Τετάρτη , Δεκέμβριος 13 2017

Κινόα

Διατροφική Αξία

  • Έχει υψηλότερη θρεπτική αξία από τα παραδοσιακά δημητριακά.

Η υψηλή ποιότητα της πρωτεΐνης καθορίζεται από τις αναλογίες που περιέχει σε απαραίτητα αμινοξέα. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει μόνος του τα αμινοξέα αυτά και ως εκ τούτου πρέπει να παρέχονται από την διατροφή.  Η κινόα για την ακρίβεια, είναι η μόνη φυτική τροφή που περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα. Η περιεκτικότητά της σε πρωτεΐνη κυμαίνεται από 13,8% έως 16,5%, με μέσο όρο 15%.

Περιέχει ακόμη σημαντικές ποσότητες ιχνοστοιχείων και βιταμινών (όπως βιταμίνη Ε και βιταμίνες του συμπλέγματος Β). Είναι πηγή σιδήρου, μαγνησίου, φωσφόρου, καλίου και ασβεστίου. Μάλιστα, λόγω της περιεκτικότητας της σε ασβέστιο χρησιμοποιείται ευρέως από τους χορτοφάγους και όσους παρουσιάζουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, δεν περιέχει γλουτένη και είναι πιο εύπεπτη από άλλα δημητριακά. Η κινόα περιέχει και σημαντική ποσότητα φυτικών ινών, που συντελούν στη ρύθμιση της λειτουργίας του πεπτικού μας συστήματος, μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερόλης και προσφέρουν μεγαλύτερο κορεσμό.

Η υψηλή περιεκτικότητά της σε αντιοξειδωτικές φυτοθρεπτικές ουσίες είναι ιδιαιτέρως σημαντική. Οι ουσίες αυτές συμβάλουν σημαντικά στην υγεία, ιδίως στην προστασία των κυτταρικών μεμβρανών, με αποδεδειγμένα καλά αποτελέσματα στη νευρωνική λειτουργία του εγκεφάλου.

loading...

Περιλαμβάνει ακόμη πολύτιμες ποσότητες ελαϊκού οξέος, ένα μονοακόρεστο λιπαρό οξύ με καρδιοπροστατευτική δράση, αλλά και ποσότητες α-λινολενικού οξέος (ω-3) και λινελαϊκού οξέος (ω-6). Και τα δύο αυτά λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και ανάπλαση του οργανισμού, ενώ χρησιμοποιούνται επιπροσθέτως και για τη σύνθεση άλλων λιπαρών οξέων.

Λόγω της περιεκτικότητάς της σε λίπος, ήταν αναμενόμενο ότι θα ήταν πιο επιρρεπής στην οξείδωση. Όμως, όλα τα λιπαρά οξέα που υπάρχουν στην κινόα είναι καλά προστατευμένα από την παρουσία της βιταμίνης Ε, η οποία δρα ως φυσικό αντιοξειδωτικό. Έτσι, τα αποτελέσματα επιστημονικών μελετών έδειξαν ότι οι διαδικασίες βρασμού και μαγειρέματος στον ατμό δε φαίνεται να επιδρούν σημαντικά την ποιότητα των λιπαρών οξέων της.

Λειτουργικό Τρόφιμο

Η Κινόα είναι ένα παράδειγμα «λειτουργικού τροφίμου» που στοχεύει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαφόρων ασθενειών. Οι λειτουργικές ιδιότητές της, προκύπτουν από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει.

Επιστημονικές έρευνες αναφέρουν ότι η κατανάλωση κινόα μπορεί να ωφελήσει ομάδες υψηλού κινδύνου, όπως είναι τα παιδιά (ιδιαιτέρως τα παιδιά που πάσχουν από άσθμα), οι ηλικιωμένοι, οι αθλητές υψηλής απόδοσης, άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη, γυναίκες επιρρεπείς στην οστεοπόρωση, άτομα με αναιμία, διαβήτη, δυσλιπιδαιμία και παχυσαρκία. Ακόμη, η κατανάλωση κινόα φαίνεται να συνδέεται με ενίσχυση της καρδιαγγειακής υγείας, μικρότερη συχνότητα ημικρανιών, αλλά και με πιθανή ενίσχυση της μνήμης και μείωση του άγχους κάτω από συνθήκες στρες.

Αξίζει να δείτε...

Γλυκοπατάτα η ισχυρή!! 8 λόγοι για να την εντάξεις στη διατροφή σου.

Οι γλυκοπατάτες είναι ένα τρόφιμο πολύ υγιεινό, που μπορεί κανείς να βρει εύκολα όλο το ...