Σάββατο , Νοεμβρίου 18 2017
Home / Διαιτολόγοι - Διατροφολόγοι / Αλήθεις και Μύθοι

Αλήθεις και Μύθοι

Οι 10 αποδείξεις ότι η μπανάνα δεν είναι απλό φρούτο αλλά υπερτροφή

Κόντρα σ’ εκείνο τον μύθο του παρελθόντος κατά τον οποίο “η μπανάνα παχαίνει”, υπερασπιζόμαστε ένα από τα πιο νόστιμα και ωφέλιμα φρούτα του κόσμου! Η μπανάνα κερδίζει πανηγυρικά σε 10 σημεία. Έχε πάντα μία μέσα στην τσάντα σου. Είναι φάρμακο για τη δυσκοιλιότητα Οι φυτικές ίνες της συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Απ’ τα καλύτερα φυτικά καθαρτικά.   Σε γεμίζει ενέργεια Η μπανάνα έχει την τετραπλή πρωτεΐνη, τους διπλούς υδατάνθρακες, τον τριπλό φώσφορο, τον πενταπλό σίδηρο και βιταμίνη Α σε σχέση μ’ ένα μήλο. Είναι εχθρός της κατάθλιψης Η μπανάνα είναι πλούσια σε τριπτοφάνη, μια πρωτεΐνη την οποία ο

Τελικά παχαίνει το ψωμί; Πόσες φέτες μπορώ να φάω;

Πολλές φορές συσχετίζουμε την κατανάλωση ψωμιού με την αύξηση βάρους. Πρέπει να γίνει σαφές πως η ρύθμιση του βάρους εξαρτάται αποκλειστικά από το συνολικό ημερήσιο θερμικό περιεχόμενο που προσλαμβάνει κανείς. Δεν υπάρχουν τρόφιμα που παχαίνουν και τρόφιμα που αδυνατίζουν. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο συγκεκριμένου θερμιδικού περιεχομένου οφείλει να χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία, στηριζόμενο σε όλες τις ομάδες τροφίμων. Να μην παραλείψουμε το γεγονός ότι το ψωμί και τα δημητριακά βρίσκονται στη βάση της διατροφικής πυραμίδας, που σημαίνει ότι πρέπει  αυτά να καταναλώνονται καθημερινά.   Η κατανάλωση του ψωμιού αποτελεί υγιεινή επιλογή και τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει ωφελούν τον οργανισμo

Πατάτες vs. μακαρόνια: Τι να επιλέξετε αν κάνετε δίαιτα

Εάν προσπαθείτε να απαλλαγείτε από μερικά περιττά κιλά ή να διατηρήσετε το βάρος σας εντός των φυσιολογικών ορίων, μάλλον προσέχετε πόσους υδατάνθρακες περιλαμβάνει η διατροφή σας. Στην περίπτωση που θέλετε να ακολουθήσετε την τακτική… «το μη χείρον βέλτιστον», ξέρετε ποια πηγή υδατανθράκων να επιλέξετε και γιατί; Την απάντηση δίνει μια επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Journal of the American College of Nutrition. Στόχος των ερευνητών ήταν να εξετάσουν σε ποιο βαθμό ικανοποιούν το αίσθημα της πείνας τα μακαρόνια και οι πατάτες. Στο πλαίσιο του σχετικού πειράματος, σχεδίασαν ένα διατροφικό πλάνο που περιελάμβανε πρωινό, μεσημεριανό με υδατάνθρακες και βραδινό και

Αβγό: Θερμίδες και διατροφική αξία στον κρόκο και το ασπράδι (πίνακας)

Παρά το μικρό του μέγεθος, το αβγό συγκεντρώνει πληθώρα θρεπτικών συστατικών. Αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών και μπορούμε να το εντάξουμε σε κάθε γεύμα της ημέρας, από το πρωινό μας τοστ έως τη βραδινή μας σαλάτα. Αρκετοί αποφεύγουν τον κρόκο του αβγού και προτιμούν να καταναλώνουν μόνο το ασπράδι, καθώς στον κρόκο βρίσκεται η μεγαλύτερη ποσότητα χοληστερόλης και έχει περισσότερες θερμίδες. Μπορεί στον κρόκο να συγκεντρώνεται μεγάλη ποσότητα λιπαρών, όμως παρέχει επίσης τις περισσότερες βιταμίνες και τα άλλα θρεπτικά συστατικά του αβγού. Δείτε αναλυτικά πόση ενέργεια (θερμίδες) και τι ποσότητα θρεπτικών συστατικών παρέχει ο κρόκος και το ασπράδι του αβγού.

Καστανή ή λευκή ζάχαρη; Το ‘marketing’ της δίαιτας και η πικρή πραγματικότητα

Η ζάχαρη είναι ένα από τα λίγα προϊόντα που δεν λείπει από κανένα σπίτι. Καφές, ζάχαρη, αλάτι και πιπέρι θα μπορούσε κανείς να ισχυρισθεί πως αποτελούν το κουαρτέτο και τη βάση της μαγειρικής και της ζαχαροπλαστική αντίστοιχα που δεν λείπει από κανένα ντουλάπι του κόσμου. Τις τελευταίες δεκαετίες όμως ολοένα και αυξάνουν οι συστάσεις των ειδικών, που προτρέπουν τους καταναλωτές να μειώσουν την κατανάλωση ζάχαρης, καθώς αυτή είναι υπεύθυνη για την επιδείνωση της υγείας, κυρίως εξαιτίας της παχυσαρκίας στην οποία συμβάλει καθοριστικά. Η απάντηση στην εξίσωση για πολλούς είναι να αντικαταστήσουν τη λευκή ζάχαρη, με λιγότερο κατεργασμένη καστανή… έχει όμως

Δέκα κοινοί μύθοι για το λίπος

Καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με το βάρος και ψάχνουν απεγνωσμένα τη μαγική μυστική φόρμουλα για να κάψουν το επιπλέον λίπος, γεννιούνται ένα σωρό μύθοι και ανακρίβειες πάνω στο θέμα αυτό. Παρακάτω αναφέρουμε τα πιο δημοφιλή «μαργαριτάρια» που έχουν ειπωθεί κατά καιρούς και φυσικά εξηγούμε γιατί δεν ισχύουν. Μύθος 1: Είναι εφικτό να εξαφανίσουμε το τοπικό λίπος. Όταν χάνεται λίπος με τη δίαιτα τότε αυτό χάνεται από όλο το σώμα. Αν με ειδικές ασκήσεις εστιάσουμε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος αυτό που θα καταφέρουμε είναι να τονώσουμε τους μυς σε εκείνο το σημείο κάνοντας έτσι την εν λόγω

Κολλαγόνο

Το κολλαγόνο είναι μία οικογένεια ινωδών πρωτεϊνών με μεγάλη αντοχή και 14 διαφορετικές μορφές. Το ¼ των συνολικών πρωτεϊνών του σώματός μας είναι με την μορφή του κολλαγόνου.   Αποτελεί δομικό συστατικό του δέρματος, των αιμοφόρων αγγείων, των τενόντων, των χόνδρων, των οστών και των σπλάχνων. Βλάβη στον μηχανισμό σύνθεσης του κολλαγόνου μπορεί να οδηγήσεις στην εκδήλωση διαφόρων διαταραχών. Παράγοντες που επεμβαίνουν στη ρύθμιση της βιοσυνθέσεως του κολλαγόνου είναι ορμόνες, όπως η θυροξίνη, τα ανδρογόνα, τα οιστρογόνα, τα κορτικοειδή, βιταμίνες όπως το ασκορβικό οξύ, που συμμετέχει στην ενζυματική υδροξυλίωση της προλίνης και της λυσίνης, και ιχνοστοιχεία, όπως ο Cu, ο

Crash test στις δίαιτες της «µόδας»

Συνήθως ακολουθούμε τη «δίαιτα της πάπιας» – τρώμε τα πάντα και κάνουμε… την πάπια! Όταν όμως φτάνει ο κόμπος στο χτένι, αρχίζουμε να ψάχνουμε πελαγωμένοι μια δίαιτα. Και είναι πολλές! Πρωτεϊνικές, χορτοφαγικές, «γκλαμουράτες»… Είναι, όμως, αποτελεσματικές και ενδείκνυνται για όλους; Πώς ακριβώς λειτουργούν, τι υπόσχονται και πόσο υγιεινές είναι; Πολύ μελάνι έχει χυθεί για τη «μαγική φόρμουλα» που θα μας απαλλάξει από τα περιττά κιλά «ως εκ θαύματος». Βιβλία με «επαναστατικές» δίαιτες βγαίνουν συνεχώς στην αγορά, καταλαμβάνοντας τις πρώτες θέσεις στις λίστες των best sellers. Περιοδικά παρουσιάζουν διατροφικά προγράμματα που υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα και… η βιομηχανία του αδυνατίσματος καλά κρατεί.

Οι 5 μεγαλύτεροι μύθοι για τη χοληστερόλη

Μήπως τελικά η χοληστερόλη δεν είναι τόσο «κακή» όσο νομίζατε; Ακόμα και αν νομίζετε ότι γνωρίζετε τα πάντα για τη χοληστερόλη (τη γνωστή σε όλους μας χοληστερίνη), μπορεί να υπάρχουν μερικοί ακόμα μύθοι που θα αποτελέσουν έκπληξη για τους περισσότερους. Μύθος 1 : Οι Αμερικανοί έχουν την υψηλότερη χοληστερόλη παγκοσμίως Ο παραπάνω μύθος αποτελεί ένα από τα πιο επίμονα στερεότυπα ανά τον κόσμο που στηρίζεται κυρίως στη διατροφή που ακολουθεί η πλειοψηφία των Αμερικανών. Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), οι Αμερικανοί άντρες κατατάσσονται στην 83η θέση της ολικής χοληστερόλης αίματος κατά μέσο όρο, με τις

Η δίαιτα των 30

Η τρίτη δεκαετία στη ζωή μιας γυναίκας συμπίπτει με πολλαπλές αλλαγές. Πράγματι, στην ηλικία των 30 οι ορμονικές μεταβολές που συμβαίνουν στο γυναικείο οργανισμό συμπίπτουν με την σταδιακή μείωση οιστρογόνων και έχουν ως αποτέλεσμα την αυξημένη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά και τη μειωμένη ελαστικότητα της επιδερμίδας. Επιπλέον, παρατηρείται και επιβράδυνση του μεταβολισμού λόγω σταδιακής μείωσης της μυϊκής μάζας, με αποτέλεσμα αυτήν τη χρονική περίοδο η αύξηση βάρους να είναι πολύ πιο εύκολη από όταν ήμασταν 20 ετών. Ωστόσο, προτού μας πιάσει «η κρίση των 30» καλό είναι να θυμηθούμε ότι η «ομορφιά ξεκινάει από μέσα μας» και με την ισορροπημένη

Αξίζει να δείτε...

Το Σωστό Πρωινό

Για να το πετύχεις αυτό, έχε υπόψη σου τρεις κατηγορίες τροφών: 1. Ολικής αλέσεως υδατάνθρακες ...