Σάββατο , Σεπτέμβριος 23 2017
Home / Διατροφή / Αυτά είναι τα φρούτα που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου για να αδυνατίσεις

Αυτά είναι τα φρούτα που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου για να αδυνατίσεις

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά την κατανάλωση τουλάχιστον 400γρ. (μια μερίδα αντιστοιχεί σε 80γρ.) φρούτων και λαχανικών την ημέρα! Η ποσότητα αυτή ισοδυναμεί περίπου με 5 φρούτα και λαχανικά ημερησίως, εκ των οποίων οι 2 μερίδες, τουλάχιστον, πρέπει να ανήκουν στα φρούτα (160 γρ. φρούτων/ ημερησίως). Η ποσότητα αυτή συστήνεται για τη μείωση του κινδύνου σοβαρών προβλημάτων υγείας, όπως καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου και ορισμένων μορφών καρκίνου, καθώς τα φρούτα έχουν ιδιαίτερα χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο (αλάτι), σε λιπαρά και θερμίδες! Επιπλέον προσφέρουν ενυδάτωση στον οργανισμό μας λόγω της υψηλής τους περιεκτικότητας σε νερό και αποτελούν σημαντική πηγή φυτικών ινών. 

Επίσης,  η κατανάλωση των φρούτων μπορεί να είναι σε φρέσκια, κονσερβοποιημένη, αποξηραμένη μορφή ή ακόμη και σε μορφή φυσικού χυμού. Παρόλα αυτά για να έχεις το μεγαλύτερο όφελος πρέπει να περιλαμβάνεις στο διαιτολόγιό σου μια ποικιλία από φρούτα. Κάθε φρούτο έχει τους δικούς του ιδιαίτερους συνδυασμούς ινών, βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών ουσιών. Για να το πετύχεις αυτό αυτό προσπάθησε να έχεις διάφορα χρώματα όπως κόκκινο (π.χ. φράουλα), πορτοκαλί (π.χ. καρότο ή πορτοκάλι), κίτρινο (π.χ. ανανάς), πράσινο (π.χ. αχλάδι), μπλε και μωβ (π.χ. βατόμουρα) και άσπρο (π.χ. μπανάνα).

Συγκεκριμένα, τα 7 φρούτα που πρέπει να προσθέσεις στη διατροφή σου για να επισπεύσεις το αδυνάτισμα είναι:

  1. Πορτοκάλι

    Το πορτοκάλι είναι γνωστό για την περιεκτικότητα του σε βιταμίνη C. Περιέχει ωστόσο 170 ουσίες με σπουδαίες αντιοξειδωτικές δράσεις που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες είναι και υπεύθυνες για τη γήρανση των κυττάρων. Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες σε κάνουν να αισθάνεσαι πλήρης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κι έτσι να τρως λιγότερο.

    Πόσες θερμίδες έχει; Είναι εξαιρετικά χαμηλό σε θερμίδες. Ένα μέτριο πορτοκάλι έχει μόλις 65 θερμίδες και είναι ιδανικό για μια υγιεινή διατροφή που συμβάλλει στην απώλεια βάρους.

    Tip: Μπορείς να το εντάξεις στο πρωινό σου γεύμα ή και σαν σνακ στο ενδιάμεσο της ημέρας.

  2. Γκρέιπφρουτ

    Αποτελεί σημαντική πηγή βιταμίνης C, η οποία ενισχύει σημαντικά το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην πρόληψη του κρυολογήματος. Πέρα από τα φυτοχημικά στοιχεία, περιέχει ακόμα βιταμίνη A, φυλλικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο και ασβέστιο.

    Πόσες θερμίδες έχει; Ένα μικρό γκρέιπφρουτ έχει μόλις 65 θερμίδες!

    Tip: Κάποιες μελέτες δείχνουν ότι βοηθά στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού, ιδίως όταν καταναλώνεται με το πρωινό γεύμα.

  3. Μανταρίνι

    Αποτελεί φρούτο που συμβολίζει τη μακροζωία. Ανήκει στην ομάδα των εσπεριδοειδών όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ και το λεμόνι. Το μυστικό της δύναμης των μανταρινιών βρίσκεται στη βιταμίνη Α και ειδικά σε κάποια συστατικά της, τα καροτενοειδή. Είναι μία πλούσια πηγή ασβεστίου και βιταμίνης C. Επίσης, περιέχει κάλιο, βρώμιο, μαγνήσιο, και φυλλικό οξύ.

    Πόσες θερμίδες έχει;
    Είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες, περίπου 53 ανά μερίδα (2-3 μικρά).

    loading...

    Tip: Eίναι ένα ιδανικό σνακ για τη δουλειά σου αλλά και ένα μοναδικό επιδόρπιο μετά το φαγητό (κυρίως μετά το βραδινό), μιας και καταπολεμά με φυσικό τρόπο την αϋπνία!

  4. Φράουλα

    Οι φράουλες είναι ιδιαίτερα νόστιμες και πλούσιες σε βιταμίνες Α και C και φυτοχημικές ουσίες όπως οι πολυφαινόλες και οι ανθοκυανίνες που έχουν έντονη αντιοξειδωτική δράση. Συνοπτικά, έχουν πολλές αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και καρδιοτονωτικές ιδιότητες. Οι φράουλες, όπως και τα άλλα φρούτα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες που τις καθιστά μια καλή επιλογή για απώλεια βάρους. Επιπλέον, η φράουλα είναι ένα από τα καλύτερα φυσικά καθαριστικά των δοντιών μας με άριστες λευκαντικές ιδιότητες!

    Πόσες θερμίδες έχει; 1 φλιτζάνι ωμές φράουλες σου δίνουν μόλις 50 θερμίδες.

    Tip: Δεν γίνεται να μην λατρεύεις τις φραουλίτσες. Η γεύση τους είναι μοναδική. Οπότε μπορείς να τις συνοδεύσεις με το θρεπτικό πρωινό σου ή να της απολαύσεις μέσα στην ημέρα ως σνακ!

  5. Κεράσια

    Τα κεράσια περιέχουν αρκετά μεταλλικά άλατα, φυτικές ίνες και ελαγικό οξύ. Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C, βιταμίνη B, σε κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, μαγνήσιο και χαλκό. Αποτοξινώνουν το ήπαρ και τη χολή, τους αδένες και γενικότερα τον οργανισμό. Ευνοούν την καλή λειτουργία του εντέρου αλλά και του ουροποιητικού συστήματος, καθώς είναι διουρητικά και χωνευτικά.  Επίσης, είναι πολύτιμα και σε αυτούς που παρακολουθούν μια δίαιτα αδυνατίσματος, γιατί οι υδατάνθρακες που περιέχουν, ικανοποιούν την αίσθηση του γλυκού χωρίς να προσδίδουν πολλές θερμίδες

    Πόσες θερμίδες έχει; Ένα κεράσι αποδίδει περίπου 4-5 θερμίδες.

    Tip: Δροσερά και ζουμερά τα κερασάκια μπορείς να τα προσθέσεις μέσα στη βρώμη σου το πρωί ή να τα απολαύσεις ως ενδιάμεσο γεύμα.

  6. Βερίκοκα

    Τα βερίκοκα, όπως και άλλα ανοιχτόχρωμα πορτοκαλί φρούτα ή λαχανικά, περιέχουν μεγάλες ποσότητες β-καροτένιου, ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά. Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη Α, πεκτίνη, βιταμίνη C, βιταμίνη Β1, βιταμίνη Β2, σίδηρο, ασβέστιο και κάλιο. Σύμμαχοι στη δίαιτα τα βερίκοκα, καθώς είναι εύπεπτα, θρεπτικά, μας χαρίζουν άφθονα αρώματα και γλυκιά γεύση με χαμηλές θερμίδες.

    Πόσες θερμίδες έχει; 100 γραμμάρια κεράσια αποδίδουν μόλις 50 θερμίδες.

    Tip: Φυσικά και αποτελεί ένα υπέροχο ενδιάμεσο γεύμα, το οποίο καλύπτει την πείνα σου αμέσως! Είναι δροσιστικό φρούτο και πολύ γευστικό! Μπορείς να το προσθέσεις ακόμα και μέσα στο γιαούρτι σου.

  7. Αχλάδια

    Τα αχλάδια αποτελούν μια άριστη πηγή φυτικών ινών, βιταμίνης C, χαλκού και καλίου. Επίσης, είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να προκαλέσουν αλλεργικές αντιδράσεις. Το υψηλό ποσοστό φυτικών ινών που περιέχουν, ασκεί ευεργετική επίδραση στην κινητικότητα του εντέρου και στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Πλούσια και αυτά σε ουσίες με αντιοξειδωτική δράση, πηκτίνη και χαλκό.  ενώ

    Πόσες θερμίδες έχει; Τα 100 γραμμάρια αχλάδια αποδίδουν μόλις 40 θερμίδες.

    Tip: Μην ξεχνάς να το καταναλώνεις σαν σνακ καθώς είναι πολύ χορταστικό και πολύ νόστιμο. Ιδιαίτερα όταν ευδοκιμεί στην εποχή του!

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό εβδομαδιαίο για το πιαιδί μου στο νηπιαγωγείο

Αυτό και αν είναι πρόβλημα. Όλα καλά μέχρι τον παιδικό σταθμό. Τα ζόρια όμως έρχονται ...