Σάββατο , Νοεμβρίου 18 2017
Home / Διατροφή / Καλοκαιρινά φρούτα σταφύλια και σύκα

Καλοκαιρινά φρούτα σταφύλια και σύκα

Καθώς έχει μπει ο Αύγουστος, τα σταφύλια και τα σύκα κάνουν την εμφάνιση τους. Αγαπημένα φρούτα και τα δύο, αλλά και πολύτιμοι σύμμαχοι της διατροφής μας, περιέχουν πληθώρα θρεπτικών στοιχείων και συμβάλλουν στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ειδικότερα:

Σταφύλια: πλούσια σε βιταμίνη, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Κ και κάλιο. Ειδικά τα κόκκινα σταφύλια είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, μια κατηγορία αντιοξειδωτικών που θωρακίζουν τον οργανισμό κατά των επιβλαβών δράσεων που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Μια μερίδα αντιστοιχεί περίπου σε 20 σταφύλια, τα οποία περιέχουν 18 γραμμάρια σακχάρων και αποδίδουν περίπου 70 θερμίδες.

Σύκα: περιέχουν φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο. Οι ποικιλίες με σκούρα κόκκινη σάρκα είναι -όπως και τα σταφύλια- πλούσιες σε πολυφαινόλες. Μια μερίδα ισοδυναμεί με 2 μέτρια σύκα τα οποία έχουν περίπου 80 θερμίδες και 16 γραμμάρια σακχάρων.

loading...

Αξίζει να αναφερθεί ότι διάφορες μελέτες έχουν κατά καιρούς συσχετίσει την κατανάλωση σταφυλιών με την πρόληψη διαφόρων μορφών καρκίνου κυρίως λόγω της περιεκτικότητας τους σε αντιοξειδωτικά. Παράλληλα τα σύκα χρησιμοποιούνται από πολλούς για την καλή λειτουργία του εντέρου. Λόγω της περιεκτικότητας τους σε σάκχαρα τόσο τα σταφύλια όσο και τα σύκα θα πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, ειδικά από άτομα με αυξημένο βάρος ή με διαταραχές της γλυκόζης αίματος. Σε κάθε περίπτωση, τα εποχικά αυτά φρούτα μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό. Επομένως απολαύστε σαν σνακ ή ελαφρύ γεύμα μαζί με λίγο τυρί ή γιαούρτι ή για μια γευστική αλλαγή, προσθέστε τα στις σαλάτες σας και το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει ευχάριστα!

Αξίζει να δείτε...

Μύθοι και Αλήθειες Διατροφής

Διαβάστε μερικούς από τους πιο κοινούς μύθους της σύγχρονης διατροφής Μύθος 1:  «Τα αυγά είναι κακό ...