Πέμπτη , Σεπτέμβριος 21 2017
Home / Διατροφή / Ισορροπημένη διατροφή για καλή σχολική χρονιά!

Ισορροπημένη διατροφή για καλή σχολική χρονιά!

 

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έφτασε και οι μαθητές όσο και οι γονείς τους αναρωτιούνται με ποιον τρόπο θα επιτύχουν την καλύτερη απόδοση.

1) Η καλή μέρα από το πρωινό φαίνεται!
Το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα, εφόσον συμβάλλει στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας, οι οποίες είναι περιορισμένες όταν ξυπνάμε. Συνιστάται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε υδατάνθρακες, τα οποία εφοδιάζουν τον εγκέφαλο με το καλύτερο καύσιμο, τη γλυκόζη. Επιπλέον, ένα σωστό πρωινό πρέπει να συμπεριλαμβάνει και τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε καλά λιπαρά (ω3 και ω6) και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπου βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του νευρικού συστήματος και την πνευματική διαύγεια. Τέλος, αρκετές μελέτες έδειξαν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα. Έτσι, ιδανικές επιλογές για πρωινό αποτελούν:
– 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά με δημητριακά αλέσεως
– 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά & 1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές σικάλεως με μαλακή μαργαρίνη και μέλι ή μαρμελάδα
– 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά & 1 τοστ ή 4 μπισκότα/κράκερ ολικής αλέσεως
2) Συχνότητα γευμάτων… Όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά!
Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής σε εγρήγορση και να αυξάνεται η αποδοτικότητά του. Αντίθετα, τα μεγάλα γεύματα προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα σκέψης του παιδιού. Είναι προτιμότερο να φροντίζετε εσείς για το κολατσιό του από το σπίτι, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει:
– 1 τοστ, 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό
– 1 κουλούρι Θεσσαλονίκης, 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό
– 1 γιαούρτι με φρούτα & 2 κράκερ ολικής αλέσεως
– 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή με σοκολάτα
– Αποξηραμένα φρούτα
– 2-3 μπισκότα
– 1 κομμάτι σπιτικού κέικ, 1 φρούτο ή 1 ποτήρι χυμό
Αν ωστόσο πρέπει το παιδί να προσανατολιστεί σε προϊόντα του κυλικείου, τότε φροντίστε οι αγορές του να είναι προσεκτικές και να μην αφορούν τρόφιμα με αυξημένα επίπεδα λιπαρών και ζάχαρης (π.χ. γαριδάκια, πίτσες, τυρόπιτες), αλλά να περιορίζονται σε κάτι από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.

3) Δώστε έμφαση στο μεσημεριανό φαγητό!

loading...
  • Καλό θα είναι να μάθετε το παιδί σας να καταναλώνει το μεσημεριανό του γεύμα στο τραπέζι της κουζίνας, να αφοσιώνεται σε αυτό και σε καμία περίπτωση να μην τρώει μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή. Επιπλέον, να μην ξαναγεμίζει το πιάτο του, αφού τελειώσει το γεύμα του.
  • Όταν τρώει το μεσημεριανό του φαγητό, να μην τρώει επιπλέον τρόφιμα (π.χ. γλυκά, αναψυκτικά, χυμούς του εμπορίου, κέικ κτλ.).
  • Να προτιμώνται οι πρωτεϊνικές πηγές κρέατος, οι οποίες είναι χαμηλές σε λίπος όπως ψητό στήθος κοτόπουλου/γαλοπούλας (και όχι μπούτι!!), ψητό/βραστό ή ψάρι στο φούρνο (όχι τηγανητό!!), μοσχαρίσιο φιλέτο ή ψαρονέφρι. Αποφύγετε να δίνετε στο παιδί σας λιπαρά κρέατα και αλλαντικά όπως, παϊδάκια, αρνί, εξοχικό, λουκάνικα, μπέικον, μορταδέλα κλπ.
  • Καλό είναι να αποφεύγονται όσο περισσότερο γίνεται τα τηγανητά φαγητά (πατάτες τηγανητές, αυγό τηγανητό, κοκολυθάκια τηγανητά) και αυτά να προσφέρονται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις πχ γενέθλια, οικογενειακή έξοδος, τσικνοπέμπτη.
  • Να τρώει τουλάχιστον 1 φλιτζάνι σαλάτα με ωμά ή βραστά λαχανικά σε κάθε μεσημεριανό γεύμα. Καλό θα είναι, να μην καταναλώνει μόνο 1,2 λαχανικά συστηματικά, αλλά να υπάρχει μια ποικιλία στα λαχανικά που θα καταναλώνει, έτσι ώστε να προσλαμβάνει όλες τις βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.
  • Θα πρέπει το παιδί σας να καταναλώνει τουλάχιστον 3 φρούτα την ημέρα, τα οποία μπορεί να καταναλώνει σαν δεκατιανό σνακ στο σχολείο, μπορεί να φάει 1 φρούτο μετά το φαγτό σαν επιδόρπιο ή το απόγευμα σαν απογευματινό σνακ.
  • Μάθετε στο παιδί σας να πίνει νερό όταν διψά και όχι άλλα υγρά (π.χ. αναψυκτικά, χυμούς του εμπορίου, σοκολατούχα ροφήματα) διότι αυτά έχουν ζάχαρη και στην ουσία δεν ξεδιψούν.

 

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό για Παιδιά, Αυγά Καρδούλες

Πολλοί αναγνωρίζουν ότι το πρωινό είναι ωφέλιμο, όμως λίγοι είναι αυτοί που αφιερώνουν χρόνο σ’ ...