Σάββατο , Σεπτέμβριος 23 2017
Home / Διατροφή / Γνωρίστε τα εξωτικά φρούτα

Γνωρίστε τα εξωτικά φρούτα

Είναι από τα πράγματα που φέρνει πάντα στο μυαλό μας το καλοκαίρι. Τι άλλο ξέρουμε όμως γι’ αυτά εκτός του ότι είναι το απαραίτητο συστατικό των αγαπημένων μας κοκτέιλ;

 Ανανάς

Το πιο δημοφιλές ίσως τροπικό φρούτο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, μεταξύ των οποίων οι βιταμίνες Α και C, το ασβέστιο, ο φώσφορος και το κάλιο. Επίσης, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λίπος και χοληστερόλη ενώ είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, που μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη, μιας πάθησης που αποτελεί την κύρια αιτία απώλειας όρασης κατά την ενήλικη ζωή.

Η βρωμελαΐνη που περιέχει ο ανανάς αποτελείται κυρίως από μια ομάδα πρωτεολυτικών ενζύμων που φαίνεται ότι συμβάλλουν καθοριστικά στη διαδικασία της πέψης. Επιπλέον, κάποιες μελέτες υποστηρίζουν ότι θεραπευτικές δόσεις της μέσω συμπληρωμάτων μπορούν να παρέχουν ευεργετικά οφέλη κατά των φλεγμονών, στην πήξη του αίματος και στην αναστολή της ανάπτυξης ορισμένων όγκων.

Καρύδα

H καρύδα περιέχει κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και βιταμίνες C και Ε. Περιέχει επίσης λαουρικό οξύ, το οποίο φαίνεται ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό. Βασικό χαρακτηριστικό της καρύδας πάντως είναι η καλλυντική της χρήση, καθώς το λάδι της μεταξύ άλλων προστατεύει το δέρμα από τις ελεύθερες ρίζες, συντελεί στη βαθιά ενυδάτωσή του αλλά και στην απομάκρυνση των επιφανειακών κυττάρων.

loading...

Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, η καρύδα περιέχει πολύ λίπος, το μεγαλύτερο ποσοστό του οποίου είναι κορεσμένο. Αυτό σημαίνει ότι η υπερβολική κατανάλωσή της μπορεί να επιβαρύνει το καρδιαγγειακό σύστημα και γενικότερα να έχει όλες τις συνέπειες που μπορεί να έχει η πρόσληψη κακών λιπαρών.

Παπάγια

Τόσο το πράσινο φρούτο όσο και το ώριμο είναι πλούσια σε βιταμίνη C, κάλιο και φυλλικό οξύ, ενώ μια μέτρια παπάγια αποδίδει περίπου 118 θερμίδες και 5 γραμμάρια φυτικών ινών.

Η παπάγια περιέχει ένα ένζυμο, την παπαΐνη, που βοηθά την πέψη και το μεταβολισμό των πρωτεϊνών.

Μάνγκο

Το μάνγκο είναι πλούσιο σε β-καροτίνη και βιταμίνη C. Τρώγοντας, μάλιστα, ένα μάνγκο τη μέρα καλύπτουμε τις συνολικές μας ανάγκες σε β-καροτίνη, που συμβάλλει στην προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία. Επίσης, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, που βελτιώνουν την υγεία του γαστρεντερικού μας συστήματος.

Όταν πιέζουμε τη φλούδα του φρούτου θα πρέπει να είναι σχετικά μαλακή – τότε μόνο είναι έτοιμο για κατανάλωση. Η ψίχα του έχει μια χρυσαφένια απόχρωση με γλυκιά γεύση και ωραίο άρωμα. Το ώριμο μάνγκο μπορεί να αποθηκευτεί στο ψυγείο για δύο με τρεις ημέρες.

Ακτινίδιο

Μόλις 70 θερμίδες σε συνδυασμό με κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορο, φυτικές ίνες και ιχνοστοιχεία. Επίσης, διαθέτει την περισσότερη βιταμίνη C απ’ όλα τα φρούτα, αρκεί να το φας αμέσως μόλις το κόψεις.

Το ακτινίδιο απομακρύνει τον κίνδυνο θρομβώσεων ενώ διευκολύνει την πέψη και τη λειτουργία του εντέρου λόγω των φυτικών του ινών. Επιπλέον, συντελεί στη βελτίωση της όρασης εξαιτίας του αντιοξειδωτικού λουτεΐνη που περιέχει.

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό εβδομαδιαίο για το πιαιδί μου στο νηπιαγωγείο

Αυτό και αν είναι πρόβλημα. Όλα καλά μέχρι τον παιδικό σταθμό. Τα ζόρια όμως έρχονται ...