Τετάρτη , Ιούνιος 20 2018
Home / Διατροφή / Εγκυμοσύνη & Χορτοφαγία: Συνδυάζονται;

Εγκυμοσύνη & Χορτοφαγία: Συνδυάζονται;

Η εγκυμοσύνη είναι μία ιδιαίτερη και απαιτητική περίοδος για την γυναίκα. Έχει πλέον να θρέψει και να αναπτύξει ένα ολόκληρο πλασματάκι μέσα της και σαφώς πρέπει να τρέφεται σωστά και να προσέχει τον εαυτό της εις διπλούν. Η σωστή διατροφή μπορεί να πάρει διάφορους ορισμούς από τον καθένα και οι απόψεις πιθανόν να διαφέρουν ακόμα και από γιατρό σε γιατρό. Πόσο μάλλον όταν η μέλλουσα μαμά έχει επιλέξει να ακολουθήσει την χορτοφαγία στην ζωή της. Τότε, πιθανόν να περάσουν από το μυαλό της ερωτήματα που σίγουρα τα ακούει και ζωντανά από τον περίγυρό της, όπως «τώρα που δεν τρως κρέας, δεν θα έχει πρόβλημα το μωρό;» «τώρα που είσαι έγκυος, μήπως πρέπει να φας λίγο κρεατάκι για να μην σου πέσει ο σίδηρος;» «παίρνει το μωρό όλα τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται τώρα που εσύ είσαι χορτοφάγος;» κτλ.

Διατροφικές συμβουλές για χορτοφάγους και vegan μέλλουσες μαμάδες
Η χορτοφαγική και η αυστηρά χορτοφαγική διατροφή (vegan) είναι πλούσια σε λαχανικά και φρούτα που προσφέρουν σημαντικές ποσότητες αναγκαίων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Για παράδειγμα, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά παρέχουν σημαντική ποσότητα φυλλικού οξέος αλλά και κάποια ποσότητα ασβεστίου.  Εφόσον η μέλλουσα μητέρα καταναλώνει γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά παίρνει επίσης πρωτεΐνες, ασβέστιο, βιταμίνες Β2 και Β12 καθώς και ιώδιο. Oι γυναίκες, ωστόσο, που είναι ήδη έγκυες –ή που σκοπεύουν να μείνουν-, πρέπει να φροντίσουν να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες σιδήρου και βιταμίνη Β12 που περιέχονται κυρίως στο κρέας και τα ψάρια. Επίσης, πρέπει να φροντίζουν για επαρκή πρόσληψη βιταμίνης D. Οι ξηροί καρποί, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης θα της εξασφαλίσουν επίσης πρωτεΐνες, αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, καθώς και πολύτιμα λιπαρά οξέα, όπως τα ω-3 λιπαρά οξέα που περιέχονται στα καρύδια και το λιναρόσπορο, τα οποία είναι σημαντικά για την ίδια αλλά και για το αναπτυσσόμενο έμβρυο.

loading...

Πότε η χορτοφαγική διατροφή δεν είναι συμβατή με την εγκυμοσύνη
Καταρχήν, η χορτοφαγική διατροφή δεν απλά μία διατροφή που δεν περιλαμβάνει κρέας. Μπορεί να είναι υγιεινή, θρεπτική και ασφαλής για το αναπτυσσόμενο νεογνό και τη μητέρα, μόνο εφόσον πληρούνται 2 βασικές προϋποθέσεις: αφενός να είναι καλά σχεδιασμένη ώστε να καλύπτει τις ανάγκες σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (κυρίως πρωτεΐνη, σίδηρο, ασβέστιο, ω-3 λιπαρά, φυλλικό οξύ, βιταμίνες Β12 και D, ιώδιο κ.λπ.) και αφετέρου να αφορά σε μαμάδες που ξεκινούν την εγκυμοσύνη τους υγιείς και με «γεμάτες» αποθήκες  π.χ. σε σίδηρο, ασβέστιο και φυλλικό οξύ. Έτσι, αν μια γυναίκα έχει σιδηροπενική αναιμία ή δεν ακολουθεί μια καλά σχεδιασμένη ή ισορροπημένη διατροφή κάποιους μήνες πριν μείνει έγκυος (κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να μην έχει επαρκή αποθέματα σε φυλλικό οξύ ή ασβέστιο) πρέπει να το συζητήσει με το γιατρό ή το διαιτολόγο ώστε μαζί να βρουν την πιο κατάλληλη –και κυρίως ασφαλή- λύση.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …