Σάββατο , Ιούλιος 21 2018
Home / Δίαιτα / Αυγό και η διατροφική του αξία!

Αυγό και η διατροφική του αξία!

Παρά το μικρό του μέγεθος, το αυγό συγκεντρώνει πληθώρα θρεπτικών συστατικών. Αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και μπορούμε να το εντάξουμε σε κάθε γεύμα της ημέρας, από το πρωινό μας τοστ έως τη βραδινή μας σαλάτα.

Μπορεί στον κρόκο να συγκεντρώνεται μεγάλη ποσότητα λιπαρών, όμως παρέχει επίσης τις περισσότερες βιταμίνες και τα άλλα θρεπτικά συστατικά του αυγού.

Δείτε αναλυτικά πόση ενέργεια (θερμίδες) και τι ποσότητα θρεπτικών συστατικών παρέχει ο κρόκος και το ασπράδι του αυγού.

loading...
Ασπράδι Κρόκος Ολόκληρο αυγό
Θερμίδες 16 54 71
Λιπαρά (γρ.) 0 5 5
Κορεσμένα λιπαρά (γρ.) 0 2 2
Χοληστερόλη (mg) 0 211 211
Νάτριο (mg) 55 8 70
Υδατάνθρακες (γρ.) 0 1 0
Φυτικές ίνες (γρ.) 0 0 0
Σάκχαρα (γρ.) 0 0 0
Πρωτεΐνες (γρ.) 4 3 6
Βιταμίνη A (IU) 0 244 244
Βιταμίνη B12 (mcg) 0 0,3 0,6
Βιταμίνη D (IU) 0 18,2 17,5
Ασβέστιο (mg) 2,3 21,9 26,5
Φυλλικό οξύ (mcg) 1,3 24,8 23,5
Κάλιο (γρ.) 53,8 18,5 67
Σελήνιο (mcg) 6,6 9,5 15,8
Ω-3 λιπαρά οξέα (mg) 0 38,8 37

Όπως βλέπετε στον παραπάνω πίνακα, ο κρόκος παρέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Β12 και η βιταμίνη D, καθώς και το ασβέστιο, το φυλλικό οξύ και τα Ω-3 λιπαρά οξέα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το επιτρεπόμενο όριο ημερήσιας πρόσληψης χοληστερόλης είναι τα 300 mg. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε άφοβα να καταναλώνετε αυγό ακόμη και σε καθημερινή βάση, αρκεί να προσέχετε να μην το συνδυάζετε με πολύ κόκκινο κρέας, τυρί και άλλα λιπαρά γαλακτοκομικά.

 

Αξίζει να δείτε...

Σνακ για τα μωρά!

Ένα ερώτημα που απασχολεί πολλές μητέρες είναι το πώς θα εξασφαλίσουν την ποικιλία στη διατροφή …