Τρίτη , Δεκέμβριος 12 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Λιπομέτρηση: όσα πρέπει να ξέρουμε για το λίπος που έχουμε

Λιπομέτρηση: όσα πρέπει να ξέρουμε για το λίπος που έχουμε

Με μια απλή μέθοδο που λέγεται λιπομέτρηση μπορούμε να μάθουμε ακριβώς τι ποσοστό λίπους έχουμε στο σώμα μας. Αυτό θα μας βοηθήσει να δούμε αν απλώς έχουμε λίγο περιττό λίπος και πρέπει να το χάσουμε με δίαιτα ή άσκηση ή να προσδιορίσουμε ακριβώς τον βαθμό της παχυσαρκίας που μπορεί να έχουμε, ώστε εκτός από το αισθητικό κομμάτι, να προλάβουμε και τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων νοσημάτων που αυτή προκαλεί. Επιπλέον, όσοι ήδη κάνουμε δίαιτα ή γυμναστική, με τη λιπομέτρηση θα μάθουμε αν η δίαιτα ή το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθούμε αποδίδει.

Το λίπος στο σώμα μας
Το λίπος που υπάρχει στο σώμα μας είναι για πολλούς από εμάς ένα μη επιθυμητό κομμάτι του εαυτού μας, από το οποίο για λόγους υγείας και για λόγους αισθητικής θέλουμε να απαλλαγούμε. Τι είναι, όμως, στην πραγματικότητα το λίπος ή πιο επιστημονικά ο λιπώδης ιστός; Είναι κάτι το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίζει, κάνει κακό στην υγεία μας ή απλώς θα πρέπει να το συνηθίσουμε;

Μας χρειάζεται και το λίπος
Σε αντίθεση με την από πολλούς δαιμονοποίησή του, το λίπος αποτελεί ένα βασικό και απαραίτητο συστατικό του ανθρώπινου οργανισμού. Υπάρχει σε 2 δεξαμενές ή χώρους αποθήκευσης στο σώμα μας. Η πρώτη δεξαμενή, που καλείται απαραίτητο λίπος, αποτελείται από αυτό που υπάρχει μέσα σε βασικά όργανά μας, όπως η καρδιά, οι πνεύμονες, το έντερο, οι μύες και οι πλούσιοι σε λίπος ιστοί του κεντρικού νευρικού μας συστήματος (εγκέφαλος, μυελός των οστών). Η άλλη μεγάλη δεξαμενή, που ονομάζεται αποθηκευμένο λίπος, είναι αυτό που συσσωρεύεται και αποθηκεύεται στις λιποαποθήκες μας, όπου και αν αυτές βρίσκονται. Αποθηκεύεται στους γλουτούς, τα μπράτσα, την κοιλιά και την ευρύτερη ενδοκοιλιακή περιοχή, περιβάλλοντας ζωτικά όργανα, καθώς και σε άλλα σημεία του σώματος. Το λίπος αυτό αποτελεί μια πολύ σημαντική αποθήκη ενέργειας για τον οργανισμό. Ωστόσο, όταν υπάρχει περισσότερο από όσο πρέπει, κυρίως στην περιοχή της κοιλιάς, τότε πέρα από αισθητικό πρόβλημα αρχίζει να εγκυμονεί και κινδύνους και για την υγεία μας, όπως είναι η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, τα καρδιαγγειακά και αναπνευστικά προβλήματα, αλλά και να προκαλεί καθημερινές ενοχλήσεις, όπως εύκολη κόπωση, ροχαλητό, ακόμη και οι υπνικές άπνοιες.

loading...

Πόσο πρέπει να είναι;
Το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο θα πρέπει να είναι το λίπος μας και ιδιαίτερα το λίπος της κοιλιάς μας ώστε να μη μας δημιουργεί προβλήματα. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα ποικίλλει ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας. Μια μέση τιμή δίνεται αναλυτικά στον πίνακα που ακολουθεί:

Γυναίκα

1
Άνδρας

2

ΣΗΜ.: Στις παραπάνω τιμές, περίπου το 80% του λίπους μας συνήθως είναι αποθηκευμένο (και μέρος αυτού ενδοκοιλιακό).

Πώς γίνεται η λιπομέτρηση

Η μέτρηση θα γίνει με την μέθοδο της Βιοηλεκτρικής αντίστασης η οποία είναι ανώδυνη και γρήγορη.

Ο ειδικός θα τοποθετήσει τα ηλεκτρόδια με ρεύμα πολύ χαμηλής τάσης στο ένα χέρι και στο ένα πόδι σας…το αποτέλεσμα βγαίνει αμέσως.

Για να είναι ακριβής η λιπομέτρηση,

-Να μην έχετε φάει για τουλάχιστον δυό ώρες πριν

-Να μην έχετε πιει καφέ

-Nα μην έχετε γυμναστεί δυόμισι ώρες πριν τη λιπομέτρηση

-Αν είστε γυναίκα, τη συγκεκριμένη μέρα να μην έχετε περίοδο.

Αξίζει να δείτε...

Πως θα καταλάβετε ότι πρέπει να τρώτε περισσότερα λαχανικά

Είσαι σίγουρη ότι καταναλώνεις καθημερινά αρκετά λαχανικά, ώστε να εξασφαλίσεις τις φυτικές ίνες και τις ...