Κυριακή , Ιούλιος 23 2017
Home / Διατροφή / Γιατί πρέπει να τρώμε το πρωινό μας;

Γιατί πρέπει να τρώμε το πρωινό μας;

Το καλό πρωινό, σχετίζεται με την καλή υγεία, παρόλα αυτά παραλείπεται από το 50% των Ελλήνων που το ξεχνούν, βιάζονται ή δεν πεινάνε και ξεκινούν την ημέρα τους απλά με έναν καφέ, αγνοώντας το βασικότερο γεύμα της ημέρας. Επιστημονικές μελέτες μάλιστα έδειξαν πως  η συχνότητα  κατανάλωσης  πρωινού γεύματος συνδέεται με λιγότερο στρες, περισσότερη πνευματική διαύγεια και λιγότερα ατυχήματα κατά την εργασία.

 

Ποίο είναι το πρωινό για καλύτερο ξεκίνημα;
Το καλό πρωινό πρέπει να είναι πλήρες σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπαρά, βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και  ιχνοστοιχεία. Θυμηθείτε πως οι υδατάνθρακες δίνουν ενέργεια (γλυκόζη) στο σώμα και στο μυαλό ενώ τα λιπαρά αποτελούν πηγή ενέργειας και λιποδιαλυτών βιταμινών  A, D, E, και Κ. Επίσης οι φυτικές ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου, το νερό ενυδατώνει σωστά τον οργανισμό.

 

Θετικές επιδράσεις
– Ένα καλό πρωινό βάζει σε τάξη το διατροφικό μας πρόγραμμα, βοηθάει στη διάθεση για το υπόλοιπο της μέρας και παρέχει στον  οργανισμό άμεσα την ενέργεια που χρειάζεται.
– Αποτελέσματα επιδημιολογικών μελετών αποκαλύπτουν, πως οι ενήλικες που παίρνουν ένα καλό πρωινό έχουν χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Συγκεκριμένα, οι άνδρες και οι γυναίκες που καταναλώνουν δυο έως έξι φορές την βδομάδα πρωινό, κινδυνεύουν κατά 22% λιγότερο να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα σε σχέση με συνομηλίκους τους που ξεκινούν την ημέρα τους μονάχα με έναν καφέ.

– Το σωστό πρωινό έχει συσχετιστεί  με μειωμένη ολική και καρδιαγγειακής αιτιολογίας θνησιμότητα, ανεξάρτητα από άλλους παράγοντες κινδύνου, όπως η ηλικία, το σωματικό βάρος ή ο σακχαρώδης διαβήτης.

– Το καθημερινό σωστό πρωινό έχει συνδεθεί με χαμηλότερες τιμές δείκτη μάζας σώματος και περιμέτρου μέσης, δεικτών δηλαδή που αξιολογούν την κατάσταση του σωματικού μας βάρους.

– Όσοι απολαμβάνουν ένα σωστό πρωινό είναι λιγότερο αγχώδεις και έχουν καλύτερη διάθεση σε αντίθεση με εκείνους που το αποφεύγουν.

 Η καλύτερη επιλογή: βρώμη

Η βρώμη από άποψη θρεπτικής αξίας, είναι το πιο πολύτιμο δημητριακό μεταξύ των: σιτάρι, σίκαλη, κριθάρι και βρώμη. Περιέχει πλήθος θρεπτικών συστατικών και αξίες σε υψηλότερη συγκέντρωση και καλύτερη διατροφική ποιότητα σε σχέση με τα άλλα σιτηρά. Ο καρπός και το εξωτερικό στρώμα του σπόρου (πίτουρο) είναι τα πιο σημαντικά μέρη της βρώμης και περιέχουν: 85% βιταμίνες, 80% θρεπτικές ουσίες και 60% πρωτεΐνες.

Η βρώμη περιέχει:
•Βιολογική πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας
•Πολύτιμο φυτικό λίπος με υψηλή περιεκτικότητα σε μονό-και πολύ-ακόρεστα λιπαρά οξέα
•Ζωτικής σημασίας βιταμίνες (π.χ. βιταμίνη Β1 -ενισχύει το νευρικό σύστημα) και μεταλλικές ενώσεις (π.χ. ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο)
•Εύπεπτο άμυλο
•Διαλυτές και αδιάλυτες διαιτητικές φυτικές ίνες σε μια ισορροπημένη αναλογία. Οι διαλυτές βοηθούν στη διατήρηση χαμηλής χοληστερίνης. Οι αδιάλυτες διαιτητικές φυτικές ίνες έχουν ευεργετικό αποτέλεσμα στο πεπτικό σύστημα.

Αξίζει να δείτε...

Η επίδραση του τζίντζερ στο στομάχι μας

Το τζίντζερ, γνωστό και ως πιπερόριζα, είναι γνωστό για την ικανότητά του να καταπραΰνει το ...