Τρίτη , Οκτώβριος 23 2018
Home / Διατροφή & Υγεία / Αυτό είναι το κατάλληλο απογευματινό σνακ.

Αυτό είναι το κατάλληλο απογευματινό σνακ.

Μπορεί να είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις το κατάλληλο απογευματινό σνακ που θα σε χορτάσει και θα σε γεμίσει ενέργεια.

Ευτυχώς τώρα η επιστήμη έρχεται να σε βοηθήσει σημαντικά και στο ζήτημα που έχει να κάνει με το κατάλληλο απογευματινό σνακ :

Μία νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition Journal, συστήνει νακαταναλώνεις ένα σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνες και με χαμηλά λιπαρά, όπως τογιαούρτι, ανάμεσα στο μεσημεριανό και το βραδινό, προκειμένου να μειώσεις τον αριθμό των θερμίδων που λαμβάνεις το βράδυ.

Είναι δύσκολο να το πιστέψεις αλλά το 1/3 της τυπικής ημερήσιας πρόσληψης τροφής ενός ατόμου αποτελείται από «διατροφικά κενά» σνακ, με πολλή ζάχαρη, αλάτι και πολλές θερμίδες, αναφέρουν οι ερευνητές.

Αφού αυτό το γεγονός μπορεί να βρίσκεται πίσω από την επιδημία της παχυσαρκίας της εποχής μας, αποφάσισαν να ερευνήσουν κατά πόσο η αντικατάσταση αυτών των ανθυγιεινών τροφών με άλλες τροφές, πλούσιες σε πρωτεΐνη, θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να ρυθμίσουν καλύτερα την κατανάλωση του φαγητού τους.

Ζήτησαν από 20 υγιείς, νέες γυναίκες να καταναλώσουν ένα συγκεκριμένο σνακ των 160 θερμίδων το απόγευμα για 4 ημέρες. Συγκεκριμένα, το απογευματινό σνακ αποτελούνταν από γιαούρτι χωρίς λιπαρά (14γρ. πρωτεΐνης), κράκερ με πολλά λιπαρά και υδατάνθρακες αλλά χωρίς καθόλου πρωτεΐνη, ή σοκολάτα με πολύ λίγη πρωτεΐνη αλλά πολλούς υδατάνθρακες και λιπαρά.

Κάθε μέρα, οι συμμετέχοντες κατανάλωναν ένα συγκεκριμένο επίσης πρωινό και μεσημεριανό γεύμα, ακολουθώντας το απόγευμα ένα τυχαία επιλεγμένο σνακ από τα παραπάνω.

Μέσα σε αυτές τις 4 μέρες τα σνακ έκαναν ένα κύκλο στη διατροφή των συμμετεχόντων.

Το αποτέλεσμα: Η ομάδα της έρευνας ανακάλυψε ότι οι γυναίκες ένιωθαν λιγότερο πεινασμένες όταν είχαν φάει το γιαούρτι, παρά τη σοκολάτα. Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι έφαγαν και βραδινό αργότερα και κατανάλωσαν 100 θερμίδες λιγότερες σε εκείνο το γεύμα, παρά όταν είχαν φάει για απογευματινό σνακ τα κράκερ ή τη σοκολάτα.

loading...

Τα επίπεδα του κορεσμού που ένιωθαν όμως ήταν τα ίδια, ανεξαρτήτως σνακ.Τα ευρήματα αυτά μας δείχνουν ότι όταν λαμβάνεις ένα σνακ με πολλές πρωτεΐνες και καθόλου λιπαρά, όπως το γιαούρτι, το απόγευμα, μπορείς να ελέγξεις καλύτερα την όρεξή σου και δε νιώθεις μεγάλη πείνα μέχρι το βράδυ, επιτυγχάνοντας το στόχο σου να λαμβάνεις λιγότερες θερμίδες στο βραδινό.

Αν και η έρευνα ήταν μικρή, αξίζει να δώσεις μία ευκαιρία στο γιαούρτι ή να διαλέξεις κάποιο άλλο σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνες.Αν το γιαούρτι σου φαίνεται βαρετό, ιδού μερικοί έξυπνοι τρόποι για να το κάνεις πιο ενδιαφέρον!

Ντιπ

Ανάμειξε 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 1/2 φλιτζάνι τυρί-κρέμα και 3-4 κ.σ. ελαιόλαδο. Πρόσθεσε 1-2 κ.σ. φρέσκα μυρωδικά όπως μαϊντανό, άνηθο, κόλιαντρο, δυόσμο και βασιλικό. Σέρβιρε το μείγμα ως ντιπ ή άλειψε με αυτό ψημένες φέτες ψωμιού, φρυγανιές ή κράκερ και συνόδεψε με αλλαντικά ή καπνιστά ψάρια.

Γιαούρτι και μαγιονέζα

Σε συνταγές που απαιτούν μαγιονέζα, αντικατάστησε τη μισή ποσότητα μαγιονέζας με γιαούρτι. Δώσε περισσότερη γεύση προσθέτοντας βασιλικό, σκόρδο τριμμένο, ψιλοκομμένο μαϊντανό, άνηθο, φρέσκα κρεμμυδάκια.

Μπεσαμέλ με γιαούρτι

Ανακάτεψε καλά 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 2 αβγά, 2 κ.σ. αλεύρι και 1/3 του φλιτζανιού τριμμένη γραβιέρα ή κεφαλογραβιέρα και ρίξ’ τα επάνω από μουσακά ή παστίτσιο. Πριν χρησιμοποιήσεις το γιαούρτι για μαγείρεμα, άφησέ το σε θερμοκρασία περιβάλλοντος για να μην κόψει και πρόσθεσέ το στο τέλος για να κάνεις πιο πηχτή μία σούπα ή σάλτσα.

Σος για φρουτοσαλάτα

Ανακάτεψε 1 φλιτζάνι γιαούρτι με 2 κ.σ. άχνη ζάχαρη και 3-4 κ.σ. ροδόνερο ή ανθόνερο. Μπορείς, επίσης, να αρωματίσεις το γιαούρτι με μερικές σταγόνες από εσάνς βανίλιας.

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …