Κυριακή , Δεκέμβριος 17 2017
Home / Δίαιτα / Βρες το κατάλληλο πρωινό ανάλογα με την δραστηριότητα και τους στόχους σου

Βρες το κατάλληλο πρωινό ανάλογα με την δραστηριότητα και τους στόχους σου

Παρότι το βασικό πρωινό καλύπτει τις ανάγκες των περισσοτέρων ατόμων, το ιδανικό πρωινό γεύμα μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το φύλο, το είδος της εργασίας, τον τρόπο ζωής και τις ιδιαίτερες θρεπτικές ανάγκες του καθενός…

Ανάλογα με τη δραστηριότητα

Νοικοκυρά

Με λίγες δραστηριότητες: Νερό με σταγόνες λεμονιού. 1 φέτα ψωμί σίκαλης + 1 φέτα τυρί + 1 φλιτζάνι γάλα + 1 φρούτο.

Με αρκετές δραστηριότητες: Χυμός με 1 πορτοκάλι. 1 φέτα πολύσπορο ψωμί + 1 βραστό ασπράδι αβγού + 1 γιαούρτι με 1 κουταλάκι μέλι.

Παιδί από 6-12 ετών

Μαθητής: Νερό. 1 φλιτζάνι γάλα πλήρες + 1 κουλούρι με σουσάμι ή 2 φέτες ψωμί + 1 βραστό αβγό + 1 φρούτο.

Μαθήτρια: Χυμός από 2 εσπεριδοειδή. ½ φλιτζάνι κορνφλέικς με 1 φλιτζάνι γάλα και ½ χούφτα ξηρούς καρπούς.

Έφηβος από 12-17 ετών

Μαθητής: Χυμός με 1 πορτοκάλι. ½ φλιτζάνι κορνφλέικς με 2 κουταλιές κολοκυθόσπορους και ½ φλιτζάνι γάλα + 1 φέτα ψωμί με 1 κουταλάκι ταχίνι και 1 κουταλάκι μέλι.

Μαθήτρια: Νερό. 1 τοστ (ψωμί, ζαμπόν γαλοπούλας, τυρί) + 1 φλιτζάνι γάλα + 1 φρούτο.

Φοιτητής – σπουδαστής

Φοιτητής: Νερό με σταγόνες λεμονιού. 1 φλιτζάνι γάλα + 1 φέτα ψωμί με 1 κουταλάκι μαργαρίνη και 1 κουταλάκι μέλι + 1 φρούτο.

Φοιτήτρια: Νερό. Φρουτοσαλάτα με 2-3 διαφορετικά φρούτα, 1 γιαούρτι και 1 κουταλιά καρυδόψιχα.

Επιχειρηματίας

Άντρας: Χυμός από 1 μήλο, 1 ακτινίδιο και 1 καρότο. 1 φέτα ψωμί σίκαλης με 2 κουταλιές κρεμώδες, 1 κουταλάκι μέλι και 1 κουταλάκι σουσάμι + 1 φλιτζάνι γάλα ή 1 γιαούρτι.

Γυναίκα: Χυμός ½ πορτοκαλιού και ½ γκρέιπφρουτ. ½ φλιτζάνι μούσλι με ½ φλιτζάνι γάλα ή γιαούρτι + 1 φέτα ψωμί με 1 φέτα ζαμπόν.

Άτομο με έντονη σωματική εργασία ή αθλητής

Άντρας: Χυμός με 1 πορτοκάλι, ½ λεμόνι, 1 μήλο και ½ κουταλάκι μέλι. Σάντουιτς με μικρή μπαγκέτα, 1 κουταλιά πάστα ελιάς, 1 μερίδα τυρί, 3 ασπράδια και 1 κρόκο αβγού (βραστά ή ομελέτα), 2 φύλλα μαρουλιού και λίγη ντομάτα.

Γυναίκα: Νερό με σταγόνες λεμονιού. 1 φέτα πολύσπορο ψωμί + 1 φέτα τυρί + 1 φέτα ζαμπόν γαλοπούλας + φρουτοσαλάτα με 2 φρούτα, ½ γιαούρτι, 1 κουταλιά αμυγδαλόψιχα και 1 κουταλάκι μέλι.

Άτομο με γενικά πολύ καθιστική ζωή

Άντρας: Χυμός από 1 πορτοκάλι. 1 παξιμαδάκι σίκαλης + ½ φλιτζάνι τυρί κότατζ ή γιαούρτι με 1 κουταλάκι σταφίδες και 1 κουταλάκι αμυγδαλόψιχα.

Γυναίκα: Νερό με σταγόνες λεμονιού. ½ φλιτζάνι νιφάδες βρώμης βρασμένες σε νερό με 1 καρύδι, 2 αμύγδαλα και 1 φρούτο.

Πνευματικά εργαζόμενος

Άντρας: Χυμός από ½ γκρέιπφρουτ, ½ πορτοκάλι και 1 κουταλάκι μέλι. 1 τοστ με 2 φέτες ψωμί, ½ κουταλάκι μαργαρίνη, 1 φέτα τυρί και 1 φέτα γαλοπούλα.

Γυναίκα: 1 ποτήρι τυποποιημένος χυμός φρούτων και λαχανικών. 1 μικρό κομμάτι σπιτική τυρόπιτα ή χορτόπιτα + 1 φέτα ψωμί με 2 κουταλάκια άλειμμα με γεύση σοκολάτας.

loading...

 

Ανάλογα με το στόχο σωματικού βάρους

Άντρες που κάνουν δίαιτα

Για απώλεια βάρους: Χλιαρό νερό με σταγόνες λεμονιού. 1 παξιμαδάκι με 2 κουταλιές κρεμώδες τυρί + ½ φλιτζάνι κουάκερ με ½ μήλο, 1 κουταλάκι σπασμένο λιναρόσπορο και κανέλα.

Για διατήρηση βάρους: Νερό με σταγόνες λεμονιού. Ομελέτα με 3 ασπράδια αβγών και λαχανικά + 1 φέτα τυρί έμενταλ light + ½ φέτα ψωμί σίκαλης.

Γυναίκες που κάνουν δίαιτα

Για απώλεια βάρους: Εμφιαλωμένο νερό πτωχό σε νάτριο με σταγόνες λεμονιού. 1 φλιτζάνι γάλα εμπλουτισμένο με ασβέστιο + 2 βραστά ασπράδια αβγών + 1 φρούτο με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (όχι μπανάνα, σύκο ή σταφύλια).

Για διατήρηση βάρους: Μουλιάζεις αποβραδίς 4 αποξηραμένα δαμάσκηνα σε μπόλικο νερό. Το πρωί τα στραγγίζεις, πίνεις το νερό, και αναμειγνύεις τα δαμάσκηνα με 1 γιαούρτι, 2 κουταλιές ίνες πρωινού ή κορνφλέικς, 1 κουταλάκι λιναρόσπορο και 1 φρούτο.

Ανάλογα με διάφορες καταστάσεις

Μετά από ξενύχτι

Άντρας: Νερό με σταγόνες λεμονιού. 1 φέτα ψωμί + 1 φέτα ζαμπόν γαλοπούλας + 1 γιαούρτι με 4 καρύδια και 2 κουταλάκια μέλι + 1 φρούτο.

Γυναίκα: 1 ποτήρι χυμός από φρούτα και λαχανικά. 1 μικρό σταφιδόψωμο + 1 φλιτζάνι γάλα + 5 αμύγδαλα.

Όταν σε πάρει ο ύπνος και βιάζεσαι

Άντρας: 1 ποτήρι τυποποιημένος χυμός. 3 γκοφρέτες ρυζιού + ½ χούφτα ξηροί καρποί (μπορείς να τα πάρεις μαζί σου).

Γυναίκα: 1 φλιτζάνι εμπλουτισμένο γάλα + 1 φρούτο + 1 μπάρα δημητριακών.

Εάν υποφέρεις από δυσκοιλιότητα

Άντρας: Χλιαρό νερό με σταγόνες λεμονιού. ½ φλιτζάνι ίνες πρωινού μουλιασμένες σε νερό και αναμιγμένες με 1 ακτινίδιο, 1 κουταλάκι πίτουρο, 2 κουταλάκια λιναρόσπορο, 4 αποξηραμένα δαμάσκηνα και 1 γιαούρτι.

Γυναίκα: Μουλιάζεις αποβραδίς αποξηραμένα σύκα, δαμάσκηνα, σταφίδες και βερίκοκα. Το πρωί πίνεις το νερό και τρως τα μουλιασμένα φρούτα μαζί με 1 παραδοσιακό γιαούρτι ή 1 φλιτζάνι ξινόγαλα και 1 κουταλιά κολοκυθόσπορους.

Σε θρησκευτική νηστεία

Άντρας: ½ φλιτζάνι μούσλι φρούτων και ξηρών καρπών μουλιασμένο σε ½ ποτήρι χυμό μήλου + 1 μικρό κριθαρένιο παξιμάδι + 2 δάκτυλα χαλβάς του μπακάλη.

Γυναίκα: Χυμός από 1 πορτοκάλι. 1 φέτα ψωμί με 1 κουταλιά ταχίνι + 6 αμύγδαλα + 4 αποξηραμένοι χουρμάδες.

Εάν γυμνάζεσαι νωρίς το πρωί

Άντρας: Μεταλλικό νερό. 2 κουταλιές απομονωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey isolate) αναμιγμένη σε ½ ποτήρι νερό.

Γυναίκα: Χυμός με ½ πορτοκάλι, ½ ακτινίδιο, 1 καρότο, 1 κουταλάκι μέλι και πολύ επιπλέον νερό.

Μετά την άσκηση πρέπει να καταναλώσεις ένα πρωινό πλούσιο σε υδατάνθρακες, π.χ. 2 κομμάτια παγωμένη πίτσα χωρίς αλλαντικά ή 1 μπολάκι ανάμεικτες νιφάδες δημητριακών με 1 κουταλιά σταφίδες, 2 κουταλάκια φιστικοβούτυρο, 1 κουταλάκι λιναρόσπορο, 1 φρέσκο φρούτο και 3/4 φλιτζανιού χυμό μήλου ή γάλα.

Αξίζει να δείτε...

Μπιφτέκια κοτόπουλο με γιαούρτι και σάλτσα ντομάτας!!

ΥΛΙΚΑ 1 κιλό κιμά από κοτόπουλο (μπούτι και στήθος) 1 ψιλοκομμένο φρέσκο κρεμμύδι 2 ψιλοκομμένες ...