Πέμπτη , Οκτώβριος 19 2017
Home / Διατροφή / Διατροφή Και Τριχόπτωση

Διατροφή Και Τριχόπτωση

Βιταμίνη Α

Μια επαρκής πρόσληψη της βιταμίνης Α είναι το κλειδί στην προώθηση της ανάπτυξης και της υγείας των κυττάρων και των ιστών του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών και του τριχωτού της κεφαλής.

Η βιταμίνη Α προσφέρεται στον οργανισμό με δύο τρόπους: από φυτικές και ζωικές πηγές. Πηγές υγείας για τα μαλλιά αποτελούν τα κόκκινα, τα κίτρινα και τα πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά όπως τα καρότα καθώς και ορισμένα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Μερικές ζωικές πηγές της βιταμίνης Α είναι το συκώτι, το μουρουνέλαιο, τα ψάρια και το εμπλουτισμένο γάλα.

Βιταμίνη Β6, Φολικό Οξύ, Βιταμίνη Β12

Και οι τρεις βιταμίνες Β είναι ουσιώδης για τον φυσιολογικό σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, η οποία μεταφέρει το οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς του σώματος, συμπεριλαμβανομένων και των μαλλιών. Τα υγιή και δυνατά μαλλιά στηρίζονται στη συνεχή παροχή αίματος και οξυγόνου. Η έλλειψη των βιταμινών Β αντιστοιχεί στην διακοπή της παροχής αίματος στα μαλλιά, οδηγώντας στην αύξηση της τριχόπτωσης, καταστρέφοντας την τρίχα και καθυστερώντας την επανεμφάνιση τους.

Οι καλύτερες πηγές των βιταμινών Β12 και Β16 είναι τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη όπως το κρέας, το κοτόπουλο, τα ψάρια, τα αυγά, το χοιρινό και η σόγια. Η καλύτερη πηγή για φολικό οξύ είναι τα φυλλώδη λαχανικά, ο χυμός πορτοκαλιού, το αβοκάντο, τα τεύτλα, τα μπρόκολα, η φύτρα του σιταριού και μερικάεμπλουτισμένα δημητριακά.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι βασική στην παραγωγή κολλαγόνου, ενός συνδετικού ιστού που δίνει τη δομή, συγκρατώντας τους ιστούς του σώματος μαζί, όπως και τους ιστούς στα μαλλιά. Το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να αποθηκεύσει την βιταμίνη C για μεγάλο χρονικό διάστημα, έτσι δεν έχει νόημα να φορτώνεται τον οργανισμό σας στην προσπάθεια να καλύψετε τον χαμένο χρόνο. Αντί για αυτό βεβαιωθείτε ότι θα καταναλώνετε αρκετά τρόφιμα που θα περιέχουν βιταμίνη C κάθε μέρα.

Η καλύτερη πηγή για βιταμίνη C είναι τα φρούτα όπως τα πορτοκάλια, τα βατόμουρα, τα πεπόνια, οι πιπεριές, τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι ντομάτες.

loading...

Για άτομα που δεν έχουν πάντα την ευχέρεια ή το χρόνο για μια τέτοια διατροφή, υπάρχουν πληθώρα συμπληρώματα βιταμινών ειδικά σχεδιασμένα για την υγεία των μαλλιών και αποτελεί μια προσωρινή λύση χωρίς ωστόσο να αντικαθιστούν το φυσικό τρόπο απορρόφησης βιταμινών από τα τρόφιμα.

Ψευδάργυρος

Η πιτυρίδα και η τριχόπτωση είναι καταστάσεις που συνδέονται με την ανεπάρκεια του ψευδαργύρου. Ο ψευδάργυρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που προωθεί την παραγωγή των κυττάρων, την ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών. Επίσης ο ψευδάργυρος λειτουργεί στην διατήρηση των αδένων που σχετίζονται με την λίπανση των θυλάκων της τρίχας.

Καλή πηγή ψευδαργύρου θεωρούνται τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης, καθώς και ταψαρικά, τα πουλερικά, τα μύδια, οι γαρίδες και τα στρείδια. Τα αυγά και το γάλαεπίσης παρέχουν ψευδάργυρο αλλά σε μικρότερα ποσά. Τα προϊόντα ολικής άλεσης, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια περιέχουν επίσης ψευδάργυρο αλλά σε μια μορφή που είναι λιγότερο απορροφήσιμη από τον οργανισμό.

Καθαρές Πρωτεΐνες

Τα μαλλιά πρωταρχικά αποτελούνται από πρωτεΐνες, έτσι είναι λογικό να τρώτε πλούσια σε πρωτεΐνη τρόφιμα εάν προσπαθείτε να διατηρήσετε την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών σας. Χωρίς επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών το σώμα δεν μπορεί αποτελεσματικά να δημιουργήσει καινούρια μαλλιά για να αντικαταστήσει τα μαλλιά που έχουν αδυνατίσει. Παρόλα αυτά, το να τρώτε μια μπριζόλα κάθε μέρα δεν πρόκειται να σας βοηθήσει. Δίαιτες υψηλές σε λιπαρά τείνουν στην αύξηση των επιπέδων της τεστοστερόνης, η οποία συνδέεται με την τριχόπτωση, οπότε οι μπριζόλες δεν είναι ανάμεσα στα τρόφιμα που αποτρέπουν την απώλεια μαλλιών.

Επιμείνετε στην καθαρή πρωτεΐνη όπως το ψάρι (το οποίο έχει μυριάδες άλλα πλεονεκτήματα εκτός από την διατήρηση των μαλλιών σας), το κοτόπουλο, τα προϊόντα σόγια, το χαμηλό σε λιπαρά τυρί, τα αυγά, τα αμύγδαλα, τα φασόλια και το γιαούρτι.

Νερό

Η επαρκής ενυδάτωση είναι ένας βασικός παράγοντας στην υγεία των μαλλιών, συμβάλει θετικά στη διατροφή κατά της τριχόπτωσης και στην προώθηση της καλής υγείας γενικότερα. Κάθε κύτταρο και κάθε σύστημα στο σώμα χρησιμοποιεί το νερό ώστε να λειτουργεί καλύτερα, οπότε μην πλένετε μόνο τα μαλλιά σας, πιείτε και αρκετό νερό.

Αξίζει να δείτε...

Πένες φούρνου

Συστατικά 1 κ.σ. ελαιόλαδο 1 κρεμμύδι, ψιλοκομμένο 1 σκ. σκόρδο, ψιλοκομμένη 10 κλωνάρια θυμάρι, μόνο ...