Σάββατο , Νοέμβριος 17 2018
Home / Διατροφή & Υγεία / Η σωστή διατροφή φροντίζει για την καλή υγεία του προσώπου και της επιδερμίδας.

Η σωστή διατροφή φροντίζει για την καλή υγεία του προσώπου και της επιδερμίδας.

Το πέρασμα του χρόνου προσθέτει ρυτίδες που μπορεί για μερικούς ανθρώπους να αποτελούν σύμβολο εμπειρίας και γοητείας, αλλά για τους περισσότερους είναι συνώνυμες με το γήρας. Γι’ αυτό και κάνουν ό,τι μπορούν για να απαλλαγούν από αυτές ή, τουλάχιστον, να αναστείλουν τον πολλαπλασιασμό και την επέκτασή τους.

Για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τον εχθρό της νιότης μας, θα πρέπει πρώτα απ’ όλα να μάθουμε τι είναι αυτό που μας γερνάει.  Δηλαδή «το δέρμα μας γερνάει, γιατί τα κύτταρά μας, από μια ηλικία και έπειτα ανανεώνονται με πιο αργό ρυθμό. Παρόλα αυτά, το δέρμα μας μπορεί να διατηρήσει για περισσότερο χρόνο τη νεανική του όψη αν μάθουμε να αποφεύγουμε διάφορους επιβαρυντικούς παράγοντες, όπως η ηλιακή ακτινοβολία, το κάπνισμα, τη διατροφή πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά, το αλκοόλ».

Η βασικότερη αιτία γήρανσης του δέρματός μας είναι η οξείδωση. Οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, το στρες, ο καπνός και η μόλυνση της ατμόσφαιρας, ενεργοποιούν τον σχηματισμό ελευθέρων ριζών στην επιφάνεια του δέρματος και το καταστρέφουν. Για την εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, ο οργανισμός χρειάζεται τα αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε που καθυστερεί την εμφάνιση σημείων του γήρατος και «θεραπεύει» το δέρμα από την ηλιακή ακτινοβολία, το βήτα-καροτένιο που προστατεύει από τις ακτίνες του ήλιου κ.ά. Στην καλή υγεία του δέρματος συμβάλλουν επίσης το σελήνιο,  το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος.

loading...

Ο ρόλος της διατροφής

Η σωστή διατροφή φροντίζει για την καλή υγεία του προσώπου και της επιδερμίδας, δουλεύοντας «από μέσα». Οι πρωτεΐνες, οι βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας υγρών (νερού, αλλά και φρούτων και λαχανικών που περιέχουν πολύ νερό, όπως τα σταφύλια, τα μήλα και τα αγγούρια) είναι απαραίτητοι σύμμαχοι για ένα δέρμα υγιές και λαμπερό.  Ιδιαίτερα ευεργετική θεωρείται η μεσογειακή δίαιτα, η οποία είναι πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες, ελαιόλαδο και εσπεριδοειδή. Επίσης πρέπει να γίνει περιορισμός των κορεσμένων λιπαρών οξέων, που υπάρχουν στις τροφές ζωικής προέλευσης. Συστήνεται  ακόμα και την κατανάλωση, σε καθημερινή βάση, άφθονων φρούτων και λαχανικών, που εξασφαλίζουν στον οργανισμό βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Σήμερα πιστεύουμε πως η εκκίνηση του γήρατος γίνεται πολύ πριν την ηλικία των 30 ετών. Βασικός ένοχος για αυτό είναι η ζάχαρη, η οποία δεν μας παχαίνει μόνο, αλλά και μας γερνάει! Η γλυκοζυλίωση των ιστών ενοχοποιείται για το 50% της γήρανσης»

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …