Τρίτη , Δεκέμβριος 12 2017
Home / Διατροφή / Διατροφή και Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών.

Διατροφή και Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών.

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι η συστηματική σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες με Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών. Ακόμη και ένα μικρό ποσοστό μείωσης βάρους μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική βελτίωση στις εκδηλώσεις του συνδρόμου.

 

Οι περισσότερες γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες είναι παχύσαρκες. Αρχικά ο στόχος είναι να σταματήσει η περαιτέρω αύξηση βάρους. Κατόπιν συνίσταται η απώλεια βάρους που οδηγεί σε μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, το μέγεθος των ωοθηκών, και τις συγκεντρώσεις των ανδρογόνων στο αίμα. Επίσης αυξάνει τον αριθμό των ωοθυλακιορρηξιών και συνεπώς και τη γονιμότητα.

 

Η σωστή διατροφή βασίζεται στον κατάλληλο συνδυασμό επιλογής τροφίμων, συχνότητα γευμάτων και τρόπο παρασκευής τους. Πιο συγκεκριμένα για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών περιλαμβάνει:

loading...

 

  • Μικρά και συχνά γεύματα. Καθημερινά χρειάζονται 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και μικρά ενδιάμεσα γεύματα( πρόγευμα και απογευματινό). Στόχος είναι η διατήρηση του επιπέδου του σακχάρου στο αίμα σε κανονικά επίπεδα.
  • Τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες με τουλάχιστον 6 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γραμμάρια προϊόντος. Τέτοιες τροφές είναι: τα φρούτα (πορτοκάλια, μήλα κτλ.), τα λαχανικά ( κυρίως τα πράσινα όπως το σπανάκι), τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Τροφές πλούσιες σε χρώμιο. Αποτελεί βασικό συστατικό που διατηρεί σταθερό το σάκχαρο και την ινσουλίνη στο αίμα. Τροφές με σημαντική ποσότητα χρωμίου είναι: η πατάτα, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα αυγά, τα ψάρια και το μπρόκολο.
  • Τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα και μονοακόρεστα λιπαρά. Κύριες πηγές είναι το ελαιόλαδο και τα ψάρια.
  • Αποφυγή αυξημένης κατανάλωσης ζάχαρης και απλών σακχάρων. Χρειάζεται προσεκτική ανάγνωση των συστατικών των τροφίμων και αποφυγή κάποιων απο αυτά, όπως: σιρόπι γλυκόζης, σιρόπι φρουκτόζης και σιρόπι ιμβερτοποιημένης ζάχαρης.
  • Αποφυγή κονσερβοποιημένων, παστών και καπνιστών τροφίμων.
  • Προσοχή στο αλάτι, τις έτοιμες σάλτσες, τα μαριναρισμένα προϊόντα και τους αλατισμένους ξηρούς καρπούς.

 

Σε γυναίκες με ΣΠΩ η σωστή καθοδήγηση από το γυναικολόγο μπορεί να βοηθήσει σε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα.

Αξίζει να δείτε...

Προλαβαίνετε να χάσετε λίγα κιλά μέχρι τις γιορτές! Ιδού ο τρόπος

Μην ανησυχείτε. Δεν χρειάζεται ταλαιπωρηθείτε. Αρκεί να πάρετε την απόφαση και να βάλετε μερικούς ρεαλιστικούς ...