Σάββατο , Οκτώβριος 20 2018
Home / Δίαιτα / Η δίαιτα Ντουκάν στην πράξη!

Η δίαιτα Ντουκάν στην πράξη!

Δημιουργός της είναι ο γάλλος γιατρός Pierre Dukan που την σκέφτηκε πριν από 10 χρόνια ως θεραπεία για παχύσαρκα άτομα.

Αφού αποτέλεσε μπεστ-σέλλερ στη Γαλλία για χρόνια, η δίαιτα Ντουκάν προκαλεί τρομερό ενδιαφέρον και στη χώρα μας. Το γιατί είναι ολοφάνερο: Λέγεται πως το βιβλίο βοήθησε 5 εκατομμύρια γάλλους να χάσουν βάρος. Και όχι μόνο. Η Jennifer Lopez και η Giselle Bündchen βασίστηκαν στη Δίαιτα Ντουκάν για να χάσουν τα κιλά της εγκυμοσύνης τους.

Βασικές αρχές

Αποτελείται από ένα πλάνο διατροφής τεσσάρων σταδίων, πλούσιο σε πρωτεΐνες και με λίγες θερμίδες.  Δεν απαιτεί ζύγισμα των τροφών ή μέτρηση των θερμίδων. Τρως όσο θες, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, με την προϋπόθεση ότι αυτό που τρως είναι άπαχη πρωτεΐνη, τουλάχιστον στην αρχή.

Στην πραγματικότητα, οι πρωτεΐνες αποτελούν τον βασικό άξονα και στα τέσσερα στάδια, μαζί με πίτουρο βρώμης, μπόλικο νερό και ένα 20λεπτο περπάτημα την ημέρα. Τα λαχανικά επιτρέπονται στο δεύτερο στάδιο, ενώ ακολουθούν μικρές ποσότητες φρούτων και δημητριακών ολικής άλεσης.

Τα άτομα χάνουν βάρος γρήγορα (σχεδόν μισό με ένα κιλό τη μέρα στο πρώτο στάδιο), γεγονός που ενισχύει το κίνητρο, κατά τον Ντουκάν, ο οποίος υπόσχεται ότι η πείνα εξαφανίζεται μετά την τρίτη μέρα.

Βέβαια, το βιβλίο προειδοποιεί ότι όποιος ακολουθεί τη δίαιτα μπορεί να παρουσιάσει κακή αναπνοή, δυσκοιλιότητα, ξηροστομία και κόπωση, όλα συνέπειες μιας δίαιτας χαμηλή σε υδατάνθρακες και πλούσια σε πρωτεΐνες.

Τί μπορείς να φας

1.Το πρώτο στάδιο, η «επίθεση», είναι αρκετά απλό: Τρως ο, τι θες από άπαχη πρωτεΐνη μαζί με 1μιση κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης και 1μισι λίτρο νερό τη μέρα. Τόσο απλό.

Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε 72 άπαχα ή χαμηλά σε λίπη κρέατα (εκτός από χοιρινό και αρνί), ψάρια, πουλερικά, αυγά, σόγια και άπαχα γαλακτοκομικά.

2.Ακολουθεί το αποκαλούμενο στάδιο «πλεύσης», το οποίο επιτρέπει απεριόριστες ποσότητες από 28 μη αμυλούχα λαχανικά μέρα παρά μέρα, μαζί με τη βασική δίαιτα απεριόριστης άπαχης ή χαμηλής σε λιπαρά πρωτεΐνης και 2 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης.

loading...

3.Το τρίτο στάδιο, η «σταθεροποίηση», επιτρέπει απεριόριστη πρωτεΐνη (συμπεριλαμβανομένου του χοιρινού και του αρνιού) και λαχανικά σε καθημερινή βάση, μαζί με ένα κομμάτι φρούτο με λίγη ζάχαρη, 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και 1 μερίδα σκληρό τυρί.

Επιτρέπεται επίσης η κατανάλωση 1-2 μερίδων αμυλούχων τροφών και 1-2 μερίδων  «εορταστικών» γευμάτων (κατά τα οποία μπορείς να φας ο, τι θες) την εβδομάδα.

Σε αυτό το στάδιο, δεσμεύεσαι για πάντα να τηρείς τη βασική δίαιτα καθαρής πρωτεΐνης μία φορά την εβδομάδα, κατά προτίμηση την ίδια μέρα.

4.Το τέταρτο στάδιο, αποτελεί την «συντήρηση» του προγράμματος. Ο dr Ducan υπόσχεται ότι μπορείς να φας οτιδήποτε σου αρέσει χωρίς περιορισμό αν ακολουθείς τους κανόνες του: μία φορά την εβδομάδα ακολούθησε την ίδια πρωτεϊνική δίαιτα του πρώτου σταδίου, φάε 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης τη μέρα και περπάτησε 20 λεπτά τη μέρα ξεχνώντας τα ασανσέρ και τις κυλιόμενες σκάλες.

Τσίχλες χωρίς ζάχαρη, τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, ξύδι και μπαχαρικά επιτρέπονται στη Δίαιτα Ντουκάν.

Πού αποσκοπεί κάθε στάδιο;

 

  • Το στάδιο 1 βοηθά στη γρήγορη απώλεια βάρους με μια πρωτεϊνική δίαιτα. Το στάδιο αυτό διαρκεί 1 με 10 μέρες και θα χάνεις περίπου 3 κιλά κάθε 5 μέρες.
  • Στο στάδιο 2, που ενδέχεται να διαρκέσει μήνες, ανάλογα με το συνολικό βάρος που πρέπει να χάσεις, το σώμα σου επανέρχεται και προσαρμόζεται στην απώλεια βάρους. Ο Ντουκάν συνιστά να παραμείνεις σε αυτό το στάδιο μέχρι να φτάσεις στο επιθυμητό βάρος, περιμένοντας να χάνεις περίπου 1 κιλό την εβδομάδα.
  • Το στάδιο 3 είναι εξέχουσας σημασίας γιατί αποτελεί τη φάση μεταξύ της απώλειας βάρους και της συντήρησης, όταν το πρόγραμμα δεν είναι πια τόσο αυστηρό και δεν αναμένεται καμία απώλεια βάρους. Είναι η στιγμή που το σώμα σου είναι ευάλωτο να ξαναβάλει κιλά, σύμφωνα με το βιβλίο. Αν, όμως, παραμείνεις σε αυτό το στάδιο πέντε μέρες για κάθε κιλό που έχασες, το βιβλίο λέει ότι δεν θα ξανακερδίσεις το χαμένο βάρος.
  • Το στάδιο 4, η συντήρηση του προγράμματος, είναι προορισμένο να κρατήσει για πάντα. Έτσι, θα διατηρήσεις το νέο σου βάρος, σύμφωνα με το βιβλίο, με την προϋπόθεση ότι θ’ ακολουθείς την αποκλειστικά πρωτεϊνική δίαιτα μια φορά την εβδομάδα, καταναλώνοντας πίτουρο βρώμης και κάνοντας σωματική άσκηση.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …