Τρίτη , Δεκέμβριος 12 2017
Home / Διατροφή / Διατροφική αξία του λάχανου!!

Διατροφική αξία του λάχανου!!

Είναι από τα πιο διαδεδομένα λαχανικά και συνηθίζεται να το έχουμε σχεδόν καθημερινά στο χειμωνιάτικο τραπέζι μας.

Είναι από τα πιο διαδεδομένα λαχανικά και συνηθίζεται να το έχουμε σχεδόν καθημερινά στο χειμωνιάτικο τραπέζι μας. Κι αυτό γιατί αποτελεί σίγουρη και πολύ αποδοτική επένδυση για πιο υγιεινή διατροφή. Άλλωστε, από τα αρχαία χρόνια το λάχανο θεωρούνταν ότι είχε θεραπευτικές ιδιότητες. Εκείνος που ανακάλυψε πρώτος τις θεραπευτικές ιδιότητές του ήταν ο Ρωμαίος ρήτορας Κάτο ο πρεσβύτερος, ο οποίος πρότεινε για τη θεραπεία πληγών του μαστού των γυναικών την επάλειψη με τριμμένα φύλλα λάχανου. Είτε ωμό είτε βρασμένο, αποτελεί βασικό υλικό για γευστικές σαλάτες, ενώ είναι η βάση για τους μοναδικούς πατροπαράδοτους λαχανοντολμάδες. Επίσης, γίνεται σούπα αλλά και τουρσί.

Διατροφική αξία

Σε οποιαδήποτε ποικιλία και αν ανήκει (άσπρο, κόκκινο κ.λπ.), είτε είναι ωμό είτε βρασμένο, είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για την υγεία μας, αφού περιέχει:

  • Βιταμίνη Α
  • Βιταμίνη C
  • Φολικό οξύ
  • Φώσφορο
  • Θείο
  • Κάλιο
  • Νάτριο
  • Μαγνήσιο
  • Μαγγάνιο

Πού κάνει καλό

loading...

Συνιστάται σε άτομα που υποφέρουν από άσθμα, βρογχίτιδα, βραχνάδα (τα φύλλα ψημένου λάχανου στο φούρνο και τοποθετημένα στο στήθος συντελούν στη θεραπεία του αναπνευστικού), ρευματισμούς, ουρική αρθρίτιδα και ισχιαλγίες αλλά και σε περιπτώσεις νευρικών διαταραχών, αϋπνίας, μελαγχολίας και χρόνιας κούρασης.

Επίσης, βοηθάει ιδιαίτερα σε περιπτώσεις αναιμίας και διαβήτη, ενώ καθαρίζει το έντερο από παράσιτα.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι τα άτομα που καταναλώνουν λάχανο διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο του μαστού, του προστάτη, του παχέος εντέρου και του πνεύμονα. Η σουλφοραφάνη που περιέχει φαίνεται να προφυλάσσει και από το ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, το οποίο θεωρείται η πρωταρχική αιτία του έλκους στο στομάχι.

Τι να προσέξω

Είναι καλύτερα να το μαγειρεύετε στον ατμό ή να περιορίζετε το χρόνο βρασμού, ώστε να μη χάνεται μεγάλο ποσοστό των ευεργετικών και θρεπτικών ουσιών του.

Μην το αφήνετε να παραβράσει, γιατί περιέχει θείο, που βγάζει τη χαρακτηριστική έντονη και δυσάρεστη μυρωδιά.

Όταν αγοράζετε λάχανο, να προσέχετε να είναι βαρύ και τα φύλλα του σφιχτά, φρέσκα και τραγανά.

Πριν το μαγειρέψετε καλό είναι να το ξεπλένετε με νερό και ξίδι, για να εξοντωθούν οι διάφοροι μικροοργανισμοί.

Ένα κομμάτι λάχανο που έχει κοπεί συντηρείται καλύτερα αν το αλείψετε με χυμό λεμονιού και το τυλίξετε καλά με διάφανη μεμβράνη.

Αξίζει να δείτε...

Διατροφή για ποδηλασία

Εάν ψάχνετε για ένα είδος άσκησης όπου η επαφή σας με τη φύση να είναι ...