Πέμπτη , Ιανουάριος 18 2018
Home / Διατροφή / Βρώμη: μια τροφή πλούσια σε πρωτείνες και όχι μόνο!

Βρώμη: μια τροφή πλούσια σε πρωτείνες και όχι μόνο!

Είναι γνωστή από πολύ παλιά. Από τα πιο αρχαία διατροφικά συμπληρώματα. Πολλοί γονείς τη δίνουν στα παιδιά τους για να δυναμώσουν και καλά κάνουν! Ωστόσο η βρώμη δεν είναι μόνο για τα παιδί και οι μεγάλοι τη χρειάζονται ειδικά όταν γυμνάζονται και έχουν μια έντονη και δραστήρια μέρα.

Κάποιοι λένε βέβαια ότι η βρώμη παχαίνει και φυσικά κάνουν λάθος αφού ένα κύπελλο έχει μόνο 110 θερμίδες και σίγουρα βοηθάει στο χάσιμο βάρους. Βέβαια η βρώμη δεν είναι μόνο για το αδυνάτισμα. Πρόκειται για μια υπερτροφή που προσφέρει πολλά στον οργανισμό εκτός από την ενέργεια που χρειάζεται.

Η βρώμη είναι δημητριακό και αποτελεί μια από τις βάσεις της μεσογειακής διατροφής! Η μοναδική θρεπτική αξία των νιφάδων βρώμης βρίσκεται στην πλούσια περιεκτικότητα τους σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, μεταλλικά στοιχεία, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες (β-γλυκάνες), που προστατεύουν το καρδιαγγειακό και το πεπτικό σύστημα μικρών και μεγάλων. Μια μόλις μερίδα των 40 γρ. νιφάδων βρώμης, αρκεί για να καλύψει το 15% των ημερήσιων αναγκών μας σε φυτικές ίνες!

Η χημική ανάλυση!

Συγκεκριμένα 100 γραμμάρια  βρώμης περιέχουν: Ενέργεια: 1,628 kJ (389 kcal). Υδατάνθρακες: 66.3 γραμμάρια. Διαιτητικές ίνες: 10.6 γρ. Λιπαρά: 6.9 γρ. Πρωτεΐνες: 16.9 γρ. Βιταμίνη (B5): 1.3 mg (26%) Βιταμίνη (B9): 56 μg (14%). Ασβέστιο: 54 mg (5%). Σίδηρο: 5 mg (38%). Μαγνήσιο: 177 mg (50%). β-γλυκάνη: 4 γρ.

Η «προσφορά» στην υγεία

loading...

Είναι μια πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, αφού περιέχει την υψηλότερη συγκέντρωση πρωτεϊνών σε σχέση με άλλα σιτηρά. 100 γρ. βρώμης περιέχει τη διπλάσια ποσότητα πρωτεϊνών σε σχέση με 100 γρ. σιτάρι ή νιφάδες καλαμποκιού. Επίσης, η ποιότητα της πρωτεΐνης είναι ανώτερη από την ποιότητα της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο σιτάρι ή άλλα δημητριακά. Η πρωτεΐνη χρησιμοποιείται για την κατασκευή, την επισκευή και τη διατήρηση όλων των ιστών του σώματος και παρέχει την ενέργεια του σώματος.

Η βρώμη συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης, αφού περιέχει μια από τις πιο σημαντικές διαλυτές φυτικές ίνες τις β-γλυκάνες. Αυτές οι ίνες όταν περάσουν από τον πεπτικό σωλήνα διασπώνται και δημιουργούν μια κολλώδη ουσία που παγιδεύει τη χοληστερόλη που υπάρχει στα χολικά υγρά και διευκολύνει την αποβολή της μέσω του εντέρου. Με τον τρόπο αυτό, η χοληστερόλη δεν απορροφάται με τον ίδιο ρυθμό και τα επίπεδά της «κακής» LDL χοληστερόλης στο αίμα παραμένουν σε επιτρεπτά όρια.

Βοηθάει στη μείωση του υψηλού σακχάρου του αίματος αφού έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα λόγω του σελήνιου και της βιταμίνη Ε που περιέχει. Η βρώμη είναι πλούσια σε ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο τα οποία συμβάλλουν στο να κρατηθούν τα κόκαλα δυνατά και αντίστοιχα μειώνουν τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Το πλούσιο περιεχόμενο της βρώμης σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες ενισχύει την ικανοποίηση της όρεξης και του αισθήματος κορεσμού και με αυτό τον τρόπο βοηθά σημαντικά στην επίτευξη του επιθυμητού σωματικού βάρους.

Αξίζει να δείτε...

Πως ωφελεί η εχινάτσια την υγεία μας!

Η Βόρεια Αμερική είναι η γη καταγωγής αυτού του φυτού που χρησιμοποιούσαν οι ινδιάνοι Sioux ...