Σάββατο , Σεπτέμβριος 23 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Αντιμετωπίστε την κυτταρίτιδα με τη διατροφή!

Αντιμετωπίστε την κυτταρίτιδα με τη διατροφή!

Είναι αν όχι το πρώτο, σίγουρα ένα από τα πρώτα πράγματα που σκέφτεσαι όταν έρχεται η ώρα να βάλεις το μαγιό σου. Γι’ αυτό φέτος βάλε στόχο να την εξαφανίσεις.

Η κυτταρίτιδα δημιουργείται από την εναπόθεση νερού και λίπους ανάμεσα στο δέρμα και την ακριβώς από κάτω στοιβάδα, που συνοδεύεται από μείωση της ελαστικότητας του συνδετικού ιστού (κολλαγόνου) και εμφάνιση της χαρακτηριστικής όψης φλοιού πορτοκαλιού πάνω στο δέρμα. Προσβάλλει συχνότερα τις γυναίκες, αφού εννιά στις δέκα αντιμετωπίζουν πρόβλημα, ενώ στους άντρες μόλις ένας στους εκατό εμφανίζει κυτταρίτιδα. Και αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι δεν έχουν κυτταρίτιδα μόνο οι γυναίκες με έξτρα βάρος. Αντίθετα, μπορεί να εμφανιστεί και σε αδύνατες γυναίκες, αφού η κυτταρίτιδα έχει να κάνει με κακή τοπική αιμάτωση και διόγκωση των λιποκυττάρων, με αποτέλεσμα να συμπιέζουν το δέρμα επιδεινώνοντας το πρόβλημα της μικροκυκλοφορίας.

Πολλές οι αιτίες

Η κυτταρίτιδα αποτελεί ένα πολυπαραγοντικό πρόβλημα μιας και διάφορες αιτίες μπορεί να ευθύνονται για τη δημιουργία της, όπως: κακή διατροφή, καθιστική ζωή, διαταραγμένη κυκλοφορία αίματος, μειωμένη φυσική δραστηριότητα, κληρονομικότητα, ορμονικές διαταραχές, μειωμένη δραστηριότητα του λεμφικού συστήματος, δυσκοιλιότητα, κάπνισμα, αλκοόλ. 

Τι μπορώ να κάνω;

Αν το βάρος σου είναι μεγαλύτερο από το κανονικό η μείωσή του θα σε βοηθήσει, καθώς η απώλεια λίπους συμβάλλει στο να μειωθεί ο όγκος των λιποκυττάρων. Για να μειώσεις το συνολικό σωματικό σου λίπος ακολούθησε μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή σύμφωνη με το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής. Επίσης, καθώς η κυτταρίτιδα είναι η συσσώρευση λιποκυττάρων τα οποία έχουν χάσει ένα σημαντικό ποσοστό του νερού τους, η διατροφική της αντιμετώπιση συνίσταται στην αποφυγή των τροφών που προάγουν την αποθήκευση λίπους και την κατακράτηση νερού.

Tips

1.Περιόρισε το αλάτι και όλα τα αλμυρά τρόφιμα, όπως κονσέρβες, αλλαντικά, πατατάκια, fast food,τα οποία μπορείνα προκαλέσουν κατακράτηση νερού και να εντείνουν το πρόβλημα.

2.Τρώγε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε φυτικές ίνες και με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως ντομάτες, καρπούζι, σταφύλια, κεράσια, μάνγκο.

3.Πίνε πολύ νερό, που μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στο δέρμα και απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες. Επιπλέον η αυξημένη κατανάλωση υγρών (νερό, καφές, χυμοί, γάλα, τσάι) συστήνεται στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας γιατί διευκολύνει το μεταβολισμό των τροφών. Έτσι αποφεύγεται η επιπλέον αποθήκευση λίπους και εντείνεται η αποβολή των τοξινών. Η πρόσληψη νερού πρέπει να είναι ανάλογη της πρόσληψης φαγητού (περίπου 1 ml νερό ανά 1 kcal θερμιδικής πρόσληψης). Σε περιόδους έντονης εφίδρωσης, όπως π.χ. στη γυμναστική ή σε υψηλές θερμοκρασίες, η κατανάλωσή του πρέπει να αυξηθεί.

loading...

4.Κατανάλωνε καθημερινά γαλακτοκομικά. Σύμφωνα με έρευνες, άνθρωποι που καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες ασβεστίου τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα σωματικού λίπους.   Προτίμησε όμως τα προϊόντα με χαμηλά λιπαρά αντί για τα πλήρη.

5.Περιόρισε τα απλά σάκχαρα (ζάχαρη) και προτίμησε σύνθετους υδατάνθρακες. Τα απλά σάκχαρα (ζάχαρη, αναψυκτικά, καραμέλες, μαρμελάδες) απελευθερώνονται γρήγορα στην κυκλοφορία με αποτέλεσμα να αυξάνονται γρήγορα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Αντίθετα οι σύνθετοι υδατάνθρακες (λαχανικά, δημητριακά κ.λπ.) προκαλούν πιο αργή και σταδιακή αύξηση της γλυκόζης, συμβάλλοντας γρήγορα στον κορεσμό. Επίσης τα προϊόντα ολικής άλεσης είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες επιταχύνουν το μεταβολισμό, καθώς και σε φυτικές ίνες, που συμβάλλουν στον κορεσμό και την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, η οποία αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην εμφάνιση της κυτταρίτιδας. 

6.Απόφυγε τα «κακά» λιπαρά. Περιόρισε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών που βρίσκονται κυρίως στο κόκκινο κρέας, τα γλυκά, τα τηγανητά, το βούτυρο, την κρέμα γάλακτος, τη μαγιονέζα και τα πλήρη γαλακτοκομικά. Τα κορεσμένα λίπη δεν αφομοιώνονται από το σώμα και έτσι  αποθηκεύονται στα λιποκύτταρα εντείνοντας το πρόβλημα της κυτταρίτιδας.

7.Επίλεξε «καλά» λιπαρά. Κατανάλωσε λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομό, τόνο), ξηρούς καρπούς, λιναρόσπορο και έχε το ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λίπους. Τα καλά λιπαρά ενισχύουν την καύση λίπους και αναστέλλουν τη δημιουργία κυτταρίτιδας.

8.Μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ. Αρκέσου σε ένα ποτήρι κρασί ή μπίρα χωρίς αλκοόλ ημερησίως. Η περίσσεια αλκοόλ στον οργανισμό εντείνει τη λιπογένεση.

9.Τα καθημερινά σου superfoods. Κατανάλωσε κράνμπερι, γκότζι μπέρι, μύρτιλλα, αποξηραμένα δαμάσκηνα και λιναρόσπορο. Είναι πολύ πλούσια σε αντιοξειδωτικά και σημαντικές πηγές βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Πρόσθεσέ τα στο γάλα, το γιαούρτι ή τις σαλάτες σου.

10.Ναι στις βιταμίνες C και Ε. Η βιταμίνη C βοηθά στη διατήρηση της σφριγηλότητας της επιδερμίδας. Θα τη βρεις στα ακτινίδια, τα πορτοκάλια, τις φράουλες, τα λεμόνια, τις πιπεριές, το μπρόκολο, το σπανάκι. Η βιταμίνη Ε προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος, την αφυδάτωση, την ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση, που εμποδίζει το σχηματισμό ελεύθερων ριζών. Βασικές πηγές της αποτελούν ο σολομός, το ελαιόλαδο, το σησαμέλαιο, τα αμύγδαλα, οι ξηροί καρποί και τα αβγά.

Αξίζει να δείτε...

Tips για να μην σας παχαίνει το βραδινό γεύμα και να έχετε καλή ποιότητα ύπνου

• Καλό είναι να μην παραλείπετε τα γεύματα μέσα στην ημέρα διότι προκαλείται υπογλυκαιμία τις ...