Παρασκευή , Οκτώβριος 20 2017
Home / Διατροφή / Λαχανικά, ο απόλυτος σύμμαχος της υγιεινής διατροφής

Λαχανικά, ο απόλυτος σύμμαχος της υγιεινής διατροφής

Η «χρυσή» εποχή των λαχανικών, είναι αναμφισβήτητα το καλοκαίρι. Σε μεγάλη ποικιλία, τα λαχανικά του καλοκαιριού τρώγονται το ίδιο ευχάριστα ωμά ή μαγειρεμένα, δίνοντας χρώμα και έξτρα γεύση στα φαγητά και τις σαλάτες μας. Ας δούμε παρακάτω τα πιο αντιπροσωπευτικά…

Ντομάτα
Αν και από βοτανολογική άποψη, η ντομάτα είναι φρούτο και όχι λαχανικό, έχουμε συνηθίσει να τη γευόμαστε σε αλμυρές συνταγές και όχι σαν επιδόρπιο. Άλλωστε, ποιος θα διαφωνήσει ότι της ταιριάζει περισσότερο μία θέση στη χωριάτικη σαλάτα; Είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης C, βιταμίνη Ε, καλίου, μαγγανίου, μαγνησίου, φωσφόρου και λυκοπένιου. Με τις μυρωδάτες καλοκαιρινές ντομάτες, που θα βρείτε από τον Ιούνιο, θα ετοιμάσετε γεμιστά, σάλτσες και σαλάτες και επειδή όπως είπαμε είναι φρούτο, δοκιμάστε να την κάνετε γλυκό του κουταλιού.

Αγγούρι
Το απόλυτο δροσιστικό και υγιεινό σνακ για τις ώρες που μας πιάνει λιγούρα. Συμπρωταγωνιστεί, από τον Ιούνιο, με την ντομάτα στη χωριάτικη σαλάτα, προσφέροντας μας, μεταξύ άλλων, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, βιταμίνη Β3, βιταμίνη Β5, ασβέστιο, πρωτεΐνη, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο και πυρίτιο. Εκτός από τη σαλάτα, θα το χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε κρύα ορεκτικά, τζατζίκι και πολλές σαλάτες.

Πιπεριά
Γλυκές ή καυτερές, σε ποικιλία χρωμάτων και σχημάτων, οι πιπεριές δίνουν χρώμα και γεύση σε όποια συνταγή χρησιμοποιηθούν. Μη φοβηθείτε να προσθέσετε καυτερές πιπεριές στα καλοκαιρινά πιάτα, η σπιρτάδα που αποδίδουν είναι μοναδική γευστική εμπειρία. Εμφανίζονται από τον Ιούνιο και εκτός από νόστιμες, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Δοκιμάστε τις σε σαλάτες, κοκκινιστά, γεμιστές και ψητές στη σχάρα και φτιάξτε αλμυρές μαρμελάδες (chutney) για να συνοδεύσετε ψητό κρέας και αποξηράνετε μερικές για τον χειμώνα.

loading...

Κολοκυθάκι
Η συγκομιδή του ξεκινάει από την άνοιξη και κορυφώνεται το καλοκαίρι, όταν τα καταπράσινα κολοκυθάκια γεμίζουν το ψυγείο, προσφέροντας μας άπειρες απαντήσεις στην ερώτηση «τι θα μαγειρέψω σήμερα;». Το κολοκύθι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, νερό, βιταμίνη Α, βιταμίνη C, κάλιο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ και μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε σαλάτες, ομελέτες, μακαρονάδες, να το ψήσουμε στη σχάρα, να το βράσουμε, να το γεμίσουμε και να το κάνουμε πεντανόστιμα κεφτεδάκια.

Μελιτζάνα
Όσες μελιτζάνες και να πάρετε φέτος το καλοκαίρι, από τον Ιούνιο που θα τις βρείτε λαχταριστές και μελιτζανιές στο καλάθι του μανάβη, είναι σίγουρο ότι δεν θα προλάβετε να φτιάξετε όλες τις συνταγές που την περιλαμβάνουν, καθώς είναι δεκάδες και η μία πιο νόστιμη από την άλλη. Περιέχει, μεταξύ άλλων, φυτικές ίνες, βιταμίνη Κ και μαγνήσιο.

Πράσινα Φασολάκια
Τα βρίσκουμε όλο τον χρόνο στο ψυγείο με τα κατεψυγμένα, αλλά, πραγματικά ποιος θα μπορούσε να τα συγκρίνει με τα φρέσκα που βρίσκουμε από τον Ιούνιο; Τα πράσινα φασολάκια ίσως σας παιδέψουν λίγο στο καθάρισμα, αλλά αξίζει ο κόπος, εάν αναλογιστείτε ότι εκτός από την υπέροχη γεύση, προσφέρουν βιταμίνη Α, βιταμίνη Β, βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ και σίδηρο, ενώ έχουν λίγες θερμίδες. Η πιο αγαπημένη συνταγή είναι το γιαχνί με πατάτες, συνοδεία φέτας φυσικά. Δοκιμάστε τα και στον ατμό, ή βραστά, ως σαλάτα και για συνοδευτικό κρέατος και ψαριού.

Βλίτα
Τα βλίτα κυριαρχούν στο καλοκαιρινό μενού, με την ιδιαίτερη γεύση τους και με την εγγύηση ότι μας χορταίνουν χωρίς να αποδίδουν πολλές θερμίδες. Βραστά, με κολοκυθάκια και πατάτες, ή σκέτα, σερβιρισμένα απλά με ελαιόλαδο και λεμόνι, ή ακόμη και τσιγαριστά, τα βλίτα βρίσκουν, από τον Ιούνιο, τη θέση τους στο καλοκαιρινό μας τραπέζι. Εκτός από την νοστιμιά τους, είναι καλή πηγή βιταμίνης C, βιταμίνης Α, ασβεστίου, σιδήρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β.

 

Αξίζει να δείτε...

Πένες φούρνου

Συστατικά 1 κ.σ. ελαιόλαδο 1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένη 10 κλωνάρια θυμάρι, μόνο ...