Πέμπτη , Σεπτέμβριος 21 2017
Home / Διατροφή / Αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας. Τροφές με σίδηρο!!

Αντιμετώπιση της σιδηροπενικής αναιμίας. Τροφές με σίδηρο!!

Η χρησιμότητα του σιδήρου είναι τεράστια αφού αποτελεί κύριο συστατικό των ενζύμων, είναι σπουδαίο δομικό στοιχείο της Αιμοσφαιρίνης και της Μυοσφαιρίνης, ενώ είναι αυτός που συντελεί καθοριστικά στην μεταφορά οξυγόνου στα κύτταρα του οργανισμού μας. Αποθηκεύεται στον οργανισμό του ανθρώπου με τη μορφή της Φερριτίνης και της Αιμοσιδηρίνης.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ  

Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, δημητριακά, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα.

Τρώτε ωμά λαχανικά και εσπεριδοειδή που περιέχουν βιταμίνη C, η οποία βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου.

Τρώτε τροφές πλούσιες σε Φυλλικό οξύ, τρόφιµα που είναι καλές πηγές φολικού οξέος είναι: τα ξηρά όσπρια, τα λαχανικά µε σκούρο φύλλωµα (σπανάκι, λάχανο), το σπαράγγι, τα πορτοκάλια, τα φασολάκια, τα μανιτάρια, το μπρόκολο και τα δημητριακά.

Mε τη σύμφωνη γνώμη του ειδικού, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σκευάσματα που περιέχουν βιταμίνες, φυλλικό οξύ και σίδηρο, για να ενισχύσετε τον οργανισμό σας.

Να επιλέγετε τροφές που είναι καλές πηγές σιδήρου. Καλές πηγές σιδήρου ζωικής προέλευσης είναι το συκώτι χοιρινού, το συκώτι κοτόπουλο και το μοσχαρίσιο συκώτι, η μοσχαρίσια μπριζόλα, οι σαρδέλες και τα στρείδια. Καλές πηγές σιδήρου φυτικής προέλευσης είναι οι φακές, τα κεράσια, οι αγκινάρες, τα μανιτάρια, τα δημητριακά και οι ηλιόσποροι.

loading...

Οι τροφές με σίδηρο να καταναλώνονται μαζί με τροφές πλούσιες σε βιταμίνη  C

Αποφεύγετε την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τσαγιού ή καφέ με τα γεύματα, γιατί περιέχουν ουσίες που εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου.

Μην πίνετε πάνω από 3 φλιτζάνια γάλα την ημέρα γιατί το ασβέστιο μπορεί να εμποδίσει την απορρόφηση του σιδήρου.

Στα φαγητά που περιέχουν σπανάκι (π.χ. σπανακόρυζο) ή κόκκινο κρέας (π.χ. μοσχάρι) προσθέστε πολύ λεμόνι, το οποίο, λόγω της βιταμίνης C που περιέχει, ενισχύει την απορρόφηση του σιδήρου.

Συνδυάστε τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης που είναι πλούσια σε σίδηρο με πρωτεϊνούχα τροφή ζωικής προέλευσης. Για παράδειγμα, συνδυάστε ένα πιάτο φακές με μια μερίδα τόνο ή 3-4 σαρδελίτσες και όχι με τυρί.

Μην καταναλώνετε τυρί σε συνδυασμό με κρέας ή με φυτικά τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο, διότι περιορίζεται η απορρόφηση όχι μόνο του σιδήρου αλλά και του ασβεστίου.

Περιορίστε την κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν φυσικές τανίνες, όπως η αγκινάρα, το σταφύλι και το αγριοκάστανο, διότι περιορίζουν την απορρόφηση του σιδήρου (αλλά και του ασβεστίου και του μαγνησίου).

Σημαντικό είναι επίσης να εξασφαλίσετε την επάρκεια του οργανισμού σας σε Β12. Τρόφιµα που είναι καλές πηγές βιταµίνης Β12 είναι: ο τόνος, τα αυγά, το συκώτι, το µοσχάρι κ.ά.

Αξίζει να δείτε...

Πρωινό για Παιδιά, Αυγά Καρδούλες

Πολλοί αναγνωρίζουν ότι το πρωινό είναι ωφέλιμο, όμως λίγοι είναι αυτοί που αφιερώνουν χρόνο σ’ ...