Τετάρτη , Νοεμβρίου 22 2017
Home / Διατροφή / Διατροφή και αυτισμός. Μπορεί η διατροφή να βελτιώσει τα συμπτώματα;
The word AUTISM spelled out in letter cubes.

Διατροφή και αυτισμός. Μπορεί η διατροφή να βελτιώσει τα συμπτώματα;

Ο αυτισμός είναι μια νευρολογική διαταραχή του εγκεφάλου, που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια ανάπτυξης του παιδιού, επιδρώντας στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί και αντιλαμβάνεται τον κόσμο. Οι αυτιστικές διαταραχές (ASDs) περιλαμβάνουν τον αυτισμό και το το σύνδρομο του Asperge. Ο αυτισμός εμφανίζεται σε μικρά παιδιά και μπορεί να είναι ήπιος μέχρι πολύ σοβαρός. Αυτός είναι και ο λόγος που άτομα με ASDs μπορεί να έχουν εξαιρετικές ικανότητες, ενώ κάποια άλλα αγωνίζονται ακόμα και να μιλήσουν.

Ο αριθμός των παιδιών που διαγιγνώσκονται με ASD έχει αυξηθεί σχεδόν δέκα φορές τα τελευταία 40 χρόνια. Επί του παρόντος η National Autistic Society (NAS) εκτιμά ότι περισσότεροι από μισό εκατομμύριο άνθρωποι έχουν αυτισμό στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τέσσερις φορές περισσότερο να επηρεάζονται τα αγόρια από ό,τι τα κορίτσια. Η αύξηση στις διαγνώσεις μπορεί να οφείλεται εν μέρει στα καλύτερα διαγνωστικά εργαλεία, αλλά πολλοί πιστεύουν ότι οι περιβαλλοντικές τοξίνες και η γενετική μπορεί να είναι υπεύθυνες για αυτή την αύξηση του επιπολασμού. Άλλες ύποπτες αιτίες του αυτισμού περιλαμβάνουν το χαμηλό βάρος κατά τη γέννηση, μια ιογενής λοίμωξη, όπως η γρίπη, κατά το πρώτο τρίμηνο του βρέφους και μια βακτηριακή μόλυνση, όπως μια μόλυνση του ουροποιητικού συστήματος, κατά το δεύτερο τρίμηνο. Όλα τα παραπάνω έχει βρεθεί ότι αυξάνουν τον κίνδυνο ASD κατά 40%.

Διατροφή και αυτισμός

Αν και δεν υπάρχει μια αιτία για τον αυτισμό που να έχει καθιερωθεί, υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η διατροφική θεραπεία μπορεί να κάνει τη διαφορά στα παιδιά με αυτισμό. Αρκετά παιδιά με ASDs παρουσιάζουν σοβαρές διαταραχές στην πέψη, με αποτέλεσμα η αποκατάσταση της ισορροπίας του γαστρεντερικού συστήματος να είναι ζωτικής σημασίας. Επίσης, σημαντική είναι η εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα, ο έλεγχος για βαρέα μέταλλα στον εγκέφαλο, ο εντοπισμός για πιθανές αλλεργίες σε τρόφιμα, η ελλείψεις θρεπτικών συστατικών και η βέλτιστη πρόσληψη λιπαρών οξέων. Επιπλέον, πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν απέχθεια σε αρκετά τρόφιμα και αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τη διάρκεια των γευμάτων, όπως ξεσπάσματα, ακραία επιλεκτικότητα τροφίμων και τελετουργικές συμπεριφορές.

loading...
  • Διατροφή χωρίς γλουτένη και καζεΐνη

Πολλοί γονείς αναφέρουν βελτίωση των συμπτωμάτων του αυτισμού, όταν δίνουν στα παιδιά τους μια δίαιτα χωρίς γλουτένη και καζεΐνη. Η γλουτένη βρίσκεται στο σιτάρι, κριθάρι και στην σίκαλη, ενώ η καζεΐνη βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα και γενικά στα τρόφιμα που περιέχουν λακτόζη. Τα οφέλη που παρατηρούνται, είναι η βελτίωση στη συμπεριφορά και στην ομιλία. Ωστόσο πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχει έλλειψη επιστημονικών αποδείξεων, όσο αφορά το συγκεκριμένο διατροφικό σχήμα. Γι αυτό ακόμα δεν υπάρχει σαφή απάντηση αν η δίαιτα χωρίς γλουτένη και καζεΐνη μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τα συμπτώματα αυτισμού. Αν όμως διαλέξετε το συγκεκριμένο διατροφικό σχήμα για το παιδί σας, πρέπει να συζητήσετε με το γιατρό του, ώστε να αποφευχθούν τυχόν διατροφικές ελλείψεις.

  • Ω-3 λιπαρά οξέα και αυτισμός

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα των ω-3 λιπαρών οξέων είναι αρκετά χαμηλά σε παιδιά με αυτιστικές διαταραχές. Επίσης, υπάρχουν κάποιες μελέτες που έχουν διαπιστώσει ότι τα συγκεκριμένα λιπαρά μπορεί να μειώσουν τα συμπτώματα του αυτισμού, όπως είναι η υπερκινητικότητα, η επιθετικότητα, καθώς και να βελτιώσουν την κοινωνικοποίηση. Παρόλα αυτά και εδώ υπάρχουν λίγα επιστημονικά στοιχεία και απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να υπάρξουν αξιόπιστες συστάσεις.

Στρατηγικές όσο αφορά τη διατροφή για παιδία με αυτισμό:

  • Ενθάρρυνση να τσιμπολογούν και να δοκιμάζουν νέα τρόφιμα
  • Να σερβίρονται τα γεύματα πάντα την ίδια ώρα κάθε μέρα, για να μειωθεί το άγχος.
  • Να είστε προετοιμασμένοι για την επιλεκτικότητα στις τροφές.
  • Να γίνετε ευρηματικοί, ώστε να προκαλείτε το ενδιαφέρον των παιδιών, για να δοκιμάσουν διαφορετικά φαγητά.
  • Να δημιουργείτε ένα ήρεμο περιβάλλον για τα γεύματα.

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό για όσους αθλούνται το πρωί

Αν προπονήστε νωρίς το πρωί, είναι πολύ πιθανό να μην θέλετε να πάρετε πλούσιο πρωινό ...