Παρασκευή , Ιούλιος 19 2019
Home / Δίαιτα / Δίαιτα με φαγόπυρο

Δίαιτα με φαγόπυρο

ο φαγόπυρο ή μαυροσίταρο είναι ένας σπόρος ενός χαμηλού θάμνου που είναι αυτοφυές στην Ασία και στην Ευρώπη. Το άγριο φαγόπυρο με την ονομασία F. esculentum ssp.ancestrale. F. homotropicumκαλλιεργήθηκε για πρώτη φορά στην Νοτιοανατολική Ασία περίπου στα 6.000π.Χ και από εκεί εξαπλώθηκε στην Κεντρική Ασία, στο Θιβέτ και στη συνέχεια στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη. Στην Ευρώπη και στα Βαλκάνια περίπου στα 4.000π.Χ βρέθηκαν τα πρώτα στοιχεία καλλιέργειας του φαγόπυρου.
Μετά από έναν αιώνα η Ρωσία ήταν ο πρώτος παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή του φαγόπυρου. Καλλιεργήθηκαν περίπου 6,5 εκατομμύρια στρέμματα σε περιοχές της Ρωσικής Αυτοκρατορίας. Το 1970 η Σοβιετική Ένωση παρήγαγε περίπου 4,5 εκατομμύρια στρέμματα από φαγόπυρο. Η Κίνα μέχρι το 2005 ήταν κορυφαία παραγωγός στον κόσμο καλλιέργειας φαγόπυρο και το 2007 τα σκήπτρα τα παίρνει η Ρωσία όπου και γίνεται η κορυφαία παραγωγός φαγόπυρου στον κόσμου. Στις βορειοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες, το φαγόπυρο ήταν μια κοινή καλλιέργεια κατά τον 18ο και 19ο αιώνα. Κατά τον 20ο αιώνα η καλλιέργεια του μειώθηκε απότομα κατά τη χρήση των αζωτούχων λιπασμάτων.

Το φαγόπυρο έγινε γνωστό και ως Grechka όπου και είναι η ρωσική του ονομασία. Στην Αγγία είναι γνωστό με το όνομα kasha ένω στην Πολωνία ως kasza gryczana.
Το φαγόπυρο δεν περιέχει γλουτένη και είναι πλούσιο σε πρωτεϊνη, βιταμίνες της ομάδας Β, βιταμίνες Ε και Κ, φολικό οξύ, μέταλλα όπως το ασβέστιο, ο χαλκός, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, ο φώσφορος, το κάλιο, το σελήνιο και ο ψευδάργυρος.
Ελαττώνει την χοληστερόλη και σταθεροποιεί τα επίπεδα ζακχάρου στο αίμα χάρη στις διαλυτές ίνες που περιέχει. Επίσης, βοηθάει την καλή λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και δίνει ενέργεια.
Θα το βρείτε σε βιολογικά καταστήματα και σε μεγάλα σουπερ μάρκετ και ως grechka (ρώσικη ονομασία).
Η δίαιτα διαρκεί 7 ημέρες και θα μας βοηθήσει να χάσουμε μέχρι και 10 κιλά. Την δίαιτα μπορούμε να την συνεχίσουμε για 7 ακόμη ημέρες.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΙΤΑΣ

1η Ημέρα έως 7η Ημέρα
Κατά τη διάρκεια της ημέρας καταναλώνουμε:
Φαγόπυρο όση ποσότητα θέλουμε
Μέχρι και 2 μερίδες φρούτων
Μέχρι και 3 μερίδες λαχανικά
Τσάι με φαγόπυρο για αποτοξίνωση και απώλεια βάρους

loading...

Αν πεινάσουμε επιτρέπεται να προσθέσουμε στο ημερήσιο διατροφικό μας πρόγραμμα:
Επιλογές:
– Μέχρι 1000 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή γιαούρτι κεφίρ
– Μέχρι 1000 ml γάλα χαμηλών λιπαρών (φυτικό ή ζωικό) ή γάλα κεφίρ ή ξινόγαλα
– Μέχρι 500 γραμμ. τυρί cottage χαμηλών λιπαρών
Το τελευταίο γεύμα πρέπει να είναι 4 ώρες πριν τον ύπνο.
Μαγειρεύουμε το Φαγόπυρο (πρώτος τρόπος)

Υλικά

1 κούπα ωμό φαγόπυρο
2 κούπες νερό

Εκτέλεση

Ξεπλένουμε το φαγόπυρο και το βάζουμε σε μια κατσαρόλα με το νερό και το βράζουμε σε χαμηλή φωτιά μέχρι το φαγόπυρο να γίνει αφράτο και να απορροφήσει όλο το νερό για 15 λεπτά περίπου. Κατά διαστήματα ανακατεύουμε με μια ξύλινη κουτάλα. Καθώς βράζει θα απορροφήσει τα υγρά του και μπορούμε προαιρετικά να προσθέσουμε φρέσκα μυρωδικά.

Μαγειρεύουμε το Φαγόπυρο (δεύτερος τρόπος)

Υλικά
1 κούπα φαγόπυρο
2 κούπες ζεστό νερό

Εκτέλεση
Σε ένα μπολ βάζουμε το φαγόπυρο με το ζεστό νερό και το αφήνουμε σκεπασμένο μέχρι να απορροφήσει τα υγρά. Στραγγίζουμε το νερό που έχει περισσέψει και σερβίρουμε.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΙΤΑΣ

– Καταναλώνουμε καθημερινά τουλάχιστον 2 λίτρα νερό και ροφήματα βοτάνων. Συνιστάται να καταναλώνουμε 2 κούπες νερό 30 λεπτά πριν από κάθε γεύμα ή σνακ και όποτε νιώθουμε το αίσθημα της πείνας.
– Μετά το ξύπνημα συνιστάται να καταναλώνουμε χλιαρό νερό με λεμόνι.
– Μαγειρεύουμε τις τροφές ψητές ή βραστές ή στον ατμό. Τα γραμμάρια ισοδυναμούν σε μαγειρεμένη τροφή.
– Το γιαούρτι μπορούμε να το αντικαταστήσουμε με γιαούρτι κεφίρ.
– Στα γεύματα και στα ροφήματα προτιμάμε την κανέλα Κεϋλάνης, την πιπερόριζα (τζίντζερ) και το τσίλι που συντελούν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και στην καύση του λίπους.
– Δεν παραλείπουμε γεύματα. Ακόμα κι αν δεν πεινάμε τρώμε έστω λίγο για να κρατάμε τον μεταβολισμό σε εγρήγορση.
– Ελέγχουμε το βάρος μας μια φορά την εβδομάδα, την ίδια πάντα ώρα με ελαφρύ ρουχισμό και με άδειο στομάχι. Η καλύτερη ώρα είναι το πρωί μόλις έχουμε ξυπνήσει.
– Άσκηση: Για καλύτερα αποτελέσματα συνδυάζουμε τη διατροφή με μεσαίας έως έντονης έντασης άσκηση
από 30 λεπτά έως 60 λεπτά 6 φορές την εβδομάδα.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …