Παρασκευή , Ιούνιος 22 2018
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Κρεμμύδι και.. κλάμα τα μικρόβια

Κρεμμύδι και.. κλάμα τα μικρόβια

Το ήξερες ότι το κρεμμύδι βοηθά στη μάχη κατά των παθογόνων μικροοργανισμών; Δες τους καλύτερους τρόπους για να το εντάξεις στη διατροφή σου!

Ξερά και χλωρά κρεμμύδια προέρχονται από το ίδιο λαχανικό και περιέχουν παρόμοια διατροφικά στοιχεία, διαφέρει όμως ο χρόνος συγκομιδής και η γεύση τους – τα χλωρά συλλέγονται νωρίτερα και έχουν γεύση πιο απαλή και πιο γλυκιά.

Διατροφικά στοιχεία: Πηγή διαφόρων θειούχων ενώσεων, φλαβονοειδών όπως η κουερσετίνη, βιταμινών Α, C και φολικού οξέος, φρουκτο-ολιγοσακχαριτών με πρεβιοτική δράση, μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως μαγγάνιο και πυρίτιο.

Αντιμικροβιακά οφέλη: Έχει παρόμοιες αντιβακτηριδιακές ιδιότητες με το σκόρδο. Ενισχύει τη δράση της βιταμίνης C στο ανοσοποιητικό, διεγείρει την ανάπτυξη φιλικών μικροβίων στο έντερο, δρα ανακουφιστικά σε μικροβιακές φλεγμονές, κρυολογήματα, γρίπη και άλλες αναπνευστικές ιώσεις, βοηθάει σε περιπτώσεις ουλίτιδας και περιοδοντίτιδας.

loading...

Κατανάλωση: ½-1 κρεμμύδι ημερησίως. Τα ξερά κρεμμύδια μπορούν να καταναλωθούν ωμά σε σαλάτες λαχανικών, ελαφρώς βρασμένα στον ατμό, μέσα σε διάφορες σούπες, π.χ. κοτόσουπα, ή ψημένα. Τα χλωρά καλό είναι να τρώγονται κυρίως ωμά, π.χ. σε σαλάτες με πράσινα λαχανικά, σάντουιτς ή με παξιμάδι κρίθινο, ελιές και ντομάτα.

Γευστική πρόταση: Αναμειγνύετε σε σαλατιέρα μαραθόριζα κομμένη σε λεπτές φέτες, κρεμμύδι ξερό ψιλοκομμένο, πορτοκάλι (χωρίς κουκούτσια) σε φετάκια, ελαιόλαδο εξαιρετικά παρθένο, ξίδι, άνηθο ψιλοκομμένο, αλάτι και πιπέρι. Τα αφήνετε για 5-10 λεπτά στο ψυγείο και σερβίρετε.

Άλλες επιλογές: Πράσο και σχοινόπρασο – καλύτερο να τρώγονται ωμά, ψιλοκομμένα μέσα σε σαλάτες λαχανικών.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …