Τρίτη , Φεβρουάριος 20 2018
Home / Δίαιτα / Είναι τελικά οι κύβοι ενίσχυσης γεύσης υγιεινοί;

Είναι τελικά οι κύβοι ενίσχυσης γεύσης υγιεινοί;

Όταν έχεις διατροφικές αναζητήσεις, ανακαλύπτεις τρόπους να αποκτήσεις γευστικό φαγητό, που δεν είναι πάντα και τόσο υγιές αφού ότι υπάρχει στο εμπόριο σαν ενισχυτής γεύσεων δεν είναι και το καλύτερο για την υγεία σου!

Αυτά τα παρασκευάσματα έχουν την μορφή κύβου, αντέχουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ράφι ή διατηρούνται εντός ψυγείου και  ονομάζονται κύβοι λαχανικών και κρέατος. Σίγουρα το φαγητό για τους περισσότερους ανθρώπους δεν είναι μόνο διατροφή κατ’ ανάγκη  αλλά και απόλαυση, γι’ αυτό και η επιθυμία του ουρανίσκου μας να ικανοποιηθεί γευστικά έφερε στο εμπόριο διάφορα παρασκευάσματα με ενισχυτικά γεύσεις, που περιέχουν καρυκεύματα, υπερβολικά πολύ αλάτι και πιπέρι, ζωμούς πουλερικών, κρεάτων και λαχανικών αλλά και τεχνικά μέσα αρώματος.

Δεν είναι και τόσο σίγουρο πως, σε όλες τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που κατασκευάζονται, γίνονται από σωστή πρώτη ύλη με φρέσκα λαχανικά ή καλής ποιότητας κρέας και όχι τα πιο αλλοιωμένα.

Είναι γνωστό σε όλους και πολλά από αυτά αναγράφονται στο κουτί συσκευασίας τους, πως περιέχουν τεχνητά ενισχυτικά γεύσης με την χημική ονομασία «Ε»,  όξινο γλουταμινικό ασβέστιο, γουανιλικό νάτριο, γλουταμινικό μονονάτριο, γλουταμινικό οξύ, γλουταμινικό κάλιο, όξινο γλουταμινικό κάλιο, ινοσινικό νάτριο και ινοσινικό κάλιο.

loading...

Δεν είναι αστείο αλλά όλα αυτά που προαναφέραμε είναι εθιστικές ουσίες και τοξικές για τον οργανισμό, ενώ η μακροχρόνια χρήση τους οδηγεί σε προβλήματα του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου, μείωση της απόδοσης, υπερκινητικότητα, αλλεργικές αντιδράσεις, ναυτίες, ζαλάδες, πονοκέφαλους ή και ημικρανίες, υπογλυκαιμίες και φυσικά αυξάνουν την επιθυμία για φαγητό χωρίς να περιέχουν καμία θρεπτική αξία.

Με λίγη καλή διάθεση και θέληση μπορούμε να οργανώσουμε σωστά την κουζίνα μας και να φτιάξουμε τους δικούς μας ζωμούς και κύβους που θα τους διατηρούμε μόνο στην κατάψυξη χωρίς αλάτι και συντηρητικά.

Οδηγίες για να φτιάξουμε ζωμό κρέατος και λαχανικών:

 Κάθε φορά που μαγειρεύουμε κρέας ή κοτόπουλο, κρατάμε τον μισό του ζωμό σε ένα κατσαρόλι και το αφήνουμε να πάρει μία βράση μόνος του, βάζοντας μέσα σε αυτόν ελαιόλαδο, και μπαχαρικά της επιθυμίας μας.

Αυτός είναι ο τρόπος μόνο για ζωμό κρέατος, αν θέλουμε να είναι και ζωμός λαχανικών ανακατεύουμε με ψιλοκομμένα φρέσκα μυρωδικά και λαχανικά χωρίς να τα μαγειρέψουμε.

Σε κάθε περίπτωση τοποθετούμε το υγρό μίγμα σε θήκες για παγάκια ή μικρά taper μίας δόσης και το φυλάμε στην κατάψυξη μόλις κρυώσει.

Έτσι απλά όταν θέλουμε να νοστιμίσει το φαγητό μας απλά το ρίχνουμε στην κατσαρόλα και απολαμβάνουμε υγιεινό, νόστιμο φαγητό με πολλές θρεπτικές ουσίες, χωρίς συντηρητικά και φάρμακα, φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από τα χεράκια μας!

Αξίζει να δείτε...

Έλλειψη του ενζύμου G6PD και τι μας προκαλεί;

Πρόκειται για την απόλυτη έλλειψη του ενζύμου G6PD (6 φωσφορική δευδρογονάση της γλυκόζης), ενός ενζύμου ...