Πέμπτη , Δεκέμβριος 14 2017
Home / Διατροφή & Υγεία / Άσκηση και διατροφή!

Άσκηση και διατροφή!

Οι ερωτήσεις σχετικά με το τι πρέπει να τρώμε μετά από έντονη άσκηση, είτε μετά από προπόνηση με βάρη, είτε μετά από τρέξιμο ή προπόνηση μπάσκετ, είναι συχνές. Η απάντηση είναι ότι σίγουρα μετά από τέτοιου είδους δραστηριότητες πρέπει να υποστηρίξουμε τον οργανισμό με τροφή.

Αν πρόκειται για βάρη, τότε η κύρια προτεραιότητα είναι η κατανάλωση πρωτεΐνης, είτε σε μορφή συμπληρώματος είτε σε μορφή φαγητού.

Καλές επιλογές είναι ένα ρόφημα πρωτεΐνης που θα περιέχει τα βασικά αμινοξέα (τουλάχιστον αυτά) ή τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη, όπως γαλοπούλα, κόκκινο κρέας, κοτόπουλο ή γαλακτοκομικά.

Μετά από τρέξιμο ή προπόνηση μπάσκετ παρουσιάζεται η ανάγκη αναπλήρωσης της χαμένης ενέργειας, δηλαδή αναπλήρωσης των «αποθηκών» υδατάνθρακα του σώματος. Έτσι, οι τροφές ή το συμπλήρωμα που θα καταναλωθεί αμέσως μετά την άσκηση, πρέπει να είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες ενώ πρέπει να περιέχει και μια μικρή ποσότητα πρωτεΐνης.

loading...

Έρευνες έχουν δείξει ότι, η παρουσία πρωτεΐνης σ’ ένα τέτοιο ρόφημα αυξάνει τον ρυθμό αναπλήρωσης του υδατάνθρακα συμβάλλοντας έτσι στην ταχύτερη αποκατάσταση της ενέργειας του οργανισμού. Καλές επιλογές γευμάτων αποτελούν τα μακαρόνια, το ρύζι, οι πατάτες καθώς και «αθλητικά ροφήματα» που κυκλοφορούν στο εμπόριο και που περιέχουν διάλυμα υδατάνθρακα.

Πρέπει να τονιστεί ότι και στις δυο περιπτώσεις η τροφή πρέπει να καταναλωθεί εντός μισής ώρας από τότε που θα σταματήσει η άσκηση. Προγραμματίστε λοιπόν από πριν τι θα φάτε μετά την προπόνηση.

Τέλος, αν ο σκοπός του αθλητή ή του ασκούμενου είναι η απώλεια λίπους, τότε μετά την άσκηση πάλι πρέπει να φάει ένα ισορροπημένο γεύμα, αποτελούμενο από τροφές χαμηλές σε λιπαρά (γαλοπούλα, κοτόπουλo), λαχανικά και φρούτα.

Αξίζει να δείτε...

Έξυπνα κόλπα για καλύτερη διατροφή στις γιορτές!!

Αν αυτά τα Χριστούγεννα δεν θέλετε να κερδίσετε περιττά κιλά, έχουμε τις κατάλληλες συμβουλές για ...