Σάββατο , Νοεμβρίου 18 2017
Home / Διατροφή / Καρότο: οφέλη στην υγεία

Καρότο: οφέλη στην υγεία

Ο χυμός καρότου παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στα αποθέματα βιταμίνης Α στα βρέφη. Όταν ο χυμός καρότου καταναλώνεται μαζί με γάλα, η αφομοίωση της καροτίνης ως βιταμίνης Α από τον οργανισμό αυξάνεται σημαντικά. Ο χυμός που περιέχει γάλα και καρότο είναι η ιδανική πηγή βιταμίνης Α για βρέφη χωρίς να υπάρχει κανένας κίνδυνος να οδηγήσει σε υπερβιταμίνωση. Επειδή η καροτίνη δεν είναι υδατοδιαλυτή αλλά λιποδιαλυτή, κατά το μαγείρεμα δεν επιδεινώνεται ιδιαίτερα η περιεκτικότητα σε βιταμίνες.

loading...

Είναι γνωστό ότι τα καρότα χρησιμοποιούνται ευρέως. Πράγματι, εκτιμάται ότι στη Γερμανία τα καρότα αποτελούν το 10% της συνολικής κατανάλωσης λαχανικών. Όσον αφορά το χυμό καρότου, οι ποικιλίες που πρέπει να χρησιμοποιούνται είναι ιδανικά εκείνες με την περισσότερη καροτίνη. Το θετικό είναι ότι η προβιταμίνη έχει έντονο χρώμα που σημαίνει ότι εφόσον χρησιμοποιείτε καρότα με ζωντανό χρώμα, είναι κατά πάσα πιθανότητα τα καλύτερα και από διατροφικής άποψης. Σαν γενικός κανόνας, τα πρώιμα καρότα είναι άχρωμα και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε καροτίνη.

Στις μητέρες που θηλάζουν συνιστάται ανεπιφύλακτα να πίνουν χυμό καρότου κατά την περίοδο του θηλασμού για καλύτερης ποιότητας γάλα. Κατά την εγκυμοσύνη, είναι καλό όχι μόνο να πίνετε χυμό αλλά και να κόβετε την πείνα σας τρώγοντας καρότα καθώς αν και ένα ικανοποιητικού μεγέθους καρότο θα καλύψει τις ελάχιστες απαιτήσεις του οργανισμού σε βιταμίνη Α, τα 200g καρότου περιέχουν μόνο 50 θερμίδες. Οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί παχυντικό σνακ.

Το καρότο έχει καταγραφεί ότι χρησιμοποιούνταν στην ιατρική από τους αρχαίους Έλληνες και από τότε έχει γίνει ιδιαίτερα αγαπητό. Ο χυμός του είναι από τους πιο νόστιμους και υγιεινούς, ενώ είτε μόνος του είτε σε συνδυασμό πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής σας διατροφής αφού σας παρέχει την απαραίτητη βιταμίνη Α, χωρίς τα κορεσμένα λίπη των αυγών και του βουτύρου που επίσης σχετίζονται με αυτή τη βιταμίνη.

Αξίζει να δείτε...

Μύθοι και Αλήθειες Διατροφής

Διαβάστε μερικούς από τους πιο κοινούς μύθους της σύγχρονης διατροφής Μύθος 1:  «Τα αυγά είναι κακό ...