Πέμπτη , Ιούλιος 27 2017
Home / Δίαιτα / Γιατί δεν μπορείτε να αδυνατίσετε;

Γιατί δεν μπορείτε να αδυνατίσετε;

Έχετε πάρει τέσσερα, πέντε κιλάκια τους τελευταίους μήνες και η ζυγαριά δεν λέει να ξεκολλήσει; Αν τρώτε το καταπέτασμα σαν να μην υπάρχει αύριο, σταματήστε να διαβάζετε. Το πλήρες ερώτημα στο οποίο επιχειρεί να δώσει απάντηση αυτό το άρθρο είναι το «Γιατί δεν μπορώ να αδυνατίσω, παρά το ότι προσπαθώ;».

Το ότι ο αριθμός των κιλών σας είναι πεισματάρικα αμετακίνητος, παρά το ότι κόψατε τα παγωτά ή το βραδινό, ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι εστιάζετε τις προσπάθειές σας στον περιορισμό των θερμίδων και μόνο. Ο ύπουλος λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να χάσουν βάρος είναι το χρόνιο, σιωπηλό πρήξιμο των λιποκυττάρων. «Όσο πιο «φουσκωμένα» λιποκύτταρα έχει κανείς τόσο πιο εύκολα παίρνει βάρος, αφού εμποδίζουν τις ορμόνες που βοηθούν στην απώλεια βάρους να λειτουργήσουν σωστά», γράφει η Shemek.

Aκολουθούν μερικές ύπουλες αιτίες που μπορεί να σας απομακρύνουν από το στόχο σας.

1. Για όλα φταίνε οι ορμόνες

Τα λιποκύτταρα παράγουν λεπτίνη, μια ορμόνη που ειδοποιεί τον οργανισμό ότι έχει καταναλώσει όσο φαγητό χρειάζεται (σε πολλούς από εμάς η ορμόνη αυτή είναι μάλλον… χαλασμένη). «Όταν ο αριθμός των λιποκυττάρων ενός οργανισμού είναι μεγάλος –όπως συμβαίνει στους υπέρβαρους οργανισμούς- υπερεκκρίνεται λεπτίνη». Και, αφού η λεπτίνη, όπως είπαμε, είναι η ορμόνη που λέει στον οργανισμό μας «Σταμάτα να τρως! Έχεις χορτάσει» θα ήταν λογικό, εφ’ όσον υπερεκκρίνεται, να προκαλεί διαρκή κορεσμό και, άρα, να αδυνατίζει.

Αντίθετα, όμως στην περίπτωση ενός παχύσαρκου οργανισμού οι αισθητήρες της λεπτίνης υπερφορτώνονται και απορρυθμίζονται, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να αδυνατεί να λάβει το μήνυμα του κορεσμού. Έτσι, το λίπος συσσωρεύεται, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται και, τελικά, το υπέρβαρο άτομο συνεχίζει να τρώει περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, αφού οι ορμόνες του δεν το ειδοποιούν ότι έχει χορτάσει.

2. Το άγχος είναι παχυντικό

Λογικά έχετε ήδη υπ’ όψη σας -γνωστικά ή εμπειρικά- ότι το στρες ανοίγει την όρεξη. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι το άγχος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό σας. Ένας άνθρωπος που ταλαιπωρείται από χρόνιο στρες, διαταράσσει τη λειτουργία των επινεφριδίων -αδένων που βοηθούν στο να μετατραπούν τα λίπη και οι πρωτεΐνες σε γλυκόζη. Έτσι, το σώμα αντί να μετατρέπει το λίπος σε καύσιμο, το αποθηκεύει.

Ο τρόπος να αναστραφεί αυτό το ντόμινο αντιδράσεων (άγχος-διαταραχή λειτουργίας επινεφριδίων-κακός μεταβολισμός) είναι ο οργανισμός να απελευθερώσει στο αίμα περισσότερες «θετικές» ορμόνες, όπως σεροτονίνη και ντοπαμίνη. Η μαύρη σοκολάτα, τα αυγά, η γαλοπούλα και τα κεράσια είναι μερικές από τις τροφές που μπορούν να βοηθήσουν στην παραγωγή ορμονών «καλής διάθεσης», που είναι κρίσιμης σημασίας για έναν υγιή μεταβολισμό.

 

3. Λιμοκτονείτε για να αδυνατίσετε

«Αφού δεν τρώω πολύ, γιατί παχαίνω;». Ακριβώς επειδή δεν τρώτε πολύ, είναι η απάντηση των ειδικών. Η τακτική του ενός και μόνο γεύματος ανά ημέρα, για να μειωθούν οι θερμίδες είναι ξεκάθαρα λάθος τακτική απώλειας βάρους. Για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός και να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται πολλά, μικρά γεύματα.

Τρώγοντας μια-δυο φορές την ημέρα, κάνετε τον οργανισμό σας να… ανησυχεί για την ακεραιότητα της υγείας του κι έτσι, κάνει τα πάντα για να συντηρηθεί «αποθηκεύοντας» λίπος. Αντίθετα, τρώγοντας πέντε με έξι μικρότερα γεύματα ανά ημέρα, κρατάτε το μεταβολισμό σας σε επιφυλακή και καίτε περισσότερο λίπος.

4. Υποθυρεοειδισμός

Ένας άνθρωπος που πάσχει από υποθυροειδισμό, θα δυσκολευτεί να χάσει βάρος ακόμη κι αν κάνει την αυστηρότερη δίαιτα. Η ορμονική αυτή διαταραχή παρατηρείται κυρίως στις γυναίκες και επηρεάζει την έκκριση μιας ορμόνης, της ιωδοθυρονίνης, που παράγεται στον θυρεοειδή αδένα. Η ιωδοθυρονίνη «δραστηριοποιεί» τα τριγλυκερίδια για να μπορέσει ο οργανισμός να τα χρησιμοποιήσει ως πηγή ενέργειας. Όταν η ορμόνη αυτή εκκρίνεται σε χαμηλότερα από το φυσιολογικό επίπεδα, η απώλεια λίπους γίνεται ακόμη πιο δύσκολη.

5. Οι αδικίες της ζωής

Αδικία Νο1: Κληρονομικότητα

Ο αριθμός των λιποκυττάρων του οργανισμού, καθώς και το μέγεθός τους ορίζεται και σταθεροποιείται κατά την παιδική ηλικία. Επομένως, αν κάποιος μικρός ήταν αδύνατος μεγαλώνοντας πάχυνε, θα χάσει πολύ πιο εύκολα βάρος από κάποιον που είναι παχύσαρκος από παιδί.

 

Αδικία Νο2: Φύλο

Ναι, είναι αλήθεια. Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι οι γυναίκες παχαίνουν χαρακτηριστικά ευκολότερα από τους άντρες, αφού έχουν την φυσική τάση, λόγω εγκυμοσύνης, να παράγουν περισσότερο λίπος.

Ακόμα…

Ένας περιβαλλοντικός παράγοντας-έκπληξη

Οι περιβαλλοντικές τοξίνες μπορεί να «χαλάσουν» τον μεταβολισμό. «Η έκθεση σε τοξική μούχλα, είναι μείζον ζήτημα υγείας που ανησυχεί πολλούς επιστήμονες και μπορεί να πείσει τον οργανισμό να φτιάξει αντισώματα κατά του ίδιου του, του νευρικού και εγκεφαλικού ιστού».

Αξίζει να δείτε...

Τips για φθηνό και ποιοτικό φαγητό!

Αναρωτιέσαι: Πώς μπορώ να τρώω υγιεινά, ποιοτικά και χορταστικά χωρίς να ξοδεύω πολλά χρήματα; Μην ...