Σάββατο , Ιούλιος 29 2017
Home / Διατροφή / Κατσικίσιο ή αγελαδινό γάλα;

Κατσικίσιο ή αγελαδινό γάλα;

Τον τελευταίο καιρό υπάρχει μεγάλη αντιπαράθεση για το ποιο είδος γάλακτος είναι καλύτερο.

Στην πραγματικότητα και τα δυο περιέχουν θρεπτικά συστατικά, είτε σε μεγαλύτερη ποσότητα είτε σε μικρότερη.

Το κατσικίσιο γάλα λέγεται ότι είναι πιο εύπεπτο από το αγελαδινό λόγω του ότι περιέχει λιγότερη λακτόζη. Έτσι, μπορούν να το καταναλώνουν άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη. Επίσης, το κατσικίσιο γάλα δεν προκαλεί και δεν επιβαρύνει τις ήδη υπάρχουσες αλλεργίες ή όσους πάσχουν από άσθμα. Τα κατσικάκια είναι ελευθέρας βοσκής, άρα έχουν μικρότερη επιβάρυνση από αντιβιοτικά και ορμόνες.

Το αγελαδινό γάλα από την άλλη είναι καλή πηγή ζωικής πρωτεΐνης, περιέχει φυσικά σάκχαρα, ασβέστιο, κάλιο,  φώσφορο, μαγνήσιο, καθώς και βιταμίνες του συμπλέγματος Β και βιταμίνη Α.

Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα γενικά συμβάλλουν  στη καλή υγεία των οστών και των δοντιών, βοηθάνε στην ενυδάτωση του οργανισμού και στη βελτίωση της επιδερμίδας.

Συγκεκριμένα:
1 φλιτζάνι κατσικίσιο περιέχει: 168 θερμίδες, 10 γραμμάρια λιπαρά, 33% κορεσμένα λιπαρά οξέα, 33% ασβέστιο, 11 γραμμάρια σάκχαρα, 9% μαγνήσιο, 14% κάλιο, 5% βιταμίνη C, 9 γραμμάρια πρωτεΐνης, 5% αλάτι, 2,8% βιταμίνη Β12, 0,5% φυλλικό οξύ, 10% βιταμίνη Α και 31% βιταμίνη D.

1 φλιτζάνι αγελαδινό γάλα περιέχει: 149 θερμίδες, 8 γραμμάρια λιπαρά, 23% κορεσμένα λιπαρά οξέα, 28% ασβέστιο, 12 γραμμάρια σάκχαρα, 6% μαγνήσιο, 9% κάλιο, 0% βιταμίνη C, 8 γραμμάρια πρωτεΐνης, 4% αλάτι, 18% βιταμίνη Β12, 3% φυλλικό οξύ, 8% βιταμίνη Α και 31% βιταμίνη D.

Αξίζει να δείτε...

Ώρα για σάντουιτς με λίγες θερμίδες!

Σάντουιτς απλά και υγιεινά, πλούσια σε απαραίτητα συστατικά. Διατηρούνται και μεταφέρονται εύκολα, χορταίνουν χωρίς να ...