενδοκρινολογικές παθήσεις, οδηγεί σε αυξημένη σύνθεση λίπους.

4)Ο αρρύθμιστος σακχαρώδης διαβήτης τύπου I και τύπου II.

5)Ο υποσιτισμός και η μακροχρόνια διατροφή που δεν περιέχει επαρκείς ποσότητες πρωτεϊνών, όπως στην περίπτωση των πολύ αυστηρών χορτοφαγικών διαίτων, στην υποθρεψία λόγω κακοηθών νοσημάτων και στις εξαντλητικές δίαιτες.

Συμπτώματα

Δεν συνοδεύεται από ιδιαίτερα ενοχλήματα, συνηθέστερα από ένα αόριστο αίσθημα βάρους στο συκώτι ή εύκολη κόπωση. Πολλές φορές, η μοναδική εκδήλωση της νόσου είναι η αύξηση των ενζύμων του ήπατος και πρέπει ο γιατρός να ξεχωρίσει αν φταίει το λίπος, κάποια φάρμακα ή η ιογενής ηπατίτιδα. Μάλιστα, κάποιες περιπτώσεις ηπατίτιδας C συνοδεύονται από αύξηση του λίπους στο συκώτι.

loading...

Διατροφική Αντιμετώπιση

 Σταματήστε άμεσα τα αλκοολούχα ποτά                                                   Σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Μέριλαντ, το  ήπαρ έχει ελαστικότητα και η αποκατάσταση των ζημιών από την κατάχρηση αλκοόλ είναι αναστρέψιμη με τη διακοπή της κατανάλωσης. Η λιπώδης διήθηση μπορεί να επισκευαστεί αν δεν είναι παρούσες ουλές. Συζητήστε με το γιατρό σας και επιλέξτε να σταματήσετε την κατανάλωση αλκοόλ. Αν έχετε μη αλκοολούχα λιπώδη διήθηση, θα πρέπει επίσης να απέχετε από το αλκοόλ. Η κατάσταση θα επιταχύνει σημαντικά αν προκαλείτε στο ήπαρ αδικαιολόγητη βλάβη, καταναλώνοντας αλκοόλ.

– Χάστε το περιττό βάρος.                                                                                          Η μείωση του σωματικού βάρους μπορεί να αναστρέψει την εξέλιξη της νόσου. Μπείτε σε ένα γυμναστήριο, αλλάξτε τη διατροφή σας ή απλά δεσμευτείτε για συμμετοχή σε σωματική δραστηριότητα καθημερινά. Προσπαθήστε να ασκείστε για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα με περπάτημα, τρέξιμο ή αερόμπικ. Η απώλεια 5-10 κιλών, μπορεί να βελτιώσει την υγεία του ήπατος μειώνοντας το περιττό λίπος.

– Αρχίσετε να ακολουθείτε διατροφή χαμηλή σε κορεσμένα λίπη.     Αν τρώτε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος κάνετε χειρότερη τη λιπώδη διήθηση. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά προσθέτει στο σώμα σας αντιοξειδωτικά, τα οποία βοηθούν την επισκευή των ζημιών, ενώ προλαμβάνει την επίθεση των τοξινών στο σώμα σας. Τρώτε λιγότερα λιπαρά κόκκινα κρέατα και δοκιμάστε άπαχα κρέατα, όπως κοτόπουλο ή γαλοπούλα. Ψήστε στη σχάρα αντί να τηγανίζετε τις τροφές σας, για να διατηρήσετε χαμηλότερη την κατανάλωση του λίπους. Τρώτε δημητριακά ολικής αλέσεως αντί για εξευγενισμένα και επεξεργασμένα ψωμιά, ζυμαρικά και ρύζι.

–  Καταναλώστε ω-3 λιπαρά οξέα.                                                                            Η λήψη συμπληρωμάτων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων ή η ενσωμάτωση των ψαριών στη διατροφή σας, μπορεί να μειώσει την περιεκτικότητα λίπους στο ήπαρ, μειώνοντας την ποσότητα της ανθυγιεινής χοληστερόλης στο σώμα σας. Τρώγοντας ψάρια όπως ο σολομός ή ο τόνος δύο φορές την εβδομάδα, λαμβάνετε την κατάλληλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Διαφορετικά μπορείτε να βρείτε ένα συμπλήρωμα. Συζητήστε αυτή την επιλογή με το γιατρό σας για την ασφάλειά σας.

 

Αξίζει να δείτε...

Αχλάδι και διατροφικά οφέλη!

Και γιατί πρέπει να τα βάλεις στην καθημερινή σου διατροφή Το αχλάδι είναι ένα από ...