Πέμπτη , Ιανουάριος 18 2018
Home / Διατροφική Αξία / Βάλαμε λαχανικά στο μικροσκόπιο!!!

Βάλαμε λαχανικά στο μικροσκόπιο!!!

Γιατί να αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της υγιεινής διατροφής; Υπάρχουν μυστικά όσον αφορά την κατανάλωσή τους; Διάβασε και λύσε τις απορίες σου.

Περιέχουν λίγους υδατάνθρακες, ελάχιστες πρωτεΐνες και ίχνη λιπαρών. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό, φυτικές ίνες, βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, ιχνοστοιχεία, αντιοξειδωτικά και φυτοθρεπτικά. Η θρεπτική αξία των λαχανικών είναι υψηλή, ενώ η θερμιδική τους απόδοση χαμηλή.

Πού κάνουν καλό;

Αυξάνουν τις αλκαλικές εφεδρείες του σώματος, έχουν αντιοξειδωτική δράση, προστατεύουν το δέρμα, περιορίζουν τους παράγοντες κινδύνου για ανάπτυξη καρδιαγγειακών νοσημάτων και ίσως ορισμένων νεοπλασιών. Μειώνουν την απορρόφηση λιπαρών, χοληστερίνης και θερμίδων των φαγητών που συνοδεύουν, ελαττώνουν το γλυκαιμικό δείκτη. Βοηθούν στη σταθεροποίηση του σακχάρου, προστατεύουν από τη δυσκοιλιότητα. Συνεισφέρουν στην ενυδάτωση του οργανισμού και συγχρόνως έχουν ήπια διουρητική δράση.

Γιατι πρέπει να υπάρχουν στη δίαιτα

Τα λαχανικά συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο του βάρους γιατί ακόμα και σε πολύ μεγάλες ποσότητες κατανάλωσης αποδίδουν σχετικά λίγες θερμίδες. Επιπλέον, ελαττώνουν την πείνα γρηγορότερα από άλλα τρόφιμα, προκαλώντας ταχύτερα την αίσθηση του χορτασμού, ενώ επίσης αυξάνουν τη μεταγευματική θερμογένεση και το περιεχόμενο των κενώσεων, συνεπακόλουθα και την αποβολή θερμίδων.

loading...

Μήπως κρύβουν «παγίδες»;

Η προσθήκη μεγάλης ποσότητας ελαιολάδου, διαφόρων λιπαρών σαλτσών ή ακόμα τυριών, αλλαντικών, κρουτόν, καλαμποκιού και ζυμαρικών μπορεί να τα μετατρέψει σε «βόμβα» θερμίδων. Για παράδειγμα, μια απλή σαλάτα με αγγούρι, ντομάτα, κρεμμύδι και λίγο ελαιόλαδο αποδίδει λιγότερες από 100 θερμίδες, ενώ η κλασική χωριάτικη και η σαλάτα του σεφ υπερβαίνουν τις 450!

Πόσα πρέπει να καταναλώνω;

Οι ειδικοί συστήνουν να τρώμε καθημερινά λαχανικά, τουλάχιστον στο μεσημεριανό και στο βραδινό μας γεύμα. Τα λαχανικά μπορούν να καταναλωθούν τόσο ωμά, π.χ. με τη μορφή σαλάτας, όσο και μαγειρεμένα, π.χ. στον ατμό, ψητά, γεμιστά ή ως λαδερά φαγητά. Το μαγείρεμα μαλακώνει τις φυτικές ίνες των λαχανικών και τα καθιστά πιο εύπεπτα.

Τι πρέπει να προσέχω;

Πλένεις πολύ καλά όλα τα λαχανικά! Αφαιρείς τα εξωτερικά φύλλα και ξεφλουδίζεις πάντα ντομάτες, καρότα και αγγουράκια. Αν αγοράζεις συσκευασμένες σαλάτες, προτιμάς να προέρχονται από γνωστές εταιρείες.

 

Αξίζει να δείτε...

30 σνακ με 100 θερμίδες!

Φωτορεαλιστικές εικόνες δείχνουν πως μπορούμε να υπολογίσουμε με ακρίβεια και χωρίς τη βοήθεια ζυγαριάς 100 ...