Παρασκευή , Απρίλιος 26 2019
Home / Δίαιτα / Καρότα και τα οφέλη τους!

Καρότα και τα οφέλη τους!

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε ότι τα καρότα κάνουν καλό στην όραση και είναι γεμάτα βιταμίνες, αλλά η αλήθεια είναι ότι τα οφέλη τους είναι πολλά περισσότερα.

Το καρότο τρώγεται ωμό, σκέτο ή ως συστατικό σε διάφορα πιάτα. Μπορείς να το προσθέσεις σε διάφορα φαγητά, στις σαλάτες ή ως γαρνιτούρα. Το καρότο τρώγεται ακόμη μαγειρεμένο, μπορεί να γίνει τουρσί ή να γίνει χυμός. Ταιριάζει τέλεια με μήλο και πορτοκάλι.

Είναι πλούσιο σε Βιταμίνη Α και κάλιο, έχει ποσότητες Βιταμίνης Ε, ενώ διαθέτει, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Περιέχει φώσφορο, κάλιο και ασβέστιο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα φυτό που μπορεί να προσφέρει όλα τα παραπάνω;

 Και όμως, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το καρότο έρχεται και με άλλα «δώρα» για τον οργανισμό μας και ιδιαίτερα, τώρα που μπαίνει καλοκαιράκι (κι ας μην έχουν ηρεμήσει ακόμα κάποιες ξαφνικές μπόρες), μπορεί να γίνει σύμμαχος. Αυτά είναι τα 4 «μυστικά» ή λιγότερο γνωστά οφέλη του καρότου:

Αυξάνουν τη γονιμότητα

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε καροτενοειδή και λυκοπένιο μπορεί να βελτιώσει τη γονιμότητα των ανδρών, σύμφωνα με ερευνητές από τη Σχολή Δημοσίας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Όπως διαπίστωσαν μελετώντας 190 φοιτητές, εκείνοι που έτρωγαν τα περισσότερα καρότα είχαν σπερματοζωάρια με καλύτερη κινητικότητα και μορφολογία.

Η κινητικότητα των σπερματοζωαρίων είναι η ικανότητά τους να κολυμπούν προς το ωάριο και η απλή λογική οδηγεί στο συμπέρασμα: το καρότο βοηθά στη γονιμότητα των ανδρών.

Βοηθούν στο μαύρισμα

Σύμφωνα με έρευνες, δεν υπάρχουν τροφές που να αυξάνουν την έκκριση μελανίνης και να συμβάλλουν στο μαύρισμα από μόνες τους. Υπάρχουν, ωστόσο, κάποιες τροφές τις οποίες αν συνδυάσουμε με (λογική) έκθεση στον ήλιο, χαρίζουν ένα ομοιόμορφο μαύρισμα, καθώς ευθύνονται, έστω σε μικρό βαθμό, για το σκουρόχρωμο της επιδερμίδας μας.

Οι τροφές που βοηθούν κατ’ αυτόν τον τρόπο στο μαύρισμα είναι κυρίως όσες είναι πλούσιες σε καροτενοειδή, τα οποία μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό και φαίνεται ότι προστατεύουν το δέρμα από τους ερεθισμούς και τις πανάδες. Οι ουσίες αυτές υπάρχουν σε λαχανικά και φρούτα και κυρίως, στα καρότα.

Το καρότο περιέχει, επίσης, Βιταμίνη Ε της οποίας η έλλειψη προκαλεί ξηρότητα και αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης ραγάδων και καρκίνου του δέρματος, αλλά και Βιταμίνη C η οποία εμποδίζει την ανάπτυξη των ελεύθερων ριζών που σχηματίζονται από την υπεριώδη ακτινοβολία και βοηθά στη γρήγορη επούλωση τυχών εγκαυμάτων.

loading...

Δρουν προληπτικά κατά του καρκίνου

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα καρότα μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου του πνεύμονα, του μαστού, του παχέος εντέρου, της ουροδόχου κύστης, του τραχήλου, του προστάτη, του λάρυγγα και του οισοφάγου. Έρευνες έχουν επίσης διαπιστώσει ότι το καρότο, όντας πλούσιο σε φολικό οξύ, μπορεί να καταπολεμήσει τις ελεύθερες ρίζες στο σώμα μας.

Οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει ότι οι αντικαρκινικές ιδιότητες του καρότου προέρχονται από ένα «φυσικό φάρμακο» που περιέχει για να προστατεύει τις ρίζες του από μυκητιακές ασθένειες. Η λιγνίνη που βρίσκεται στο καρότο, βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, για να καταπολεμήσει τα καρκινικά κύτταρα.

Προσφέρουν λαμπερό δέρμα

Οι Βιταμίνες Ε και C και τα αντιοξειδωτικά που περιέχει το καρότο, εκτός από το να προστατεύουν το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία, μπορούν να συμβάλουν, γενικότερα, στην υγεία του και στην εξασφάλιση της λαμπερής του εμφάνισης.

Τα καροτενοειδή μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στο σώμα μας, η οποία θρέφει τα μαλλιά και τα νύχια, προλαμβάνει τις πρόωρες ρυτίδες, την ακμή, την ξηροδερμία και τις κηλίδες του δέρματος και ευνοεί την ελαστικότητα του δέρματος, ενώ προστατεύει από την πρόωρη γήρανσή του. Τέλος, η Βιταμίνη C συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας της επιδερμίδας.

Αυτά τα γνωρίζατε;

  • Χρωματική ποικιλία: Όλοι πιστεύουμε ότι τα καρότα είναι πορτοκαλί. Η αλήθεια είναι ότι έρχονται σε διαφορετικά χρώματα -από λευκό μέχρι μοβ.
  • Tip αγοράς: Τα εύγευστα καρότα είναι τα τρυφερά, τα χυμώδη και τα μικρά σχετικά σε μέγεθος. Συνήθως, τα μεγάλα καρότα είναι λιγότερο νόστιμα.
  • Τα καρότα και τα μάτια σου: Τα καρότα είναι η πλουσιότερη φυτική πηγή βήτα καροτίνης (προβιταμίνης Α), η οποία συμβάλλει στην προστασία της όρασης και παρέχει προστασία από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη.
  • Ασπίδα κατά του καπνίσματος: Έρευνα από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Κάνσας, έδειξε ότι αν εκτιθέμεθα συχνά σε παθητικό κάπνισμα, τα καρότα, ίσως να είναι μια έξυπνη επιλογή για να ισορροπήσουμε τη βλάβη, γιατί παρέχουν Βιταμίνη Α, απαραίτητη για την υγιή κυτταρική ανάπτυξη.
  • Tip αποθήκευσης: Φύλαξε τα καρότα μακριά από μήλα, αχλάδια, πατάτες και γενικά, φρούτα και λαχανικά, γιατί η έκθεσή τους σε αυτά, τα καθιστά πικρά.
  • Ιδανικά για δίαιτα: 100g καρότα έχουν μόλις 48 θερμίδες, ενώ παράλληλα οι ίνες τους βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …