Τετάρτη , Νοεμβρίου 22 2017
Home / Βιταμίνες / Γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα!

Γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα!

Η καθημερινή τους κατανάλωση αποτελεί βασικό πυλώνα της υγιεινής διατροφής…

Ως «ΦΡΟΥΤΑ» νοούνται οι καρποί των οπωροφόρων δέντρων ή φυτών που μπορούν να καταναλωθούν χωρίς να απαιτείται κάποια ειδική επεξεργασία πέραν του πλυσίματος ή/και της απομάκρυνσης του φλοιού τους. Τα φρούτα με κοινά βοτανολογικά χαρακτηριστικά κατατάσσονται στην ίδια οικογένεια, όπως π.χ. εσπεριδοειδή, μούρα, πυρηνόκαρπα κ.ά.

Ποια η διατροφική τους αξία;

Η διατροφική αξία των φρέσκων (νωπών) φρούτων είναι υψηλή, ενώ η θερμιδική τους απόδοση σχετικά χαμηλή, με εξαίρεση το αβοκάντο. Σε γενικές γραμμές τα φρούτα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και αποτελούν πηγή σακχάρων, φυτικών ινών, βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων, ενζύμων και διάφορων φυτοθρεπτικών ανάλογα με το φυσικό χρώμα τους – φρούτα διαφορετικού χρώματος μας προσφέρουν διαφορετικά χρήσιμα φυτοθρεπτικά, ιδίως δε αντιοξειδωτικά!

loading...

Χρήσιμη γνώση: Τη μεγαλύτερη συνολική αντιοξειδωτική ικανότητα (ORAC) διαθέτουν τα φρούτα της οικογένειας των μούρων, όπως βατόμουρα κάθε χρώματος (άγρια και καλλιεργημένα), κράνμπερι, σμέουρα και φράουλες. Κατά κανόνα η φλούδα των φρούτων, όπως π.χ. πορτοκαλιού, λεμονιού, καθώς και η λευκή ψίχα της φλούδας τους περιέχουν τα περισσότερα αντιοξειδωτικά.

Πού κάνουν καλό;

Τρία διαφορετικά φρούτα την ημέρα:

  • Συνεισφέρουν στην πληρέστερη θρέψη και ενυδάτωση του οργανισμού.
  • Προσφέρουν ενέργεια, τόνωση και ευεξία, κάνουν καλό στην ομορφιά, τη φόρμα και την υγεία μας.
  • Ενισχύουν τα αλκαλικά αποθέματα, τα αντιοξειδωτικά συστήματα και τους μηχανισμούς αποτοξίνωσης του σώματος.
  • Συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου, στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.
  • Μειώνουν τις πιθανότητες εκδήλωσης στεφανιαίας νόσου, εγκεφαλικού και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Χρήσιμη γνώση: Τα φρούτα μπορούν να βοηθήσουν και στην απώλεια βάρους, υπό την προϋπόθεση ότι αντικαθιστούμε με αυτά άλλα τρόφιμα, λιγότερο χρήσιμα και με περισσότερες θερμίδες, π.χ. έτοιμα γλυκά, βιομηχανοποιημένα σνακ.

Αξίζει να δείτε...

Κινόα

Διατροφική Αξία Έχει υψηλότερη θρεπτική αξία από τα παραδοσιακά δημητριακά. Η υψηλή ποιότητα της πρωτεΐνης ...