Τετάρτη , Σεπτέμβριος 26 2018
Home / Διατροφή / Κατάθλιψη;;; Όχι με αυτήν την διατροφή!

Κατάθλιψη;;; Όχι με αυτήν την διατροφή!

Στην καθημερινή ζωή με τον όρο κατάθλιψη εννοούμε μια κατάσταση θλίψης και μελαγχολίας, που συνήθως είναι παροδική και συχνά οφείλεται σε κάτι που εκ των υστέρων μας φαίνεται σχετικά ασήμαντο και επουσιώδες.

Η κατάθλιψη αυτή διαφέρει από την κλινική κατάθλιψη, η οποία χαρακτηρίζεται από συμπτώματα που διαρκούν πάνω από δύο εβδομάδες και είναι τόσο σοβαρά ώστε να επεμβαίνουν στην καθημερινότητα ενός ατόμου.

Προτού λοιπόν πανικοβληθούμε επειδή μελαγχολήσαμε και το ρίξουμε στα αντικαταθλιπτικά, ας δοκιμάσουμε να εμπλουτίσουμε τη διατροφή μας. Συμπληρώματα και τροφές που περιέχουν συγκεκριμένες ουσίες εξισορροπούν τη χημεία του οργανισμού μας και μας κάνουν να αισθανόμαστε καλύτερα με φυσικό τρόπο.

ΦΛΑΒΟΝΟΕΙΔΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΦΑΙΝΟΛΕΣ

Είναι φυτοχημικές ουσίες που φημίζονται για τις αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες και την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών. Τα φλαβονοειδή μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου από στεφανιαία νόσο, καρκίνο και εγκεφαλικά επεισόδια. Οι πολυφαινόλες βοηθούν στην πρόληψη καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνων.

Σε μια βρετανική μελέτη, αξιολογήθηκε η επίδραση της -πλούσιας σε πολυφαινόλες- σοκολάτας στην κατάθλιψη. Οι ασθενείς λάμβαναν καθημερινά επί 8 εβδομάδες 15 γραμμάρια μαύρης σοκολάτας, τρεις φορές την ημέρα. Ύστερα, για άλλες 8 εβδομάδες, έπαιρναν ένα υποκατάστατο σοκολάτας. που δεν περιείχε πολυφαινόλες. Το πόρισμα: Βελτιώθηκαν κατά την περίοδο της σοκολάτας και επιδεινώθηκαν όταν τους δόθηκε η ψεύτικη σοκολάτα. Μια άλλη μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας έδειξε πως όσοι είχαν καταθλιπτική διάθεση, έτρωγαν τη διπλάσια ποσότητα σοκολάτας από τους άλλους, χωρίς όμως να τρώνε γενικά περισσότερο.

Τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή και πολυφαινόλες: Σοκολάτα, κόκκινο κρασί, πράσινο τσάι, μαύρο τσάι, κακάο.

SOS: H λευκή σοκολάτα δεν είναι ακριβώς σοκολάτα κι έτσι δεν έχει τα ίδια αποτελέσματα. Οπότε όσο πιο μαύρη και πικρή, τόσο το καλύτερο.

ΜΑΓΝΗΣΙΟ

Το μαγνήσιο είναι από τα πιο σημαντικά ιχνοστοιχεία του οργανισμού μας, αφού είναι υπεύθυνο για πολλές κυτταρικές λειτουργίες. Η Συνιστώμενη Ημερήσια Ποσότητα είναι 300-400 mg, όμως πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν πως ίσως να πρέπει να φτάσει τα 1.000 mg εξαιτίας του αυξημένου άγχους, το οποίο το μαγνήσιο έχει την ιδιότητα να αποβάλλει από τον οργανισμό.

loading...

Η σχέση του μαγνήσιου και της κατάθλιψης είναι γνωστή στους επιστήμονες εδώ και χρόνια. Η μεγαλύτερη μελέτη του είδους έγινε στην Αυστραλία το 2009. Η έρευνα εξέτασε 5.708 μετέχοντες και οι επιστήμονες διαπίστωσαν πως όταν το μαγνήσιο που προσλαμβάνουμε με τη διατροφή μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, η πιθανότητα εμφάνισης κατάθλιψης είναι μεγαλύτερη.

Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο: Αβοκάντο, δημητριακά ολικής άλεσης, πατάτα, σπανάκι, μπρόκολο, μπανάνες, φακές, σόγια, γαρίδες, σταφίδες, κακάο, ταχίνι, ψωμί ολικής, ξηροί καρποί (κάσιους, φιστίκια, πασατέμπο, αμύγδαλα).

SOS: Σε περιπτώσεις νεφρικής ανεπάρκειας και παθήσεων των νεφρών ή αρρύθμιστης υπέρτασης, δεν πρέπει να λαμβάνουμε συμπληρώματα διατροφής με μαγνήσιο.

Ω-3 ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ

Τα Ω-3 είναι πολυακόρεστα λιπαρά οξέα που βρίσκονται σε ορισμένα φυτά και ψάρια. Αποκαλούνται και απαραίτητα λιπαρά οξέα, διότι ο οργανισμός μας δε μπορεί να τα κατασκευάσει μόνος του. Έτσι πρέπει να τα πάρουμε από τη διατροφή μας. Τα Ω-3 έχουν επίσης σημαντική επίδραση στην καλή υγεία της καρδιάς, ενώ μειώνουν πίεση, χοληστερόλη, πιθανότητες μορφών καρκίνου κ.ά.

Πολλές έρευνες επιβεβαιώνουν πως όσο περισσότερα ψάρια καταναλώνει κανείς, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να πάθει κατάθλιψη. Υπάρχουν όμως και μελέτες που υποστηρίζουν τη θεραπευτική δράση των Ω-3. Όπως η μελέτη που δημοσιεύτηκε και στο American Journal of Psychiatry, η οποία εξέτασε ασθενείς που έπασχαν από κατάθλιψη. Στους μισούς από αυτούς, έδωσε ως θεραπεία χάπι placebo. Στους υπόλοιπους Ω-3 λιπαρά οξέα. Όσοι έπαιρναν τα Ω-3, έδειξαν πολύ σημαντική βελτίωση στη διάθεσή τους. Εκείνοι με το χάπι Placebo, όχι και τόσο.

Τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα: Σολομός, σαρδέλα, φρέσκος τόνος, καρύδια, άγριο ρύζι, λινάρι, λάδι canola, φασόλια, σόγια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

SOS: Προσέχουμε από πού προέρχονται τα ψάρια μας, διότι τα υψηλά επίπεδα υδραργύρου και άλλων περιβαλλοντικών τοξινών συχνά συσσωρεύονται στο ψάρι.

 

*TIP:  Προσέξτε τα γεύματά σας. Να τρώτε περίπου τις ίδιες ώρες κάθε μέρα και να μην παραλείπετε γεύματα – να κάνετε τρία ισορροπημένα γεύματα και τρία σνακ ημερησίως. Σχεδιάστε σωστά τα σνακ μεταξύ των γευμάτων (να τα καταναλώνετε σε τακτά χρονικά διαστήματα). Αυτό θα εξασφαλίσει ότι ο οργανισμός σας θα τροφοδοτείται με τις σωστές θρεπτικές ουσίες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας!

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …