Παρασκευή , Σεπτέμβριος 22 2017
Home / Διατροφή / Γιατί να βάλεις το ταχίνι στη διατροφή σου

Γιατί να βάλεις το ταχίνι στη διατροφή σου

Βγαίνει από το σουσάμι και είναι μία από τις πιο θρεπτικές τροφές που μπορούμε να απολαύσουμε με διάφορους τρόπους. Νεότερα δεδομένα κάνουν ακόμα πιο εμφανή την τεράστια διατροφική του αξία.

Δυνατό από τη φύση του

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να βρουν και να υιοθετήσουν εναλλακτικούς τρόπους διατροφής, επιλέγοντας περισσότερο πρωτογενή τρόφιμα. Βασικό αίτιο είναι η πληθώρα δημοσιευμάτων, σχετικά με διατροφικά σκάνδαλα, που του προκαλούν αβεβαιότητα και τον κάνουν  να νιώθει αβοήθητος στην κάλυψη μίας καθημερινής ανάγκης, όπως είναι η διατροφή. Τα περισσότερα από αυτά είναι προϊόντα που παράγονται με πολύ μικρή επεξεργασία και μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση της θρεπτικής αξίας του ημερήσιου διαιτολογίου τους. Ένα τρόφιμο που συζητείται έντονα τον τελευταίο καιρό είναι το ταχίνι, το οποίο παράγεται από την μηχανική επεξεργασία του σησαμιού, χωρίς καμία προσθήκη άλλων πρόσθετων. Είναι λοιπόν ένα τρόφιμο φυτικής προέλευσης, το οποίο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε πρωτεΐνη, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία είναι απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή μας αλλά και ποικιλία αντιοξειδωτικών ουσιών.

 

 

Τι μας προσφέρει

loading...

-Το ταχίνι περιέχει σημαντικές ποσότητες λιγνάνων και φαινολικών ενώσεων με πολύ έντονη αντιοξειδωτική δράση. Τα αντιοξειδωτικά αυτά συστατικά, εκτός από τα οφέλη που παρουσιάζουν για την υγεία του καταναλωτή, αποδείχθηκε ότι συμβάλλουν και στην προστασία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων του ταχινιού. Το γεγονός αυτό, επιτρέπει στον καταναλωτή να χρησιμοποιεί το ταχίνι ως πηγή ω λιπαρών οξέων που αποδεδειγμένα συμβάλλουν στο καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης αίματος.

– Τα αντιοξειδωτικά συστατικά σε συνδυασμό με την περιεχόμενη πρωτεΐνη φάνηκε ότι είχε αντιβακτηριακή δράση, προστατεύοντας τον καταναλωτή από την δράση παθογόνων μικροοργανισμών που οδηγούν σε αλλεργικές εκδηλώσεις.

– Τέλος, ορισμένα από τα συστατικά του σησαμιού και κατ επέκταση του ταχινιού, βρέθηκε ότι συμβάλλουν στην αναστολή της αιμοπεταλιακής συγκόλλησης, μίας κατάστασης που ευθύνεται για την δημιουργία θρομβώσεων. Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η τακτική κατανάλωση σησαμιού και ταχινιού μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών γενικότερα.

 

Εκμεταλλευτείτε το

Βάσει λοιπόν αυτών των παραπάνω, θα πρέπει να θεωρήσουμε το ταχίνι, ως ένα λειτουργικό τρόφιμο που μπορεί να αποτελέσει μέρος της καθημερινής διατροφής όλων. Για όσους προτιμούν μία πιο γλυκιά γεύση, ο συνδυασμός του με λίγο μέλι μπορεί να είναι λύση. Σε κάθε όμως περίπτωση ,θα πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέρος του πρωινού, των σνακς ή ακόμα και των κυρίως γευμάτων, στην προσπάθεια για μία πιο υγιεινή διατροφή.

 

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό εβδομαδιαίο για το πιαιδί μου στο νηπιαγωγείο

Αυτό και αν είναι πρόβλημα. Όλα καλά μέχρι τον παιδικό σταθμό. Τα ζόρια όμως έρχονται ...