Παρασκευή , Οκτώβριος 20 2017
Home / Uncategorized / Ενυδατωθείτε με τις κατάλληλες τροφές

Ενυδατωθείτε με τις κατάλληλες τροφές

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι ανάγκες μας για νερό αυξάνονται. Μάθε λοιπόν πώς θα παραμείνεις ενυδατωμένη τους πιο ζεστούς μήνες του χρόνου.

 

Η σημασία της ενυδάτωσης

Η ρύθμιση των υγρών του σώματός μας είναι απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλίζεται καθημερινά η καλή υγεία και ευεξία μας. Το 40-60% του βάρους μας αποτελείται από νερό. Κάτω από φυσιολογικές συνθήκες προσλαμβάνουμε και αποβάλλουμε περίπου 2-2.5 λίτρα ημερησίως. Από αυτά τα 1.4 λίτρα είναι από τα πόσιμα υγρά, το 0.7 λίτρα από τις τροφές και περίπου 0.2 λίτρα από το νερό που προέρχεται από τις καύσεις των τροφών. Φυσικά τα δεδομένα αλλάζουν σε ένα ιδιαίτερο θερμό περιβάλλον όπου ο ιδρώτας παίζει σημαντικότερο ρόλο στην αποβολή νερού καθώς είναι ζωτικός για τη θερμορρύθμιση, δηλαδή τη διατήρηση σταθερής σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίας του σώματος αφού χωρίς αυτή τη διαδικασία δεν θα ζούσαμε. Η σημασία του νερού λοιπόν είναι καθοριστική. Αρκεί να αναφέρουμε ότι ο άνθρωπος χωρίς τροφή μπορεί να ζήσει έως και μήνες, χωρίς νερό όμως ελάχιστες μόνο μέρες.

 

Όχι μόνο νερό

Πώς μπορούμε να καλύψουμε τις ημερήσιες ανάγκες μας σε υγρά; Το νερό όπως πολύ πιστεύουν είναι η καλύτερη πηγή πρόσληψης υγρών; Η απάντηση είναι όχι. Το νερό μπορεί να αποτελεί μία σημαντική πηγή αλλά υστερεί όσον αφορά στην περιεκτικότητα συγκεκριμένων βιταμινών και μετάλλων, που μαζί με το νερό συμβάλλουν στην καλή μας υγεία. Μελέτες δείχνουν ότι ο καλύτερος τρόπος για την κάλυψη των ημερήσιων αναγκών μας σε υγρά, μέταλλα και βιταμίνες είναι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, ιδιαιτέρως υπό τη μορφή χυμών. Οι χυμοί αποτελούν μια εξαιρετική πηγή υγρών, ενώ παράλληλα η περιεκτικότητά τους σε υδατάνθρακες μας προμηθεύει με ενέργεια. Παράλληλα, οι χυμοί περιέχουν μια σειρά σημαντικότατες βιταμίνες, με κυριότερες τη C, την Ε, την Α, το β-καροτένιο, το φυλλικό οξύ, που βοηθούν τη βέλτιστη ανάπτυξη και δράση των διαφόρων συστημάτων του οργανισμού, προφυλάσσουν και βελτιώνουν την υγεία του δέρματος, των μαλλιών κ.ά.

 

Για επαρκή ενυδάτωση

loading...
  • Πίνετε αρκετό νερό και (φυσικούς) χυμούς φρούτων και λαχανικών.
  • Καταναλώνετε κρύα ροφήματα, όπως πράσινο τσάι, χωρίς προσθήκη ζάχαρης.
  • Τρώτε τουλάχιστον 2 φρούτα και 1 σαλάτα ημερησίως.
  • Επιλέγετε από τα γαλακτοκομικά γάλα και γιαούρτι (που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε νερό).

     

    Νάτριο για την ισορροπία των υγρών

    Αποτελεί κύριο συστατικό των σωματικών υγρών και παίζει καθοριστικό ρόλο στη ρύθμιση του όγκου και της σύνθεσης των υγρών του σώματος, στη δραστηριότητα του νευρικού και του μυϊκού μας συστήματος, στηΝ ομαλή  λειτουργία της καρδιάς και άλλων ζωτικών οργάνων. Το νάτριο βοηθάει στη διατήρηση της ισορροπίας των υγρών και η ανεπάρκεια του μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, όπως μυϊκούς σπασμούς, ναυτία και διαταραχή της ισορροπίας υγρών και ηλεκτρολυτών, η οποία αν δεν αναταχθεί εγκαίρως μπορεί να οδηγήσει έχει σοβαρές συνέπειες. Κύρια πηγή του είναι το αλάτι, υπό οποιαδήποτε μορφή, καθώς και οι αλατισμένες τροφές και οι χυμοί φρούτων. Άρα το καλοκαίρι αλατίζετε λίγο παραπάνω το φαγητό σας, εκτός και αν έχετε λόγο να αποφεύγετε το αλάτι.

     

    Κάλιο για ομαλή καρδιακή λειτουργία

    Συντελεί κι αυτό στην ισορροπία του οργανισμού, καθώς και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την ομαλή καρδιακή λειτουργία. Η ανεπάρκειά του μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, όπως μυϊκή αδυναμία και παράλυση, νευρικές διαταραχές, διαταραχή της καρδιακής λειτουργίας, αρρυθμίες, κώμα και, στη χειρότερη περίπτωση, θάνατο. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο σε περιόδους που έχουμε αυξημένη απώλεια υγρών να αναπληρώνουμε επαρκώς το κάλιο του οργανισμού. Τροφές πλούσιες σε αυτό είναι τα φρούτα και οι χυμοί τους (ειδικά η μπανάνα, το γκρέιπ φρουτ και τα σύκα), η πατάτα, τα δημητριακά, τα ωμά λαχανικά και οι ξηροί καρποί.

     

    Χλώριο για την ομαλή πέψη των τροφών

    Το χλώριο διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στη ρύθμιση της ισορροπίας υγρών και ηλεκτρολυτών στον οργανισμό. Παράλληλα, είναι απαραίτητο για την παραγωγή γαστρικών οξέων στο στομάχι και την ομαλή πέψη των τροφών, καθώς και για την απορρόφηση του σιδήρου και της βιταμίνης Β12. Η ανεπάρκειά του προκαλεί σοβαρή διαταραχή της  ισορροπίας του οργανισμού. Σημαντικότερη πηγή του είναι το αλάτι, καθώς και το νερό, αφού σήμερα η χλωρίωση αποτελεί βασική διαδικασία για την παραγωγή πόσιμου νερού.

Αξίζει να δείτε...

Τι κανω τωρα που κρύωσα!

Εχετε βήχα, συνάχι, πονόλαιμο και καταρροή; Αισθάνεστε κόπωση, μυαλγίες και πονοκέφαλο; Πρόκειται για τα πιο ...