Κυριακή , Ιούλιος 23 2017
Home / Διατροφή / Λιπώδης Διήθηση Ήπατος Και Διατροφική Αντιμετώπιση

Λιπώδης Διήθηση Ήπατος Και Διατροφική Αντιμετώπιση

Μπορώ να μειώσω την χοληστερίνη μου αλλάζοντας τη διατροφή μου;

Ναι, μπορείτε να μειώσετε τη χοληστερίνη σας αν αποφύγετε: κόκκινο κρέας, βούτυρο, τηγανητά, τυρί και τρόφιμα που περιέχουν κορεσμένα λιπαρά.

Εκτός όμως από την αποφυγή τροφών που αυξάνουν την χοληστερίνη, θα πρέπει να ακολουθείτε μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει:

  • Πολλά φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως (π.χ. δημητριακά ολικής αλέσεως όπως σιτάρι ολικής αλέσεως, βρώμη και κριθάρι)
  • Όσπρια, όπως φασόλια, φάβα, φακές, ρεβίθια
  • Ξηρούς καρπούς, όπως καρύδια, αμύγδαλα και φιστίκια
  • Άλιπο ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Ψάρια

Η υγιεινή διατροφή επίσης περιλαμβάνει περιορισμό ζάχαρης, γλυκών, και επεξεργασμένων δημητριακών. Τα επεξεργασμένα δημητριακά βρίσκονται στο άσπρο ψωμί, άσπρο ρύζι, στα περισσότερα ζυμαρικά και στα συσκευασμένα σνακ.

Τα αβγά απαγορεύονται αν θέλω να μειώσω την χοληστερίνη μου;

Όχι, τα αβγά δεν απαγορεύονται αλλά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο. Κυκλοφορούν διάφορες φήμες είτε για τα οφέλη είτε για τους κινδύνους των αβγών. Η αλήθεια είναι ότι τα αβγά αποτελούν καλή πηγή πρωτεϊνών και δεν αυξάνουν τόσο πολύ την χοληστερίνη.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που μειώνουν την χοληστερίνη;

Ίσως. Υπάρχουν μερικά τρόφιμα που πιθανόν μειώνουν την χοληστερίνη, αν και δεν υπάρχουν ισχυρές αποδείξεις. Τέτοιες τροφές είναι:

  • Τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιλαμβάνουν τα λιπαρά ψάρια και το ελαιόλαδο. Αυτές οι τροφές αυξάνουν την καλή χοληστερίνη και μειώνουν την κακή χοληστερίνη, βοηθώντας στην αποφυγή καρδιακών και αγγειακών παθήσεων. Μπορείτε να
    καταναλώσετε 1 έως 2 μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα (όπως σολομό, ρέγκα, ή τόνο). Αν σκοπεύετε να πάρετε συμπληρώματα ιχθυελαίου, μιλήστε με τον διαιτολόγο σας.
  • Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση ορισμένων ξηρών καρπών με κέλυφος, όπως καρύδια και φιστίκια, βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης και του κινδύνου καρδιακής προσβολής ή θανάτου.
  • Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (δες σχετικό άρθρο στο peptiko.gr).

 

Τα τρόφιμα που διαφημίζουν ότι μειώνουν την χοληστερίνη είναι ασφαλή;

Να είστε προσεκτικοί με τα τρόφιμα που περιέχουν «στερόλες» ή «στανόλες» όπως μαργαρίνες Benecol και ProActiv. Τα τρόφιμα αυτά δυνατόν να μειώνουν την χοληστερίνη, αλλά δεν έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού επεισοδίου. Επιπλέον, μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι τα προϊόντα αυτά προκαλούν προβλήματα υγείας και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να αποδειχθεί αν τα τρόφιμα αυτά είναι ασφαλή για τον άνθρωπο.

Πρέπει να παίρνω συμπληρώματα για να μειώσω τη χοληστερίνη μου;

Ίσως. Έρευνες έχουν δείξει ότι ορισμένα συμπληρώματα δυνατόν να μειώνουν την χοληστερίνη, αλλά καμία έρευνα δεν έχει δείξει ότι προλαμβάνουν τις καρδιακές προσβολές, τα εγκεφαλικά επεισόδια, ή την λιπώδη διήθηση ήπατος. Ενημερώστε οπωσδήποτε τον διατροφολό σας πριν λάβετε κάποιο συμπλήρωμα διατροφής με σκοπό την μείωση της χοληστερίνης.

Αξίζει να δείτε...

Η επίδραση του τζίντζερ στο στομάχι μας

Το τζίντζερ, γνωστό και ως πιπερόριζα, είναι γνωστό για την ικανότητά του να καταπραΰνει το ...