Τετάρτη , Νοεμβρίου 22 2017
Home / Διατροφή / Ελαφριά καλοκαιρινά φαγητά

Ελαφριά καλοκαιρινά φαγητά

Το καλοκαίρι είναι πολύ συνηθισμένο να αναφέρεται ότι η ζέστη κόβει την όρεξη και δεν υπάρχει διάθεση για μεγάλες ποσότητες φαγητού. Με κάποιο τρόπο όμως πρέπει να καλύπτουμε τον εαυτό μας σε ενέργεια. Παρακάτω θα ακολουθήσουν μερικά προτεινόμενα ελαφριά γεύματα τα οποία μπορούν να αποτελέσουν άνετα ένα ελαφρύ βραδινό.

Τα συγκεκριμένα γεύμα πέρα από βραδινό μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σαν ένα ελαφρύ μεσημεριανό, μια και λόγω ζέστης, αρκετοί είναι αυτοί που δεν αντέχουν μεγάλες ποσότητες φαγητού το μεσημέρι. Οπότε το κυρίως γεύμα μπορεί να μεταφερθεί μεταξύ 7-8 το απόγευμα, όπου είναι πιο ανεκτές ώρες. Δεν είναι ισοθερμιδικά. Η ποσότητα καθορίζεται από τις ανάγκες του κάθε ατόμου.

ΧΩΡΙΑΤΙΚΗ ΣΑΛΑΤΑ
Μία χωριάτικη σαλάτα με ντοματούλα, αγγουράκι, κρεμμυδάκι, πιπεριές, λάδι, ελιές, φέτα και παξιμαδάκια αποτελεί άνετα ένα ιδιαίτερα ευχάριστο και δροσερό γεύμα.
Τα παξιμαδάκια μπορούν να γίνουν πατάτες βραστές ακόμα και βραστά όσπρια. Η φέτα μπορεί να γίνει μυζήθρα ή cottage cheese
Oπως βλέπουμε η χωριάτικη σαλάτα δεν είναι άμοιρη θερμίδων. Μπορεί να θεωρηθεί και γεύμα. Οπότε για τα άτομα που προσέχουν τη διατροφή τους, προσοχή στις ποσότητες ιδιαίτερα του παξιμαδιού – ψωμιού, του λαδιού και του τυριού.

ΝΤΑΚΟΣ
Ενα από τα έξυπνα γεύματα των Κρητικών. Προσοχή και σε αυτό το πιάτο στην ποσότητα του παξιμαδιού, του λαδιού, των ελαίων και της μυζήθρας ή φέτας που θα καταναλωθεί. Είναι ένα δροσερό πιάτο, το οποίο εφοδιάζει τον οργανισμό με πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

ΒΡΑΣΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΜΕ ΒΡΑΣΤΕΣ
ΠΑΤΑΤΕΣ
Το λαδερό πιάτο είναι από τα κλασικά πιάτα στην Κρήτη. Πολλές φορές όμως δυσκολευόμαστε μέσα στον καύσωνα να το προτιμήσουμε. Μπορούμε λοιπόν αντί για κοκκινιστά φασολάκια, να τα κάνουμε βραστά, μαζί με κολοκύθια και πατάτες και να τα συνδυάσουμε με ένα κομμάτι φέτα ή λίγη μυζήθρα ή και ένα βραστό αυγό. Φυσικά να μην ξεχνάμε και τα καταπληκτικά βλήτα που κυκλοφορούν αυτήν την περίοδο.

ΨΗΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Αλλη επίσης νόστιμη εκδοχή είναι ψητά λαχανικά στο γκριλ όπως μελιτζάνες, κολοκύθια, μανιτάρια, ντομάτες κ.ά..
Ταυτόχρονα μπορούμε να κάνουμε μία ελαφριά κόκκινη σάλτσα και να την περιχύσουμε πάνω στα λαχανικά. Ανετα τα συνοδεύομε με ψητές ή βραστές πατάτες. Από πρωτεΐνη μπορούμε να επιλέγουμε γιαούρτι, φέτα, μυζήθρα, τόνο, βραστό ή ψητό κρέας.

ΒΡΑΣΤΑ ΟΣΠΡΙΑ
Τα όσπρια ανήκουν στα τρόφιμα τα οποία δεν καταναλώνονται εύκολα το καλοκαίρι. Μπορούν όμως να καταναλωθούν βραστά. Υπάρχουν υπέροχες συνταγές για σαλάτες με όσπρια, τα οποία μπορούν άνετα να συνοδευτούν είτε με κάποιο τυρί, είτε κάποιο ψάρι ή ελαφρά μαγειρεμένο κρέας

loading...

ΤΟΝΟΣΑΛΑΤΕΣ
Αν και το να καταναλώνουμε κονσέρβες δεν είναι κι ό,τι καλύτερο, ο τόνος αποτελεί μία εύκολη και πρακτική λύση για ένα δροσερό και γρήγορο γεύμα. Μπορούμε να επιλέξουμε μια ποικιλία από όποια λαχανικά μας ενθουσιάζουν και τα λαχταρούμε και να συνοδεύσουμε το πιάτο με λίγο καλαμπόκι, παξιμάδι ή βραστή πατάτα.

ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΒΡΑΣΤΑ ΜΕ
ΦΡΕΣΚΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπαίνουμε σε διαδικασία να ετοιμάζουμε σάλτσες προκειμένου να φάμε τα μακαρόνια. Αρκεί να βράσουμε μόνο αυτά. Στην συνέχεια κόβουμε λίγη ντομάτα, αγγουράκι, πολύχρωμες πιπεριές, φρέσκο κρεμμυδάκι και ετοιμάζουμε ένα υπέροχο πιάτο. Μπορεί να συνοδευτεί με λίγο τόνο ή λίγο τυράκι και μία ωραία σαλάτα.

ΒΡΑΣΤΟ Ή ΨΗΤΟ Ή ΣΤΟΝ ΑΤΜΟ,
ΚΡΕΑΣ Ή ΨΑΡΙ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Οσο λιγότερο λάδι και καρυκεύματα χρησιμοποιήσουμε στο μαγείρεμα τόσο πιο ελαφρύ και ανεκτό θα είναι το κρέας και το ψάρι. Με μια ωραία δροσιστική σαλάτα συμπληρώνουμε το γεύμα.

ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΠΑΡΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΕΛΑΦΡΙΑ ΠΙΑΤΑ

ΑΡΑΒΙΚΗ ΠΙΤΑ ΜΕ ΦΡΕΣΚΑ
Ή ΨΗΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
Αποτελεί μία πολύ εύκολη λύση και αρκετά γευστική εναλλαγή του συνηθισμένου σάντουιτς. Πέρα από τα λαχανικά μπορούμε να προσθέσουμε λίγη φέτα ή γιαούρτι και φυσικά αρκετά μυρωδικά.
Την πίτα αυτή, αν θέλουμε να την ολοκληρώσουμε σαν γεύμα, μπορούμε να τη συνδυάσουμε είτε με ένα ποτήρι χυμό είτε με μια σαλάτα

ΦΡΟΥΤΑ ΜΕ ΤΥΡΙ
Δεν συνηθίζεται σε αρκετές περιοχές αλλά ο συνδυασμός καρπούζι με φέτα αποτελεί μία αρκετά ιδιαίτερη γευστική, δροσερή και χορταστική επιλογή. Πολύ ωραίος είναι και ο συνδυασμός πεπόνι με γραβιέρα. Κυκλοφορούν επίσης αρκετές προτάσεις σνακ με cottage cheese και ροδάκινα ή βερίκοκα

ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΧΥΜΟ
Από τι πιο κλασσικές επιλογές είναι να φτιάξουμε ένα απλό σάντουιτς με λίγο τυρί και λαχανικά. Βέβαια δεν υπάρχει λόγος να μείνουμε μόνο στο κασέρι. Μπορούμε να προσθέσουμε φέτα, μυζήθρα, cottage, να τα συνδυάσουμε με λίγη ντομάτα, λάδι ή πάστα ελιάς και να φτιάξουμε ένα εξαιρετικό πιάτο.

ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ, ΞΗΡΟΥΣ
ΚΑΡΠΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ
Το γιαούρτι από μόνο του είναι ιδιαίτερα δροσιστικό. Μπορούμε άνετα λοιπόν να προσθέσουμε λίγα δροσερά φρούτα και να ετοιμάσουμε ένα γευστικό σνακ.
Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να έχουμε στο νου μας ότι με γιαούρτι και γάλα μπορούμε να ετοιμάσουμε smoothies και milkshakes. Αποτελούν σνακ τα οποία μπορούν να μας γεμίσουν με ενέργεια.
Το καλοκαίρι όντως η έντονη ζέστη κόβει την όρεξη σε αρκετό κόσμο και δεν υπάρχει διάθεση για ζεστό φαγητό. Πρέπει όμως να καλύπτουμε τον οργανισμό μας με τα απαραίτητα συστατικά. Οπότε αντί να τρέχουμε στα αναψυκτικά και στα παγωτά, αναφέρθηκαν μερικές προτάσεις εύκολων φαγητών και σνακ τα οποία μπορούμε να τα έχουμε μέσα στη διατροφή μας.

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό για όσους αθλούνται το πρωί

Αν προπονήστε νωρίς το πρωί, είναι πολύ πιθανό να μην θέλετε να πάρετε πλούσιο πρωινό ...